Din nou, MAP_ANONYMOUS îți face memset(0) direct în kernel pentru că nu ești pe Arduino sau altă platformă pe care să fie dezactivată această funcție de securitate. Deci primești din prima cu 0, așa că nu înțeleg întrebarea.

Sent from Mail for Windows 10

From: Dorin Geman via so
Sent: Friday, April 3, 2020 9:37 PM
To: Darius Mihai; Sisteme de Operare
Subject: Re: [so] [Tema3][General] Protectie pagina ce trebuie zeroizata

On Fri, Apr 3, 2020 at 9:05 PM Darius Mihai <dariusmih...@gmail.com> wrote:

On Fri, Apr 3, 2020 at 8:50 PM Dorin Geman via so <so@cursuri.cs.pub.ro> wrote:

> Salutare,
>
> Am o curiozitate(prioritate scăzută) - mi se pare că testele nu verifică un anumit caz, probabil pentru că este greu de simulat, dar cel puțin conceptual, vă întreb:
>
> Corect este că dacă trebuie să zeroiezez o zonă de memorie, mai întăi să mapez pagina cu WRITE pentru a putea zeroiza și apoi să îi schimb permisiunile în cele corespunzătoare segmentului din care face parte, de acord?
> Cu toate acestea, dacă mapez de la început cu permisiunile segmentului, totul este în regulă, trec testele, pentru că se testează doar pentru zona de bss.
> [...]

Salut, Dorin,

Din motive de securitate (nu vrei ca un proces să poată accesa datele
din memoria fizică pe care un alt proces a eliberat-o), maparea
zonelor de memorie în mod anonim va zeroiza pagina înainte ca tu poți
să o accesezi. Vezi și în pagina de manual [3], la secțiunea
MAP_ANONYMOUS. Acest comportament ar putea, în teorie, să nu fie
activ pe unele sisteme vechi sau embedded (din motive de performanță),
dar este aproape sigur prezent pe sistemele uzual folosite de acum.

[3]: https://linux.die.net/man/2/mmap

O seară frumoasă,
Darius

Salut, Darius!

Corect, am înțeles.

Atunci cum pot simula un scenariu în care sa pice codul meu de loader dacă nu dau PROT_WRITE explicit înainte de zeroizare?

Mai concret, dacă trebuie să mapez o pagină read-only si trebuie să îi ofer și drept de scriere până termin zeroizarea, dar nu i-l ofer.

Seară faină,

Dorin