UZ PRVU JUTARNJU... - Uređuje Mirjana Anđić
Ministar opet kaže

   U „Blicu“ od 29. jula pročitasmo nove bisere našeg ministra nam trgovine,
Slobodana Milosavljevića da „...do poskupljenja brašna i hleba ne bi trebalo da
dođe u narednih 3 do 6 meseci“.

Istoga dana pročitasmo i izjavu suvlasnika Kompanije „Moka“ iz Čačka, Vladimira
Čikiriza, da su već podigli cenu hleba. Pročitasmo istog tog 29. izjavu i
predsednika Unije pekara Srbije, Zorana Pralice: „Ako cene brašna dodatno skoče
i ako cene goriva i kurs evra nastave da rastu, možemo očekivati da će, uprkos
padu kupovne moći građana, cena vekne otići na 45 do 50 dinara. „I Rodoljub
Drašković, vlasnik „Svislajon Takovo“ reče: „Standard građana je jako oslabio,
a cene inputa i finalnih proizvoda nikako da prestanu da rastu. Zbog svega toga
čeka nas teška jesen, sa novim većim cenama svih prehrambenih proizvoda.“
   Prosečna plata u junu 2008. iznosila je 32.648 dinara ili 412 evra, a istog
meseca ove godine 34.161 dinar, iliti 322 evra. U Nacionalnoj organizaciji
potrošača kažu da je kupovna moć građana od 2008. do danas niža za oko 50
odsto.
   Čudan smo mi narod. Eto, ovoj statistici verujemo, a ministrovoj ne. Biće da
je razlog što ovu osećamo kao tešku istinu na sopstvenoj grbači.

A šta Kraljevčani misle o sopstvenom i o standardu svojih sugrađana?

Milorad Maravić (71), slikar:
- Sastavljam kraj s’ krajem, a mislim da mnogi žive i lošije od mene. Jutros
sam čuo da je kupovna moć građana opala za 50%. Smatram da je to tačan podatak.
S.T. (40), novinar - saradnik:
- Imam toliko taman da se sastavi kraj s’ krajem. Standard je globalno nikakav.
Ima izuzetaka, ali ne znam da li da se mere u procentima ili promilima.
J.S. (41), poljoprivredni tehničar:
- Za lični standard rekao bih da je osrednji. Ništa galantno, više skromno.
Pokrivam osnovne životne potrebe porodice. Radim u uslužnoj delatnosti već duže
vremena i iz godine u godinu sve je lošije. Svodi se na minimalnu potrošnju i
vidi se da je stanje katastrofalno. Standard je na vrlo niskom nivou.
Dragan Milošević (39), umetnik:
- Samo kod nas postoji ta „matematika“ da zarađujemo 20.000 dinara mesečno, a
trošimo 50.000. Postali smo mađioničari.
Milanko Jemuović (55), elektroinženjer:
- Prošle godine u ovo doba imao sam 800 evra platu, a sada 400. Država je
opljačkana, privreda ne radi, administracija buja, niko ne radi... Firme ne
mogu da rade jer su veliki nameti, država otima, a svoje obaveze ne izmiruje.

http://www.kraljevo.com/ibarske/