KO JE UBICA?

SKANDAL: Izvor iz Vlade kao organizatora atentata na Zorana Đinđića označio jednog od njegovih bliskih saradnika

BEOGRAD - Čovek koji organizaciono stoji iza ubistva Zorana Đinđića bio je jedan od njegovih najbližih saradnika u Vladi Srbije, toliko blizak, da je uglavnom sedeo do pokojnog premijera na sednicama Vlade! Ove skandalozne tvrdnje u najnovijem broju objavljuje beogradski "Nedeljni telegraf" pozivajući se na visoki izvor iz Vlade i još "tri nezavisna izvora na položajima koji obezbeđuju dobru informisanost".

Ubica sedeo u Vladi

NT, koji inače slovi za list veoma blizak Vladi i koji ima odlične izvore u policiji, piše da je jedan od svedoka pred Koraćevom komisijom u vezi sa ubistvom premijera doveo jednog bliskog Đinđićevog saradnika. Isti čovek je, piše NT, primećen na video-zapisima ulazaka u Šilerovu posle pokušaja atentata na Đinđića ispred hale "Limes" na Novom Beogradu. Jedan neimenovani ministar za NT je doslovce rekao: "Biće šokantno kada javnost vidi da je Đinđićev ubica sedeo u njegovoj blizini u Vladi!"

Ovaj tekst NT-a izazvao je izuzetno interesovanje medija koji su juče tokom čitavog dana pokušavali da saznaju ko je taj osumnjičeni Đinđićev saradnik. Da li je reč o nekom potpredsedniku Vlade, ministru ili nekom drugom službeniku, pitanja su koja su juče ostala bez dovoljno jasnog odgovora.

Mišljenja većine sagovornika Kurira kreću se od toga da se ovim člankom "pušta magla", jer su dokazi za Đinđićevo ubistvo tanki, do tvrdnji da je vlast rešila da se na spektakularan način oslobodi još jednog svog neposlušnog člana.

S druge strane, međutim, u izveštaju Koraćeve komisije ne pominje se nijedno zvučno ime. Takođe, ostaje nejasno ko je imao uvid u video-zapise poseta Šilerovoj i gde se te kasete sada nalaze.

Ilić: Sve u Vladi treba ispitati

Lider Nove Srbije Velimir Ilić kaže da se cela Vlada mora ponovo ispitati da bi se prestalo sa sličnim spekulacijama.
- Ja bih sve njih ponovo pred neku novu komisiju, koju ne sme da vodi Korać. Oni su najodgovorniji, znaju šta se dešavalo. Ako se pokaže da ima elemenata za istragu, ne sme se ćutati, već se stvari moraju isterati na čistinu - sugeriše Ilić.

Žarko Korać za B92 nije želeo da komentariše tekst iz NT-a, ali je ipak dodao da komisija kojom je on predsedavao nije raspolagala snimcima iz Šilerove:
- Ja sam posebno zbunjen delom u kome se govori o tome da su snimljeni ulasci u Šilerovu. Mi nismo raspolagali video-kasetama i ja sam to rekao vrlo eksplicitno, u intervjuu tim istim novinama. Prema mojim ličnim saznanjima, nekoliko tih kaseta se nalazi u posedu istražnog sudije. Koliko mi je poznato, uz veliko ograničenje, jer nisam to gledao, na snimcima se uopšte ne nalazi nijedna od javnih ličnosti - kaže Korać.

On tvrdi da Komisija za ispitivanje obezbeđenja Zorana Đinđića nije došla do podataka koje navodi NT.
- Komisija je rekla šta je imala. Da smo došli do podatka da je to uradio neko u Vladi, to bi se sigurno našlo u izveštaju. Nije postojala izjava koja bi mogla da se interpretira na ovakav način. To otvara jedno sasvim drugo pitanje, a to je: koja je ovde moguća politička veza. Ne možemo spekulisati, moramo imati činjenice, koje sada ne postoje - naglasio je Korać.

"Nebulozna senzacija"

Nebojša Čović celu ovu priču smatra budalaštinom i kratko nas upućuje na Žarka Koraća, uz dodatak da, koliko on zna, njegovog imena nema u izveštaju Komisije.
Dušan Mihajlović, ministar policije i potpredsednik Vlade, za Kurir kaže da nije čitao tekst u NT-u, pa ne može ništa da komentariše:
- Raspravite sa onima koji su to napisali. Ja se ne bavim uređivanjem novina - poručuje Mihajlović.

Ni srpski ministar pravde Vladan Batić ne veruje u tvrdnje izvora NT-a:
- Sve to mi deluje preterano senzacionalistički i toliko nebulozno, da uopšte ne mogu da sastavim u glavi takvu konstrukciju - objašnjava Batić.

Nicović: Puštanje magle

Bivši načelnik beogradske policije, advokat Marko Nicović, priču NT-a ne smatra realnom iz nekoliko razloga.
- Možda neko pokušava da "pusti maglu", jer su dokazi protiv optuženih za ubistvo Đinđića tanki. Nešto nije u redu sa dokazima, jer kako inače objasniti da su nađene čaure na licu mesta ili da je puška slučajno pronađena na nekoj ledini. Takve stvari profesionalci ne rade, ne ostavljaju tragove za sobom. Verovatno se prikriva prava pozadina da bi se razvodnio čitav proces - napominje Nicović.

Kasa i Isakov: Nemoguće, monstruozno, zlonamerno...

Jožef Kasa, takođe potpredsednik Vlade, smatra da je pomenuta komisija pošteno odradila svoj posao.
- Ne smatram da je moguće, niti da je nemoguće tvrditi tako nešto. Naprosto, ne želim da se bavim tim stvarima - kaže kratko Kasa.
Mile Isakov, pak, pisanje NT-a vidi kao "neosnovano zlonamernu konstrukciju".
- Nisam u stanju da uđem u te umove, ali je potpuno jasno da je reč o izmišljotini koja nije slučajna. Znate, ima u Vladi raznih ljudi koji prave manje ili veće propuste, ali dovoditi nekog od njih u vezu sa premijerovim ubistvom apsolutno je monstruozno - ističe Isakov.

KOVAČEVIĆ-VUČO: NOVI OBRAČUNI U VLADI

BEOGRAD - Predsednik JUKOM-a Biljana Kovačević-Vučo kaže da je namera teksta u NT-u relativizovanje izveštaja Koraćeve komisije i najava nekog novog političkog obračuna u Vladi.

- Sve što je napisano ukazuje zapravo na novi komentar i to od strane NT, a u odnosu na ubicu Zorana Đinđića. Najrelevantnije je to da je jedan od ministara nedavno doslovno rekao: "Biće šokantno kada javnost vidi da je Đinđićev ubica sedeo u njegovoj blizini, u Vladi". Ukoliko je jedan od ministara to rekao doslovno, da li je to objavljeno u NT-u?

Očigledno nije, jer bi to bio podatak koji treba da pomeri tužioca. Navodi se da je "izvesno da je na video-zapisima ulaska u Šilerovu zabeležena, čak i posle pokušaja atentata kod Limesa, poseta visokih članova Vlade Srbije". Na koji način je to izvesno i gde smo mi to videli da se to dogodilo? To nije izvesno za nas, to je neki novi podatak, a ništa se ne govori o tome na osnovu čega su oni došli do tog podatka. Tako smo saznali da je "u svedočenju pred Koraćevom komisijom jedan od ispitivanih tog člana Vlade doveo direktno u vezu sa ubistvom" - kaže Kovačević-Vučo.

http://www.kurir-info.co.yu/Dnevne-vesti/