Title: Message

http://www.glas-javnosti.co.yu/danas/srpski/I03030102.shtml

Nedelja, 2. 3. 2003

Intervju:

Kapetan Dragan optužuje Tužilaštvo Haškog tribunala

Bacaju ljagu na Sud i UN

Lepo je što su počeli da se brane, ali treba pokrenuti istragu i protiv Najsa, po komandnoj odgovornosti - kaže Vasiljković

Dragan Vasiljković, poznatiji kao kapetan Dragan, poslao je ovih dana pismo gospođi Tore Soldal, iz službe za svedoke Haškog tribunala, u kojem je obaveštava da se odriče (ali ne prašta) duga prema njemu u korist dece poginulih i ranjenih boraca i moli je da iznos od 2.400 dolara koji mu duguju, uplate na žiro račun Fonda "Kapetan Dragan", namenski sa naznakom: za isplatu stipendija deci ranjenih i poginulih boraca. Novac još nije legao na žiro račun.

Najavljuje krivičnu prijavu

- Optužuju moju zemlju i Vladu moje države da neće da sarađuje s Haškim tribunalom. Ja sam se odazvao pozivu Tužilaštva i na njihovu molbu iz svog džepa platio povratku kartu, otputovao u Hag i svedočio, a oni mi sada ne vraćaju pare koje mi duguju - kaže kapetan Dragan i najavljuje da će, ukoliko mu bezuslovno ne vrate novac koji mu duguju, razmotriti mogućnost oko podizanja krivične prijave protiv istražitelja Tribunala Gari Sekstona za prevaru.

Istragu o ovoj i ostalim optužbama koje je na račun službenika Tužilaštva MKSJ na suđenju Slobodanu Miloševiću izneo kapetan Dragan, koji se u sudnici pojavio kao svedok optužbe, najavio je i zamenik tužioca Džefri Najs.

Komandna odgovornost

- Ja ne napadam ni Sud, ni UN, već Tužilaštvo. Tužilac Džefri Najs bi trebalo da odgovara po komandnoj odgovornosti jer štiti ratne zločince. Imam moralno pravo da to kažem jer ja nisam opraštao ni šamar zarobljeniku, a kriminalac i zločinac je onaj ko dozvoli da ratni zločinac dođe u sudnicu i lažno svedoči. Mene plaši dokument koji svedoci treba da potpišu, a koji se odnosi na to ono što kažu neće biti upotrebljeno protiv njih. To govori o selektivnoj pravdi. U tom slučaju pravde nema, jer se time štite zločinci - tvrdi kapetan Dragan.

- U delu naše javnosti i pojedinim medijima je pogrešno protumačeno da sam ja pod istragom,a razlog je da se budući svedoci zaplaše. Nisam ja pod istragom, već je Tužilaštvo to koje treba da bude pod istragom, ali istragu ne treba da vodi Najs - smatra kapetan Dragan.

- Reagujući na najavu Tužilaštva da sada hoće da pokrene istragu nad samim sobom, Vasiljković kaže da je lepo što su počeli da se brane, ali ne treba da misle da smo glupi. On očekuje da će jednoga dana neko pokrenuti istragu i protiv Najsa i Tužilaštva za koje kaže da su kriminalci. Ovakvim ponašanjem službenici Tužilaštva samo su sebi naneli štetu. I, smatra naš sagovornik, samo maloumni svedoci će pristati da im pomognu. Ja sam hteo da sarađujem s Tribunalom, a oni su ovakvim ponašanjem narušili ne samo ugled Suda, koji su pretvorili u lakrdiju, već i UN. Vasiljković samo ne zna ko će ih braniti.

Pretnje, prisluškivanje…

- Spisak optužbi, koje je po povratku iz Haga kapetan Dragan izneo protiv Tužilaštva, počev od one da mu duguju novac, preko njihovog zahteva da im dostavi podatke o svojim kretanjima, do prisluškivanja telefonskih razgovora, je dugačak.

- Gotovo sam siguran da su mi par dana pred odlazak u Hag poslali preteće poruke, što su hteli da iskoriste kao opravdanje da moj slučaj stave pod "zaštitu". To im je poslužilo kao opravdanje da Miloševiću uskrate vreme za pripremu odbrane. Perfidno, zar ne? Kasnije sam otkrio da su pretnje upućene sa telefona koji pripada ženi na čije ime je registrovano 58 brojeva, što govori da nije reč o privatnom licu, već velikoj organizaciji koja liči na Tužilaštvo. Osim toga, sa kojim pravom i po kom pravilniku su tražili od mene da im dostavim podatke o svojim kretanjima? Zar, posle krivičnih dela koja je počinilo Tužilaštvo, očekuju da ih informišem o tome - pita kapetan Dragan.

- Vasiljković naglašava da su prisluškivanjem njegovih telefonskih razgovora, u kojima ničim nije narušio pravila Tribunala i ugrozio svoj iskaz, službenici Tužilaštva počinili invaziju njegove privatnosti i zloupotrebili njegovo poverenje.

- Zar bi mi Frenki, koji je moj porodični prijatelj, rekao da mu se ne javljam? Glupo bi bilo da se ne javljamo jedan drugom 20 dana. Razgovarali smo 20 sekundi i ja sam ga pitao da li gleda prenos suđenja, a on mi je odgovorio da sam rekao samo ono što je istina i zakazao sam večeru - objašnjava kapetan Dragan.

- Za vreme svedočenja, u jednom trenutku su se pojavile "dve izjave" svedoka. Vasiljković kaže da je i to obmana. Istražiteljima je pod zakletvom dao jednu izjavu. Ona druga u stvari nije izjava, već njihova interpretacija onoga što je rekao i kao takvu je i potpisao.

- Kapetan Dragan se u sudnici Haškog tribunala pojavio kao svedok optužbe, ali je svojim svedočenjem u korist optuženog, razočarao tužioca. Pri tom je i jedan od osumnjičenih za učešće u "zajedničkom zločinačkom poduhvatu" u slučajevima Milošević i Šešelj. Očekuje li da se ponovo pojavi u sudnici, ali kao optuženi?

- Mogu samo da me uhvate za verbalni delikt. Zaista se ne bojim te njihove istrage, jer nisam počinio nikakve zločine. Ja nisam mogao nigde da mrdnem u Krajini bez 50 ljudi oko sebe. Čist sam i svima koji su bili u Krajini poznato je da nisam tolerisao ni ako bi neko opalio šamar zarobljeniku.

Ljiljana Staletović