Date: Friday, July 2, 2010, 8:59 AM

http://www.novinar.de/2010/07/02/francuska-otkriva-istinu-o-markalama.html

2. jul 2010.
Francuska otkriva istinu o Markalama?

Nadamo se da će Pariz doprineti rasvetljavanju događaja u BiH, za razliku od
Nemačke koja beži od svoje istorijske odgovornosti, kaže advokat Petronijević

+++

optužio je Nemačku da tendenciozno odbija da dostavi ključne dokaze o
umešanosti ove zemlje tokom rata u Bosni.

Istovremeno, Haški tribunal je naložio Francuskoj da do 28. jula dostavi
Karadžiću sva obaveštajna dokumenta njihovih tajnih službi o dve eksplozije na
sarajevskoj pijaci Markale za koje su optužene snage bosanskih Srba.

Takođe, Haški tribunal je od Francuske zatražio dokumenta o tvrdnjama Karadžića
da su muslimanske snage svesno ubijale svoje civile u Sarajevu tokom tri godine
rata kako bi za to bili optuženi Srbi.

U pismu koje je Karadžić uputio ambasadoru Nemačke u Holandiji, Tomasu Lauferu,
a Haški tribunal ga je juče obelodanio, Karadžić je zatražio od vlade u Berlinu
da “udvostruči napore na lociranju” dokaza pošto je nemačka vlada ranije
obavestila Haški tribunal da bi takav potez ugrozio nacionalnu bezbednost
Nemačke i saveznika iz NATO-a.

Šef pravnog tima Radovana Karadžića, Goran Petronijević kaže da Karadžić nikoga
ne optužuje, već želi da se sazna puna istina o događajima u Bosni.

- Nemačka raspolaže konkretnim dokazima o ilegalnom naoružavanju muslimana
tokom embarga UN. Oni su to najpre negirali, ali kada smo im predočili, da
tačno znamo šta imaju od dokumenata i da nikada ništa ne tražimo napamet,
odjednom im je nacionalna bezbednost ugrožena. Nije - nego. Pre će biti da se
plaše istorijske odgovornosti pošto su bili umešani u rasplamsavanje i
održavanje takozvanih ograničenih sukoba na Balkanu koji u doprineli ubistvima
na stotine hiljada civila - tvrdi Petronijević.

On dodaje da će Karadžić insistirati na odgovornosti svih učesnika u tom ratu,
a posebno zemalja - podstrekača sukoba.

- Karadžić od prvog dana želi isključivo da se utvrdi puna istina o ratu u
Bosni. Od trenutka kada je počeo da priprema svoju odbranu govori: “Mnogi će se
češati”. Jednostavno, ne želi da dozvoli da se u Haškom tribunalu istina ostavi
nedorečena, jer to će biti tempirana bomba za buduća pokolenja. Toga bi morali
da budu svesni svi koji su inicirali i podsticali taj rat - ističe Petronijević.

On ipak ne očekuje da će se i Francuska povesti primerom Nemačke i odbiti da
dostave tražena dokumenta:
- Francuska će se na taj način pokazati kao zrela država svesna toga da će tek
utvrđivanje prave istine o ratu u Bosni doprineti suštinskom pomirenju svih
naroda.

MOMA MANDIĆ: Neću da svedočim za tužilaštvo

Haški tribunal uvažio je u sredu uveče molbu nekadašnjeg pomoćnika ministra
policije u vladi RS Momčila Mandića da se na suđenju Karadžiću ne pojavi kao
svedok Tužilaštva, već sudskog veća.

‘’Tužilac Alan Tiger mi je pretio da ću biti optužen ako ne svedočim jer sam
2003. godine osumnjičen da sam pomagao u skrivanju Karadžića. Zbog toga sam bio
pet meseci u zatvoru, a sa Karadžićem nisam bio u kontaktu od 2006.'’, rekao je
Mandić i objasnio da je pod optužbom za ratne zločine otet u Crnoj Gori i
prebačen u Sarajevu gde je traženo od njega da svedoči protiv Karadžića ili će
biti optužen.

“Rekli su mi da ću biti krivično gonjen za ratne zločine i da ću biti osuđen na
osam godina zatvora. Kada sam rekao da za to nema osnova, rekli su mi da će
naći osnov, da nije bitno”, ispričao je Mandić.

02. 07. 2010. 00:00h | Đ. BAROVI, VESTI