Небојша Медојевић за Глас Српске: Имамо индиције да је Ђукановић штитио Шарића

Datum: 01.03.2010 20:00
Autor: Тања Милаковић

Имамо снажне индиције да је Мило Ђукановић штитио Дарка Шарића, рекао је то за
"Глас Српске" Небојша Медојевић, лидер Покрета за промјене из Црне Горе.

Он наводи да је немогуће то да је Шарићев нарко-картел нарастао до свјетских
размјера, а да он у Црној Гори никада није имао ни кривичну пријаву.

- Нарастање тога монструма, нарко-картела није било могуће без подршке полиције
и без подршке власти и безбједносних структура. Немогуће да су челни људи тог
нарко-картела овдје радили толико година, а да тужилаштво против њих никад није
подигло ни кривичну пријаву - каже Медојевић.

* ГЛAС: Послије Ваших јавних изјава о активностима криминалних група у Црној
Гори услиједиле су пријетње и физички напади. Осјећате ли се безбједно у својој
земљи?

МЕДОЈЕВИЋ: На сједници Скупштине Црне Горе, као члан одбора, хтио сам да
поставим неколико питања у вези са везом организованог криминала и врха државне
власти, а поводом скандала у вези са београдском акцијом хапшења нарко-картела
Дарка Шарића. Видио сам да шеф полиције не дозвољава да неки буду присутни на
тој сједници, која иначе треба да буде јавна. Он је припремио извјештај о том
случају и када сам ја стигао на сједницу, тражио је да сједница буде затворена
за јавност. Протестовао сам и предложио да завршимо ову сједницу пред медијима
и да отворимо послије другу. Када је он то одбио, напустио сам са колегом
Мандићем сједницу и одржали смо прес. Тада сам јавно питао оно што сам хтио да
питам на сједници, а једно од питања било је какве су везе Дарка Шарића и
Бранислава Мићуновића? Мићуновићу је Управа полиције у књизи организованог
криминала из 2007. године посветила највећи број страница.

* ГЛAС: Да ли се послије тога осјећате несигурно?

МЕДОЈЕВИЋ: Да, а то сам и рекао. Сједница је била у сриједу, а већ у суботу
Мићуновић је посало поруку. Била је то једна класична мафијашка порука. Као што
знате мафија за себе каже да је отац фамилије задужен да брани "част фамилије".
Тако је мене пресрео један од Мићуновића, који наводно брани част фамилије коју
прозивам. Могао сам одмах да препознам поруку, јер нисам толико неискусан.

* ГЛAС: Да ли сте уплашени послије тога?

МЕДОЈЕВИЋ: То је била порука, јер мафија обично прво пошаље поруку, опомену,
било да је то шамар или ударац. Добио сам упозорење ако још једном поменем
Мићуновића да ће ме ликвидирати. Наравно да се осјећам угроженим, јер ме држава
маркирала као непријатеља зато што причам против мафије. Тако да умјесто да
Дарко Шарић буде ухапшен, нападнут сам ја. То је слика државе Црне Горе.

* ГЛAС: Да ли су Ваше ријечи погодили још неког осим Бранислава Мићуновића?

МЕДОЈЕВИЋ: Па наравно.

* ГЛAС: Кога?

МЕДОЈЕВИЋ: Нарастање тог монструма нарко-картела није било могуће без подршке
полиције и без подршке власти и безбједносних структура у Црној Гори и у
Србији. Имамо информацију од свјетских безбједносних структура да се ради о
лицима за које се сумња да су чланови нарко-банде једне од највећих у свијету.
Немогуће је да су челни људи тог нарко-картела овдје радили толико година, а да
тужилаштво против њих никад није подигло ни кривичну пријаву. Зна се да је
Шарић овдје имао подршку власти, да је финансирао политичке странке и кампање у
Пљевљима.

* ГЛAС: Дакле он је финансирао кампање, а политика га је штитила?

МЕДОЈЕВИЋ: Aпсолутно је јасно да је црногорски тужилац кључна тачка која је
била мета притиска господина Ђукановића, али за то немамо доказе. Међутим,
имамо снажне индиције да је Ђукановић уствари штитио Шарића.

* ГЛAС: Које су то снажне индиције по којима је Ђукановић штитио Шарића?

МЕДОЈЕВИЋ: Полиција и безбједносне агенције су годинама достављале информације
тужиоцу о Дарку Шарићу, а тужилац никад није подигао кривичну пријаву против
њега. Ђукановић је вршио притисак на тужиоца.

* ГЛAС: Како коментаришете то да су Соковић и Шекуларац саслушани па одмах
пуштени из притвора?

МЕДОЈЕВИЋ: Тужилаштво и полиција других држава прате наше мафијаше, да би они
дошли у Црну Гору и овдје били слободни грађани. Фактички могу да дођу и да
малтретирају кога хоће, јер је такво стање у Црној Гори.

* ГЛAС: Многи тврде да је Бранислав Мићуновић други човјек по утицају у Црној
Гори послије Мила Ђукановића. Шта Ви кажете?

МЕДОЈЕВИЋ: Релација унутар те криминалне пирамиде постоји и то је оцјена
тужиоца који са тужилаштвима других држава купи доказе у оквиру истражног
поступка. Тај поступак треба да утврди да су Ђукановић и Мићуновић дио
криминалне организације. Имам тај оптужни захтјев и оптужбу коју је тужилац
припремио. Нема спора да је Мићуновић утицајан колико и Ђукановићев брат и
Дарко Шарић, али мислим да је оно што реално имамо тај оптужни захтјев за
Мићуновића и Ђукановића.

* ГЛAС: Да ли су тачне информације да је Ђукановић позван у СAД да би био оштро
упозорен због криминала и да је због тога дао изјаву да ће се повући из
политике.

МЕДОЈЕВИЋ: Он је још у октобру рекао да ће напустити своју функцију. Проблем је
када права истина допре до Aмерике. Људи у Стеј департменту због ових веза
Ђукановића са мафијом већ почињу да размишљају о алтернативи у Црној Гори.

Лагумџија

* ГЛAС: Ђукановић је прије неколико дана боравио у Сарајеву и на позив
Бошњачког института, тачније лидера СДП-а Златка Лагумџије. Како гледате на то?

МЕДОЈЕВИЋ: Био сам фрапиран чињеницом да Лагумџија може да сједи заједно са
Ђукановићем, који се почетком 1990. здушно залагао за политику Слобода
Милошевића и никад није протестовао против рата. Претпостављам да је Ђукановић
тражио логистички интерес.

Бањалучка пивара

* ГЛAС: Власти у Црној Гори Вас оптужују за приватизацију неких компанија у
Србији?

МЕДОЈЕВИЋ: Ја сам професионални консултант. Бавим се приватизацијом и
реформама. Имао сам доста ангажмана у приватизационим пословима и наравно да
сам због тога добијао хонораре. Нити радим за владу Србије, нити БиХ, нити
Хрватске. Кад је Бањалучка пивара требало да буде приватизована, покојни
директор Пиваре Предраг Радић ме је позвао и био сам гост Бања Луке два-три
дана. Тада сам помогао да Бањалучка пивара не буде буквално поклоњена једном
страном власнику, уз договор неких људи из тадашње Владе Републике Српске. Људи
знају да ја радим професионално

http://www.glassrpske.com/vijest/18/region/35975/cir/Nebojsa-Medojevic-za-Glas-Srpske-Imamo-indicije-da-je-Djukanovic-stitio-Sarica.html