U okviru obelezavanja 200 godina srpske drzavnosti MI MAGAZIN u saradnji sa
Generalnim konzulatom SCG prikazuje prvi srpski igrani film KARADJORDJE ili
ZIVOT I DELA BESMRTNOG VOZDA KARADJORDJA

u reziji Cica Ilije Stanojevica iz 1911. godine. Film "Zivot i dela
besmrtnog vozda Karadjordja", je prvi srpski i balkanski igrani film,
snimljen je u leto 1911. godine, a premijerno  prikazan 23.
oktobra 1911. u Beogradu. Njegovo poslednje prikazivanje bilo je 1928.
godine za jugoslovenske iseljenike u Americi  i od tada mu se gubi svaki
trag. Posle visegodisnje potrage film je pronadjen jula 2003. godine u
Austrijskom arhivu u Becu gde su ga identifikovali Aleksandar Erdeljanovic,
upravnik Arhiva Jugoslovenske kinoteke i Radoslav Zelenovic direktor
Jugoslovenske kinoteke u Beogradu.
Nedelja, 18. april 2004. godine, Isabel Bader Theatre, Toronto,
93 Charles St. W. 19,30 sati.
Posle projekcije fiulma u 20,45 sati
Monodrama M. Vitezovica

MILOS VELIKI - KNEZ SRPSKI

u izvodjenju glimca
MIHAJLA MISE JANKETICA.

Bavljenje Milosem Obrenovicem je bavljenje mojim narodom, u nekim
najkriticnijim trenucima nase istorije za koji se u pravom smislu mo/e reci
da od tada - iako su koreni daleki, daleki - po;inje nesto sto moze da se
nazove dr/avom, sto moze da se nazove slobodom. Mi smo i kasnije, i posle
slobode koju je osvojio Karadjordje, i posle drzave koju je napravio Milos,
imali mnogo ratova, mnogi su nam posle toga uzimali i slobodu i drzavu, ali
smo se uvek naslonjeni na iskustva i taj istorijski potencijal koji su nama
u narodu ostavili Karadjordje i Milos, uspevali da odrzimo taj slobodarski
duh.  (MISA JANKETIC)

Nedelja, 18. april 2004. godine, Isabel Bader Theatre, Toronto,
93 Charles St. W. 20,45 sati.

Ulaznice u nasim prodavnicama i agencijama.

                                       Serbian News Network - SNN
                                           [EMAIL PROTECTED]
                                        http://www.antic.org/