INTERVJU: Zoran Drakulic

TRULO JE!

Zoran Drakulic razocaran trulim kompromisima na koje Kostunica pristaje da bi
opstao na vlasti, smatra da je zrelo za nove izbore

BEOGRAD - Biznismen i bivsi clan DSS Zoran Drakulic u intervjuu za Kurir
porucuje da nije digao ruke od politike, ali da ce sacekati neko bolje vreme
posto, kako kaze, "trenutno ne moze da ponudi nista novo". Ipak, on sa velikom
paznjom posmatra rasplet politicke situacije i ubeden je da "u Srbiji ne moze
biti napretka bez novih izbora".

Analiticari tvrde da ce Kostunica jos mesati karte, bez obzira koliko ima
procenata podrske?
- On to radi tako sto pristaje na sve vrste kompromisa da bi opstao vlasti. To
nije dobro za ovu zemlju. Da joj zeli dobro, Kostunica bi odmah raspisao izbore.
Ovako, on i dalje vuce sve te male stranke i njihove frakcije sa sobom. Jasno je
bilo dokle cemo stici cim je G17 plus dato tako mnogo vlasti u sektoru ekonomije
i finansija.

Sto su oni problematicni?
- Oni nisu sposobni da vode to sto im je povereno. Ali, nije iskljuceno i da su
suvise sposobni, ali tako da rade u necijem drugom interesu, a ne u interesu
Srbije.

Znaci, svom?
- Izmedu ostalog i u svom.

Stalno govorite da je Dinkic unistio srpsku privredu, a on i Vlada ukazuju da
smo na prvom mestu u pomaku u reformama.
- Kakav sampion?! Mi smo deo najuspesnije srpske privrede i znamo kako nam je.
Hvale se izvozom koji je nasa zemlja ostvarila od oko cetiri milijarde, a
Slovenija sa dva miliona stanovnika ima izvoz preko 15 milijardi evra. Osim
toga, sampion u reformama u 2004. bio je Avganistan...

  Pozdravim se s Kostunicom

Da li ste bliski s poslanikom DSS Dordem Cukvasom, koji je na ledu u stranci?
- Blizak sam s njim koliko i sa desetinama drugih ljudi iz stranke. A sta se
desava s njim i DSS, stvarno ne znam.
Da li ste se, posle razlaza, videli ili culi s Kostunicom?
- Ne, osim na nekim zvanicnim skupovima. Dva-tri puta.
Jeste li se pozdravili?
- Pa, pozdravili smo se. Mislim da je to civilizovano.
S kim se iz DSS ne biste rukovali?
- Nisam zlopamtilo i mogu sa svakim da se rukujem. Za razliku od Kostunice,
svakome smem da pogledam u oci.

Kako je to moguce?
- Ako krenete od niskog kriterijuma, pa to pomerite malo, onda ste sampioni u
pomaku. Ali, u odnosu na svet, mi smo i dalje veoma nisko. O tome govore, ali ne
pominju ministra finansija, koji je na pocetku godine obecao da ce inflacija
biti ispod 10 odsto.

A kolika je inflacija?
- Do kraja godine bice preko 17 odsto. Dinkic opet obecava da ce inflacija u
2006. biti ispod 10 odsto, sto je nerealno. Pored inflacije, mi smo sampioni i u
korupciji.

Kako onda Dinkic ostaje na funkciji?
- Nemojte mene da pitate. Ako jedan ministar za toliko omasi inflaciju, mora da
podnese ostavku. Da sam to uradio, ja bih dao ostavku, zakopao se u zemlju i
nestao.

Zasto ga Kostunica trpi?
- Pitajte njega. On sve radi da bi opstao na vlasti. Cak se umesto G17 plus
izvinio radikalima, na cemu je SRS dobro profitirao.

Kako komentarisete nezadovoljstvo u jednom delu DSS-a, koji tvrde da ste vi
odustali od borbe iako ste mogli da izvucete barem 10 poslanika kada ste
odlazili?
- Da li sam mogao - pitajte te ljude. Verovatno jesam, ali ja nikada ne bih
rusio DSS na taj nacin, niti bih uzeo poslanika druge stranke.

DSS ste pogurali kad je stajao najslabije. Da li se osecate izmanipulisanim?
- Kako da ne. Vidim da sam bio izmanipulisan i to je deo mog pocetnog politickog
neiskustva. Trebalo je da trazim mesto potpredsednika pa tek onda da pristanem
na kandidaturu za gradonacelnika Beograda. Verovao sam Kostunici na rec, ali
ocigledno je da njegova rec ne znaci nista.

  Odbacen jer nisam placao

Zasto ste Vi mozda i jedini biznismen koji je finansirao stranku, a stranka ga
je odbacila?
- Nisam hteo da finansiram stranku posle 5. oktobra 2000. godine.
Da li ste to dogovorili sa DSS?
- Rekao sam: Stranka je dosla na vlast i sada imate legalne izvore finansiranja.
Nisam zeleo da neko sumnja da time sto finansiram stranku dobijam poslove u
Srbiji. Zato sam prestao, jer zelim da se u svojoj zemlji normalno bavim poslom,
a ne tako sto cu da placam odredenu partiju.
Da li su vas odbacili zato sto im vise niste davali novac?
- Izmedu ostalog. Zato su odredeni lobiji u DSS, koji su hteli da rade tako,
imali odlucujuci uticaj. Ne verujem da mirno spavaju.

GORAN DOGIC

http://www.kurir-info.co.yu/Dnevne-vesti/index.shtml

Help save the life of a child. Support St. Jude Children's Research Hospital.
http://us.click.yahoo.com/f4eSOB/lbOLAA/E2hLAA/1dTolB/TM