Novi zahtev da Mladić nije živ

BEOGRAD - Advokat porodice Ratka Mladića Miloš Šaljić najavio je da će narednih
dana podneti novi zahtev da se ratni načelnik Glavnog štaba Vojske Republike
Srpske proglasi mrtvim, pošto je sud raniji zahtev odbacio kao nepotpun, jer
nije dostavljeno uverenje o Mladićevom prebivalištu.

Šarić je rekao da je Prvi osnovni sud u Beogradu odbacio njegov zahtev jer nije
dostavio uverenje o Mladićevom prebivalištu. Mladićeva porodica je zahtev
podnela 16. juna ove godine.

"Sud ranije nije hteo da mi izda uverenje o prebivalištu, navodeći da ja za to
nemam pravni interes, ali je posle ovakve odluke suda MUP rešio da mi to
uverenje izda. Ja bih danas trebalo da ga podignem", rekao je Šaljić.

Advokat je objasnio da sud nije mogao da postupa bez tog uverenja, jer se prema
poslednjem prebivalištu utvrđuje nadležnost suda.

Rešenje o obacivanju postalo je pravosnažno i predmet je arhiviran, ali kako u
toj stvari nije meritorno odlučivano, već je zahtev odbačen zbog procesnih
razloga, Mladićeva porodica ima pravo da sudu podnese novi zahtev.

Odbačenim zahtevom, koji je potpisao sin bivšeg komandanta Vojske Republike
Srpske Darko Mladić, predlaženo je da se za dan smrti Ratka Mladića proglasi 1.
mart 2008. godine, pošto je, kako se tvrdi u zahtevu, to dan kada je on
poslednji put viđen.

Porodica tvrdi da najtraženijeg begunaca niko nije video sedam godina i da kao
"veoma bolestan čovek" nije mogao da opstane bez konstantne lekarske nege.

Mladić je otišao od kuće u maju 2002. godine i više se nije vraćao. Postoje
saznanja preko jataka da se još neko vreme skrivao po vojnim objektima u
Beogradu, ali nam od februara 2003. godine nije ostavio nikakav trag da je živ,
objašenjeno je u zahtevu.

Takođe je sugerisano da sud uzme na uvid izveštaj o zdravstvenom stanju Ratka
Mladića sa Vojnomedicinske akademije, gde se haški optuženik svojevremeno lečio.

Porodica tvrdi da je Mladić 2006. godine imao moždani udar, a kasnije i
probleme sa srcem i stomakom

http://www.glas-javnosti.rs/clanak/hronika/glas-javnosti-10-09-2010/novi-zahtev-da-mladic-nije-ziv