"PLJACKA..." I U KANADI

Otava - 16. juni, 2004.-    Film "Pljacka Treceg Rajha" je najnovija
komedija producenta Miroslava Mitica. Radi se o dva prestupnika sa stilom,
duhovita i ponosna "na radu" u tri sistema vlasti na evropskim raskrsnicama
rata i mira, neke 1941.- 1946. godine. Vedra avantura zacinjena manguplucima
glavnih junaka, prefinjeni humor, intrigantna ljubavna prica i optimizam.

Posle februarske premijere u Srbiji,  film "Pljacka Treceg Rajha" je imao
svoje premijerno prikazivanje u nekoliko gradova Kanade, pa i u Otavi, 13.
juna, 2004. godine. Producent "Dream Company" , gospodin Miroslav Mitic je
najavio da ce ova komedija, radena prema istinitom dogadaju, a prema
scenariju pokojnog Ljube Moljca, na neki nacin biti pocetak
komercijalizacije domaceg filma. Na svojoj kanadskoj turneji film je imao
veliki uspeh sa rekordnim brojem gladalaca.

Miroslav Mitic je mlad poslovni covek, stoga je bilo prirodno da ga upitam
zbog cega se odlucio da se bavi produkcijom filmova?

Ja sam se skolovao za PR, advertajzing/reklamu i produkciju i normalno je da
se bavim tim poslom. Takodje je normalan sled tih poslovnih aktivnosti
usmeravao i mene i moju producentsku kucu  u pravcu proizvodnje filmova.
Smatram kinematografiju kao vrhunac advertajzing aktivnosti i plasiranja
odredjenih ideja. Tako da imate 90 - 100 minuta za ono sto zelite da
prenesete publici. A kao poslovan covek sam se odlucio za kinematografiju
zbog toga sto je ona izuzetno profitabilna grana.

 Da li ocekujete da cete sa  "Pljackom Treceg Rajha" imati isti uspeh kao i
sa  filmom "Zona Zamfirova?

"Pljackom Treceg Rajha" je na trzistu SCG postigao izuzetna uspeh. Postoje
razliciti paramatri u odredjivanju uspeha jednog filma. Zona Zamfirva je
snimljena u periodu posle recesije na Balkanu i u nasoj zemlji i posle
filmova koji su bili snimani u tom periodu i  koji su objasnjavali tu
situaciju. "Zona" je bio prvi film posle otvaranja nase zemlje koji je
promovisao srpsku kulturu kroz Sremcev tekst. To je ustvari, ljubavna prica.
Ja sam jednom prilikom u Evropi izjavio da smo se odlucili da prikazemo
Srbiju na nacin kakav Srbija jeste ali smestena jedan vek ranije nego period
u kome se sada nalazimo.
Kada govorimo o srpskom filmu moja zelja i zadatak kao producenta je da
predstavimo svetu narod koji zivi na nasim prostorima i da svetu pokazemo da
smo ljudi koji umeju da vole i da se zabave.

Zasto ste se odlucili da snimite "Pljacku Treceg Rajha"?

Kada smo posle 'Zone Zamfirove" radili  istrazivanje trzista i pitali
publiku kakav bi film voleli da vide , ljudi su se tom prilikom prilicno
nostalgicno izjasnjavali o proteklim vremenima vladavine cak i Josipa Borza
Tita. Dobili smo preko 90% odgovora  publike da zeli da vide film smesten u
doba Drugog svetskog rat. Komedija je bila glavni odgovor, jer su ljudi bili
zeljni smeha, zeljni da se opuste i provedu tih, nekih stotinak minuta u
bioskopu uz smeh. Posto smo vec imali scenario u nasoj producentskoj kuci
autora, pokojnog Miroslava Andica, Ljube-Moljca i posto sam vec imao
autorsku ekipu koja je radila "Zonu Zamfirovu", odlucio sam se da toj istoj
ekipi dam da realizuje  i film "Pljacka Treceg Rajha". I zbog toga sto su sa
"Zonom Zamfirovom" napravili nas najgledaniji film svih vremena.
Sa "Pljackom Treceg Rajha" uspeli smo da vratimo publiku u nase bioskope.
2004. godina ima drugacije trzisne parametre koji uticu na gladnost. U
odnosu na 2002. godinu, pocetak 2004. godine je bio obelezen Kosovskom
krizom, padom industrijske proizvodnje i recesijom na nasem trzistu. Film
"Pljacka Treceg Rajha" je dosegao nivo gledanosti od 380.000 gledalaca , sto
je za ove uslove otprilike nivo od 800- 900.000 gledalaca kada je prikazana
"Zona Zamfirova".
Uspeli smo da film "Pljacka Treceg Rajha" prodamo u Izrael, Namacku,
Francusku i Svajcarsku,  tako da ce i "Pljacka Treceg Rajha" nastaviti svoj
zivot kao i "Zona", koja se trenutno prikazuje u Izraelu.
"Pljacka Treceg Rajha" ce uci u istoriju srpskog filma po  tome sto ga je u
prvoj nedelji prikazivanja videlo oko 88.000 gledalaca. On je cetiri puta
gledaniji film od bilo kojeg domaceg filma koji se  trenutno prikazuje u
Srbiji i Crnoj Gori.

Da li ce "Pljacka Treceg Rajha" da se prikazuje na nekom od filmskih
festivala?

Poslali smo ovaj film na festival u Moskvu. Hteli smo da vidimo da li film
moze da prodje. "Pljacka Treceg Rajha" je komedija. On je vise komercijalni
a manje umetnicki film. Kada smo se odlucili za snimanje ovog filma nismo
mislili da on bude festivalski film. Nasa producentska kuca ima kontakte sa
svim festivalima. Film je i poslat svim filmskim festivalima. Neki su se
javili i rekli da bi zeleli da ga u septembru uvrste u neku svoju selekciju.
Ali, primarni cilj nije festivalsko prikazivanje vec da se film prikazuje i
da ga publika gleda, kao i da ga neka kompanija koja se bavi distribucijom
uvrsti u svoj katalog.

Ista ekipa koja je snimila "Zonu Zamfirovu" je radila i film "Pljacka Treceg
Rajha". Zasto ste se odlucili za istu ekipu?

Ja ne radim samo na domacem  vec i na inostranom trzistu. Kad se producet
odlucuje koga ce da uzme, on se odlucuje za najbolju ekipu. Upravo po
L.A.-holivudskom konceptu: uzmete najpopularnijeg glumca, najgledanijeg
reditelja i najkvaltetniji scenario i to radite.
U oba navedena filma imate sve prvake naseg glumista - od Dragana Nikolica,
koji je doajen naseg glumista pa do glumaca mladje generacije Nikole
Djurickova, Vojina Cetkovica. Mi smo imali sve same zvezde i u jednom i u
drugom filmu. To sto sam se odlucio za njih ne znaci da su oni moji mezimci,
vec jednostavno, da su oni ti koji dovlace publiku u bioskope. Oni su
najpopularniji. U proseku glumci u Srbiji snimaju i po 7-10 filmova
godisnje. Sto se ne moze reci za glumce u Americi ili u svetu, koji  su
primorani da do sledece sanse voze taksi ili da se bave necim drugim da bi
preziveli.
Za svaki projekat nasa producentska kuca radi kastinge i daje sansu mladim
glumcima da se pokazu i da glume.
Dakle, trzisni razlozi su bili odlucujuci u biranju ekipe za film, a zeleli
smo da ekipi koja je sa uspehom realizovala "Zonu Zamfirovu" omogucimo da
realizuju jos jedan film.

***
Miroslav Mitic je producent,  producentske kuce "Dream Company". Kada nije
na putu, Miroslav sa suprugom  zivi i radi u Nisu i Beogradu

Razgovor sa Miroslavom Miticem vodila Boba Borojevic, urednik srpskog radio
proograma "Susreti Ponedeljkom" na CKCU 93.1FM, Otava, Kanada E-mail:
[EMAIL PROTECTED]

                                       Serbian News Network - SNN
                                           [EMAIL PROTECTED]
                                        http://www.antic.org/