> Da, am rulat manual diff și nu a fost nicio diferență. Am făcut asta de
> foarte multe ori.

De ce apar totuși liniile acelea cu "+ mirella"? Nu ai dat diff-ul
complet în imagine, dar din ce înțeleg, spune că există linia
respectivă într-un fișier, iar în celălalt nu există (sau este
diferită). Din man diff, modifier-ul "-B" ignoră liniile complet
goale, dar nu va considera la fel două fișiere care conțin "a b c" și
"a\nb\nc".

Ca alternativă, poți încerca vimdiff care subliniază diferențele la
nivel de caracter, poate ajută.

Darius