Нема новца за Радованову одбрану

četvrtak, 10 decembar 2009 22:10 Вести онлајн

<http://in4s.net/x/index.php?option=com_mailto&tmpl=component&link=aHR0cDovL2luNHMubmV0L3gvaW5kZXgucGhwP3ZpZXc9YXJ0aWNsZSZpZD0xNDY5NyUzQTIwMDktMTItMTAtMjEtMTUtNTQmb3B0aW9uPWNvbV9jb250ZW50Jkl0ZW1pZD0yNzU=>
 El. pošta
<http://in4s.net/x/index.php?view=article&catid=86%3Asrpska&id=14697%3A2009-12-10-21-15-54&tmpl=component&print=1&page=&option=com_content&Itemid=275>
 Štampa
<http://in4s.net/x/index.php?view=article&catid=86%3Asrpska&id=14697%3A2009-12-10-21-15-54&format=pdf&option=com_content&Itemid=275>
 PDF

Због недостатка новца, правни саветници Радована Караџића ће га 25. јануара
обавестити да више нису у стању да наставе да му помажу.

Један од њих, Горан Петронијевић за "Вести" објашњава о чему је реч, али и како
је могуће да су Албанци за одбрану Харадинаја сакупили око девет милиона евра,
а Срби за Караџића - ни динара.

- Да зло буде веће до сада нас нико није позвао барем да пита да ли нам нешто
треба у припреми одбране Караџићу. Заиста ми није јасно шта то Срби очекују у
будућности. Бусамо се у груди да смо народ који је најсложнији када је најтеже,
а верујте да Срби одавно нису били у оваквој опасности. Процес против Караџића
у Хагу је последња могућност да се раскринкају лажи којима смо као народ
анатемисани због Сребренице и Сарајева. Овакво забијање главе у песак ће
произвести несагледиве последице?

На које последице мислите?

- Ако се не утврди права истина за догађаје у Сребреници и Сарајеву слободно
рачунајте да Република Српска више неће постојати, а питање је и каква судбина
очекује Србију. Заиста ми је невероватно да то политички лидери не виде.

Па, јесте ли се обраћали званичницима Републике Српске или Србије?
- Обраћали смо се свима. Имали смо најпре незваничне контакте, а недавно смо им
се и званично обратили. Међутим, до данашњег дана нико ни у име државе или
своје нам није одговорио или дао и једног јединог динара.

Да ли сте разговарали са Милорадом Додиком?
- Обратили смо му се и очекујемо одговор. Немамо права више да ћутимо. Ако је
поента да цело српство бране само Караџић, осморица његових правних саветника и
још десетак волонтера, онда је то српство пропало.

Свестан ситуације

Шта на ову ситуацију каже Караџић?
- Јако му је тешко, али је свестан ситуације у којој смо се нашли и то нам је и
рекао.

Да ли је спреман да се брани потпуно сам?
- Зар има неки други избор?

Колико Хашки трибунал дугује новца?
- Од марта нисмо примили ни динара, а да апсурд буде већи Секретаријат нам је
одредио седам пута мање средстава него за друге тимове одбране мада је процес
против Караџића најкомплекснији и најобимнији предмет у историји међународног
кривичног права.

Игра Трибунала

Горан Петронијевић сумња да је проблем око финансирања одбране Караџића заправо
нова, перфидна игра Хашког трибунала.
- Таман смо успели да одложимо почетак суђења, а долазимо у финансијски
ћорсокак, јер без новца не можемо да ваљано припремимо одбрану, а тражимо само
оно што нам је одобрено. У Хашком трибуналу су свесни те чињенице због чега и
мислим да је реч о опструкцији - каже Петронијевић.

Јел тајна о којој суми је реч?
- Није никава тајна. У много мање сложеним предметима за предпретресну фазу
одбрана је добијала око 500 часова, односно између 72 до 96 евра по сату.
Секретаријат нам је одобрио од 20 до 25 евра. У претресној фази одбрана је у
другим случајевима добијала између 35.000 до 38.000 евра месечно, а ми мање од
6.000 евра. Али, чак ни то нисмо добили.

Па како сте онда радили?
- Углавном смо све финансирали из свог џепа, не очекујући да Хашки трибунал
неће да плати оно што је сам одредио. Морате схватити да је породица Караџић на
ивици беде и да он заиста нема могућност да финансира своју одбрану.
Истовремено, могли смо да помажемо док смо имали новца, али и наше резерве су
"утањиле".

Није ваљда да су адвокати "шворц"?
- Да би адвокат имао пара, он мора да ради. Проблем је што уколико се бавимо
овим случајем, онда немамо могућност да се ангажујемо у оним компликованим
случајевима у земљи које заиста можемо добро да наплатимо

http://in4s.net/x/index.php?option=com_content&view=article&id=14697:2009-12-10-21-15-54&catid=86:srpska&Itemid=275

<<image001.png>>

<<image002.png>>

<<image003.png>>