Vojislav Šešelj sam protiv Haškog tribunala

Sudija ne zna srpski a vojvoda hrvatski

Predsednik Srpske radikalne stranke Vojislav Šešelj započeo je u
pritvorskoj jedinici UN u Hagu štrajk glađu jer je Sud odbio njegov
zahtev da se brani sam. Šešelj je odbio da ga brani "stand by" advokat
koga mu nameće Tribunal. Time je nastavljen "tihi rat" između Šešelja i
Haškog tribunala koji će trajati do kraja suđenja, koje će početi iduće
godine.

Optužnica protiv Šešelja je podignuta 15. januara ove godine i lider
radikala se nije dvoumio kada je trebalo da ode u Hag. Nesporazumi
između njega i sudija nastali su već prilikom prvog pojavljivanja, kada
se nije mogao izjasniti o optužnici, jer je "nije razumeo", pošto je
prevod bio hrvatski.

Sud mu je sada vratio "milo za drago". Sudsko veće odbilo je Šešeljev
zahtev da se brani sam, uz obrazloženje da je napisan ćirilicom i na
više od deset strana, kako je pre nekoliko dana rekao u Boru generalni
sekretar SRS Aleksandar Vučić.

Sudsko veće broj 2 u sastavu Volfgang Šomburg (predsedavajući veća) iz
Nemačke i sudije Florens Mumba iz Zambije i Garmel Agius iz Malte, po
svemu sudeći zadaće dosta muka lideru srpskih radikala, koji je 21. maja
podneo zahtev da se oni izuzmu iz Pretresnog veća. Kolegijum
Međunarodnog krivičnog suda za bivšu Jugoslaviju koji čine predsednik
suda Teodor Meron i sudije Pakar, Mej, Liju i Žorda, odbio je 10. juna
Šešeljev zahtev o izuzeću sudija uz obrazloženje da je "filovan i
predstavlja zloupotrebu postupka".

Šta će se dešavati ubuduće i kakve će poteze, osim štrajka glađu, vući
Šešelj nemoguće je i nezahvalno prognozirati. Takođe, teško je
predvideti i poteze sudija. Ali, nije isključena mogućnost da optuženi,
ukoliko u sudnici bude pokazivao nepoštovanje Suda, bude kažnjen zbog
toga.

Podsećamo da se za nepoštovanje Suda može izreći kazna zatvora od sedam
godina, uz plaćanje 100.000 dolara.

http://www.glas-javnosti.co.yu/

                                       Serbian News Network - SNN
                                           [EMAIL PROTECTED]