Srbi različito o kosovskim izborima

22.10.2010. 12:58

Predstojeći vanredni parlamentarni izbori koje, na Kosovu i Metohiji,
organizuju prištinske vlasti ponovo dele srpsku zajednicu u Pokrajini. I dok su
Srbi sa severa Kosova, većim delom, odlučni da ne treba učestvovati, Srbi južno
od Ibra smatraju da treba izaći u što većem broju.

Marko Jakšić, član predsedništva DSS-a i predsednik Zajednice srpskih opština i
naselja na Kosovu i Metohiji, kazao je za KIM radio da je izabran za člana
pregovaračkog tima Beograda i Prištine i da u tom svojstvu smatra da Srbi ne
treba da učestvuju na kosovskim parlamentarnim izborima.

„To nisu izbori u režiji Beograda. Ti izbori znače da Srbi faktički priznaju
rađanje još jedne albanske države na Balkanu pa bi izlazak na izbore značio
gest nacionalne izdaje a mi na to nemamo pravo, zbog nas, zbog naše dece ali ni
zbog naših predaka. Ti izbori nisu u duhu naših nacionalnih i državnih
interesa“, kazao je Jakšić.

Predsednica NVO „Evropski pokret Srba“, Rada Trajković, izjavila je KIM radiju
da Srbi sa Kosova i Metohije nemaju razloga da na predstojeće vanredne
parlamentarne izbore, koje organizuju kosovske institucije, ne izađu.

„Srbi treba da izađu u što značajnijem broju i da izaberu što kvalitetnije
ljude, pre svega intelektualce koji će moći kroz projekte, amandmane i zakone
da utiču na politiku institucija u Prištini, jer naše ne-prisustvo je dovelo do
usvajanja mnogih zakona koji nisu u korist Srba. S tim u vezi ja očekujem da će
Srbi sa Kosova i Metohije, na jedan način podržani i od Beograda, uspeti da se
dogovore da naprave jednu snažnu listu“, rekla je Trajković.

Gradonačelnik decentralizovane opštine Gračanica, Bojan Stojanović ističe da
kosovski Srbi moraju da postanu „politički faktor i ključ priče, kako bi jasno
pokazali međunarodnoj zajednici, Prištini i Beogradu šta žele“.

„Ja znam da će se oko izbora podići velika polemika, ali smatram da moraju da
se čuju stavovi svih ravnomerno, da se mediji upotrebe i da  jednostavno u
jednoj kampanji ili međusobnom dijalogu dođemo do zajedničkog stava i
zaključka“, rekao je Stojanović KIM radiju.

Vršilac dužnosti predsednika Kosova, Jakup Krasnići, saopštio je prošle nedelje
da će prvi parlamentarni izbori nakon proglašenja nezavisnosti Kosova biti
održani 13.februara 2010.godine.

Prevremeni izbori dolaze posle ostavke Fatmira Sejdiju sa mesta predsednika
Kosova nakon što je Ustavni sud Kosova odlučio da se Sejdiju nalazi u sukobu
interesa.

http://www.radiokim.net/index.php?cid=3,7,8227