SAOPSTENJE, 24.03.2003

      IZJAVA VOJISLAVA KOSTUNICE POVODOM GODISNJICE BOMBARDOVANJA

      Neke rane koje su tim bombama nanete nikada nece moci da zacele.
Tu pre svega, naravno, mislim na ljudske zrtve, na ubijene i one koji su
ostali trajni invalidi

Danas, na cetvrtu godisnjicu pocetka natovskog bombardovanja nase
zemlje, cini mi se da je jasnije no ikad koliko je pogubno kada sila po
svaku cenu hoce da bude jaca od prava. U kakve god da se oblande zavija,
humanitarne, demokratske, milosrdne ili neke druge, ona ostaje samo ono
sto jeste, gola sila i starozavetno zlo. Kazem da je to danas jasnije no
ikad, jer se, kada je rec o bombardovanju Iraka, ustalasala celokupna
medunarodna javnost. Verovatno ne bi bilo tako da se, svojevremeno, svet
nije uverio u nepravednost i besmislenost nastojanja da se bombama
uspostave mir, demokratija i poverenje medu narodima. Neke rane koje su
tim bombama nanete nikada nece moci da zacele. Tu pre svega, naravno,
mislim na ljudske zrtve, na ubijene i one koji su ostali trajni
invalidi. Mislim i na ogromnu stetu nanetu nasoj privredi, koja nikakvim
donacijama ne moze da se nadoknadi. Mislim na cinjenicu da preko 200.000
raseljenih Srba, Crnogoraca, Bosnjaka, Roma i drugih nealbanaca jos ne
moze da se vrati u svoje domove na Kosovu i Metohiji. Mislim i na
Albance i Srbe nestale za vreme bombardovanja, cija sudbina jos nije
rasvetljena.

To je ono sto nikada necemo ni moci ni smeti da zaboravimo. A
autoritarni poredak, protiv koga je, navodno, bila uperena sva ta
ogromna ratna masinerija, potrajao je jos vise od godinu dana, do izbora
koje je sam raspisao. I nije pobeden ni krstarecim raketama, ni kasetnim
bombama, ni osiromasenim uranijumom. Pobeden je na jedini nacin na koji
je mogao da bude
pobeden: glasackim listicima. Oni medu nama koji su danas spremni sve to
da zaborave i da bez ikakvih uslova pohrle u vojni savez koji je,
svojevremeno, pokusao da pruzi demokratski legitimitet sili koja se na
nas srucila, ne hajuci za celokupan sistem UN, ocigledno gube kontakt sa
stvarnim raspolozenjem javnosti.

Informativna sluzba
Demokratske stranke Srbije

                                       Serbian News Network - SNN