http://www.vesti-online.com/Vesti/Srbija/67149/Pare-najubojitije-oruzje-protiv-Srba

13. 07. 2010. 12:00h | Đ. Barović - Vesti | foto: N. Jojić

Pare najubojitije oružje protiv Srba

Zvaničnik srpskih institucija na Kosmetu, gradonačelnik Prištine sa
privremenim sedištem u Gračanici Nebojša Nikolić kaže u razgovoru za
"Vesti" da Albanci potpomognuti delom međunarodne zajednice svesno
formiraju pararelne srpske organe vlasti kako bi na taj način posvađale
preostali sprski živalj na Kosmetu.

- U te, nazovi nove srpske opštine počeo je da se sliva ogroman novac
navodno za izgradnju infrastukture i opstanak Srba, ali sumnjam da je
reč o iskrenim namerama tih donatora. Plašim se da je ideja da se
određeni broj Srba kupi. Novac je u ovom trenutku najubojitije oružje za
preostale Srbe. Sve što nisu učinili tenkovima, kidnapovanjima i
silovanjima, sada će pokušati ovim perfidnim oružjem. Žele da se Srbi
zbog novca posvađaju, da udare jedni na druge i tako za svagda pocepaju
- kaže Nikolić.

Nebojša Nikolić

Nedavno su završeni izbori za nove srpske opštine, hoćete li sarađivati
sa tim ljudima?

- Za nas su oni predstavnici paralelnih institucija i nećemo prihvatiti
bilo kakav vid saradnje sa njima. Raduje činjenica da je veći deo naroda
na Kosovu i dalje uz državu Srbiju i iskreno se nadam da će tako biti do
kraja.

Zbrka od Artemija

Zbog čega je vladici Artemiju oduzeta specijalna nagrada "Vidovdanskog
pesničkog pričešća"?

- Žiri je doneo odluku da se za poseban doprinos Kosmetu dodeli
specijalno priznanje vladici Artemiju, ali je Programski savet tu odluku
suspendovao. Vreme će pokazati da li je reč o odluci koja je imala
političku konotaciju ili nečem drugom.

Ipak, Srbija kao da nema istovetan odnos prema Srbima severno i južno od
Ibra?

- Slažem se sa tim. Mi u šali često kažemo da nas ne razdvaja Ibar nego
Nil. Da je samo ta rečica, lako bi je prepešačili. Nil teško može da se
prepliva... Zaista imamo obzira prema vlastima u Beogradu svesni
činjenice da je čitav svet zahvatila svetska ekonomska kriza, ali je
neshvatljivo da većina novca završava na severu Kosmeta. Ukoliko država
zaista ozbiljno misli da Srbi opstanu južno od Ibra moraće nešto da
promeni. Pa već je deseta generacija mladih, akademski obrazovanih, koji
su bez posla. To je krucijalni problem na koji se ne nudi nikakvo rešenje.

Ponovo je aktuelizovana i priča o podeli Kosmeta?

- Niko nema pravo da deli Kosovo i Metohiju. Dok je mene kao Srbina,
Kosmet je neodvojivio deo Srbije i kao takav će ostati.

Doduše, vlasti u Beogradu planiraju da se Vidovdan ubuduće više ne slavi
na Gazimestanu, nego u Kruševcu?

- Istorija nam govori da je Gazimestan jedan jedini. Spomenik na
Gazimestanu ne govori samo o jednoj bici srpske i turske vojske, već o
požrtvovanju jednog naroda da sačuva svoju veru i ostavi svojim
potomcima slobodu.

Pa što onda Kruševac?

- Za mene je to zaista politička stvar, ali kao čovek koji sa porodicom
živi na Kosovu i Metohiji, ne slažem se sa tim. Dok god sam živ odlaziću
na Gazimestan.