Dmitrij Rogozin, ambasador Rusije pri Alijansi

Moraćemo da priznamo Kosovo ako uđete u NATO

T. Trikić - T. N. Đaković | 05. 02. 2010. - 20:00h | Foto: AFP, REUTERS |
Komentara: 57
<http://www.blic.rs/Vesti/Tema-Dana/175508/Moracemo-da-priznamo-Kosovo-ako-udete-u-NATO/komentari>

Ako Srbija istraje na želji da uđe u NATO, moraće da se odrekne Kosova, nakon
čega će i Rusija biti primorana da preispita svoj stav prema Kosovu, jer „ne
možemo biti veći Srbi od Srba”, kaže za „Blic” Dmitrij Rogozin, stalni
predstavnik Rusije pri NATO, u odgovoru na polemiku koja se zahuktala u Srbiji
o mogućem članstvu u NATO.

Ne možemo biti veći Srbi od Srba: Dmitrij Rogozin

- Nisu sve zemlje članice NATO priznale nezavisnost Kosova. Kao što je poznato,
to su Španija, Grčka, Rumunija i Slovačka. Ali i po međunarodnom pravu, i po
statutu NATO takva situacija je prepreka na ulazak Srbije u Alijansu. Kako se
stav većine zemalja NATO neće menjati, to znači da Alijansa može da primi
Srbiju u svoje redove samo u „novim” granicama - bez Kosova. Beograd će morati
da zvanično prizna suverenitet Prištine, što će naravno povući za sobom promenu
stava i Madrida i Moskve. Mi prosto nećemo imati argumenata, kako kaže ministar
spoljnih poslova Rusije Sergej Lavrov, da „budemo veći Srbi od samih Srba” -
obrazložio je Rogozin.
Upitan kako Moskva gleda na polemike u Srbiji o atlantskim integracijama,
Rogozin kaže da ne razume stav onih predstavnika srpske političke i vojne elite
koji žele ulazak Srbije u NATO.
- Generalni sekretar NATO Anders Fog Rasmusen nedavno je izjavio da ako Srbija
želi članstvo u EU uopšte nije obavezno da prvo uđe u NATO. Uz to, teško mi je
razumljivo kako se može govoriti o tome kada se u Beogradu do danas vide
tragovi bombardovanja NATO od pre deset godina. Tu je i problem Kosova, čiju je
nezavisnost priznala većina zemalja članica NATO. Pa problem demonizacije
srpskog naroda, flagrantni antisrpski dvostruki aršini Zapada prema učesnicima
rata u (bivšoj) Jugoslaviji... Zar je sve to zaboravljeno? Rusija naprosto neće
razumeti izbor Srbije u korist NATO u svetlu svega što sam nabrojao.

Opširnije u izdanju za subotu, 6. februar 2010.

http://www.blic.rs/Vesti/Tema-Dana/175508/Moracemo-da-priznamo-Kosovo-ako-udete-u-NATO

Одговори путем е-поште