Title: Message

3/26/2003 9:24:04 AM
Neću advokata!

M. Z.  3/25/2003, 7:50:37 PM

NIKO živ na ovom svetu mi ne može osporiti pravo da se sam branim i da mi nametne branioca.
Ovako je, u utorak, drugog dana pojavljivanja pred sudijom Volfgangom Šomburgom, otkako se dobrovoljno predao haškom tribunalu, reagovao dr Vojislav Šešelj, na predlog glavnog tužioca Karle del Ponte da mu sud odredi advokata u postupku koji predstoji.
- Nisam u životu upoznao boljeg pravnika od sebe, ozbiljno sam se za sve ovo pripremao i ne treba mi ničija pomoć, jer bi mi drugi pravnik samo smetao - odlučno je rekao.
- Veće će o tome odlučiti, ali ne danas - odgovorio mu je sudija - a na vama je da koristite tehničku opremu koju vam možemo staviti na raspolaganje. Želite li lap top ili pisaću mašinu?
- Ni jedno ni drugo, jer neću da me pogodi struja.

PROTEST ZBOG JEZIKA

STATUSNA konferencija uglavnom je protekla u primedbama optuženog na kršenje raznih propisa tokom postupka i odgovorima sudije koji ga je ubeđivao da nije u pravu. Šešelj je, najpre, ponovio prošli prigovor zašto mu se ne prevodi na srpski jezik - objašnjavajući da ne razume reči „točka“ i „hotimično“. Smatrajući da je prva ženski rod od imenice „točak“, a druga kovanica albanskog prezimena Hoti, koja za njega znači „Hoti koji se kreću“, reagovao je i kad je čuo i reč „uhićenje“.
- Ne znam šta to znači? - protestovao je kod sudije.
- Nalog za hapšenje - požurio je da mu objasni prevodilac.
- E, tako mi onda ubuduće i prevodite - jedva ga je dočekao okrivljeni.
Glavnu zamerku procesne prirode, optuženi je uputio što mu je optužnicu, kad se prvi put pojavio pred tribunalom, pročitao sudski službenik, a ne pretresno veće, citirajući član 20. Statuta tribunala, koji ovo nalaže.
- Statut sada je jači od pravila suda, koja vi sami donosite, a ne osnivač tribunala, Savet bezbednosti UN, zato i molim da mi optužnicu pročitaju sudije koje će mi suditi - obratio se predsedniku veća, zamerajući što i ostala dva člana nisu juče bila prisutna.

ČETRNAEST „NE“

NA predočavanje svih 14 tačaka optužnice, koje ga terete za zločine protiv čovečnosti i kršenja zakona i običaja ratovanja, optuženi je 14 puta ponovio rečenicu „Nisam kriv!“
Dugo se sudija ubeđivao sa optuženim i oko obaveze da njegovi članovi porodice ili prijatelji moraju da zatraže holandsku vizu, ako žele da ga posete u Ševeningenu. Šešelj je smatrao da dozvolu mogu da izdaju samo UN.
Podstaknut sudijinim pitanjem - ima li još kakve primedbe - optuženi je protestovao što mora da nosi pancir tokom dovođenja u sud i odmah dobio odgovor da je to obaveza za sve optužene.
Za kraj svog izlaganja, Šešelj je rezervisao napad na Karlu del Ponte:
- Ako ona drži političke govore protiv mene na konferencijama za štampu - rekao je - onda molim da i meni to isto dozvolite.

SLOBODAN MILOŠEVIĆ ODBIO DA UZME TERAPIJU
SUĐENJE U ODSUSTVU?

NAJAVLJENI nastavak suđenja Slobodanu Miloševiću je izostao. Optuženi je, naime, odbio da prihvati terapiju koju mu je odredio pritvorski lekar, kako bi se njegovo zdravstveno stanje poboljšalo da može da prati suđenje. Milošević hoće da uzima samo lekove koje su mu propisali beogradski lekari.
Na sednici, koja je u utorak održana u njegovom odsustvu, sudija Ričard Mej najavio je i mogućnost da se nastavak suđenja održi i bez prisustva optuženog.

OBIČNA TORTURA

U PRITVORU Haškog tribunala u Ševeningenu Slobodan Milošević dobija lek za snižavanje krvnog pritiska labetalol koji mu prouzrokuje ošamućenost i nesanicu, a o ovim pratećim pojavama nije bio obavešten do 23. marta, saopštio je juče Nacionalni komitet za odbranu bivšeg jugoslovenskog predsednika „Sloboda“.
- Miloševiću je na ovaj način onemogućen minimum odmora. Očigledno je da se više ne radi ni o lažnom suđenju već o najobičnijoj torturi - zaključeno je u saopštenju „Slobode“ dostvljenom agenciji FoNet.