петак 13.01.2006.

            Александар Вучић: Даме и господо новинари, Српска радикална
странка, пошто свакога дана слушамо придике председника Републике о томе како
он жели изборе а неки не желе изборе, позива Бориса Тадића да поднесе одмах
оставку на место председника Републике Србије, ми истог тренутка напуштамо
Скупштину Републике Србије, идемо на изборе на свим нивоима. Да идемо на изборе
за председника Републике Србије, на изборе за Народну скупштину Републике
Србије, на изборе за град Београд и све локалне самоуправе у Србији. Да идемо
на изборе на свим нивоима, да нас више Борис Тадић и његови компањони не
замајавају о томе како хоће да иду на изборе, али би да на оне изборе где они
нису изабрани, а тамо где су они на власти, тамо да не иду на изборе.

            Добро би било да Борис Тадић више не позива и не прозива апсолутно
више никога за то да не жели изборе, има једноставно решење у својим рукама. Ми
дајемо јавно обећање, оног тренутка кад председник Републике поднесе оставку,
идемо сви на скраћење мандата и на опште изборе, најбоље решење за Србију, јер
легитимитет нема ни председник Србије, ни београдска локална самоуправа,
огрезла у криминалу и корупцију, нити многе друге локалне самоуправе широм
Србије. Да идемо на изборе и нека грађани Србије кажу свој суд. Нека кажу хоће
ли са једне стране лоповску коалицију Демократске странке, Покрета снага Србије
и осталих странака неспособних из Владе Србије, или хоће Српску радикалну
странку са друге стране. И да видимо шта ће да одлуче грађани Србије. То је наш
позив председнику Републике и нека више не одговара – ови хоће овако, они хоће
онако, нешто закукуљи, замумуљи, ево му јасан позив. Нека поднесе оставку и
одмах имамо изборе на свим нивоима. Најлакше и најједноставније.

            Изјава Дорис Пак у којој каже да изгубљено Косово за Србију
представља цену Милошевићеве владавине, јасно показује да је агресија НАТО-а на
Савезну Републику Југославију 1999. године имала не хуманитарни карактер, како
су они говорили, него је за циљ имала окупацију дела територије Републике
Србије. И једино што је било јасно, то је да њих интересује како да нам отму
део суверене територије, међународно признате и ништа више од тога. И сада се
види да све што су причали, само су лагали, измишљали, закукуљили, замумуљили,
за оне који у Србији нису хтели да знају праву истину и ништа више од свега
тога. И ми очекујемо одговор државних органа, који мора да буде јасан, озбиљан
и онај одговор који ће да заштити наш територијални интегрите и нашу
територијалну целовитост. А не само да гледају како ће на неког другог да
пребаце одговорност за губљење територије. Није њихов посао да губе територију,
него је њихов посао да сачувају ову земљу. И то је оно што они морају да ураде.

            На крају, жули смо оптужбе лоповског сектора у држави Србији, који
кажу како ми, синоћ је то Богољуб Карић изјавио на једној сарајевској
телевизији, изгледа да ће свуда да иде као киша око Крагујевца, негде ће да га
држи Бајрам Косуми, негде ће да га држи, како се зове овај његов пријатељ,
бизнисмен из Босне и Херцеговине, негде неки трећи, само овде изгледа неће
смети да дође у лице да саопшти ништа никоме. Па је говорио, каже – из Српске
радикалне странке се неки радују чињеници да је Војислав Шешељ у Хагу. А
Војислав Шешељ је из Хага у телефонском разговору поручио да је он на слободи,
да би Богољуб Карић одавно био у затвору. А не само да је то смешно, него
говори како се у јадном и бедном очају налази лоповска коалиција којуи предводи
Демократска странка у Војводини и коју би Демократска странка да предводи на
нивоу целе Србије, кад таквим глупостима морају да се служе. Изволите, ако
имате неко питање.

            Новинар: Сем што сте позвали јавно председника Тадића да поднесе
оставку...

            Александар Вучић: Тиме изазива изборе директно.

            Новинар: ... Да ли ви иначе очекујете да би могли бити избори ове
године, парламентарних избора, с обзиром да потпредседник Лабус каже да не
верује да је опозиција јака?

            Александар Вучић: Ја ћу вам рећи, Председнички колегијум Српске
радикалне странке је донео одлуку о припреми за изборе на свим нивоима. Ми смо
кренули у те припреме, обављамо их, то су и организационе и све друге врсте
припрема неопходне за одржавање избора на свим нивоима. Ми их очекујемо ове
године. Али нисмо спремни више да слушамо ни придике ни глупости разних
политичара, којима је до свега само не до избора, а сваки дан нам соле памет
како су тобоже они једини за изборе а ми нисмо за изборе. Ево, ми их позивамо
јер ово је најдиректнији начин да се избори изазову. Никакве филозофије нема.
Јасно је, оног тренутка кад Борис Тадић каже – ја скраћујем свој мандат, јер
хоћу да имамо изборе на свим нивоима, да тог тренутка имамо изборе на свим
нивоима. Та Влада не може да опстаје. Ми истог тренутка идемо из Скупштине
Србије, нема више ничега, идемо на изборе и да видимо онда шта ће да се догоди
на изборима, да видимо да ли ће грађани Србије да кажу да Борис Тадић и даље
ужива онакав легитимитет какав је уживао, или не. Можда он мисли да је то тако,
можда мисли да му се популарност повећала од Мишела Платинија кад је постао
чувени голман и великих реакција и великог рада за добробит народа, можда. Ја
сумњам у то, па да видимо да ли је то тако, или није то тако. Нема велике
филозофије. Ово је најчистија ствар. И за ово нема извлачења – аха, то они
траже овако или траже онако. Ово је чисто као сунце, јасно како ћемо да имамо
изборе на свим нивоима. А не може – хоћемо, имаћемо једне изборе а не можемо
баш много на томе да урадимо, али да ја држим, да краду моји паре у Београду,
као што краду до дана данашњег свакодневно, да ја будем председник Републике а
да могу да радим шта хоћу. Е, не, него идемо на изборе на свим нивоима. Свуда,
све нека се измења. Грађани Србије јесу за промене, никад се промена нису
плашили, и да видимо како ће они да гласају. Ко се плаши гласа народа, нека то
каже. Ми се не плашимо. На свим нивоима хоћемо да имамо изборе, на свим нивоима
ћемо да имамо све кандидате. И на свим нивоима, да вам кажем, једино чиме бисмо
били задовољни, јесте победа. Као што сам вам био говорио за изборе у једном
месту, па у другом, и свуда се тако одигравало, па да видимо како ће сада да се
догоди.

            Новинар: Да ли овај позив Тадићу важи и за премијера Владе?

            Александар Вучић: Тако је. Али сам ово рекао зато што Тадић говори
да је он за изборе, а овај не.

            Новинар: Па зар јуче није Томислав Николић позвао председника и
премијера да до краја године поднесу оставке, што се донекле поклапа и са неким
изјавама Војислава Коштунице, не знам?

            Александар Вучић: Ми смо њима рекли овако – и јучерашњу
конференцију за новинаре Томислава Николића нико није желео ни да пренесе ни да
каже за Шта се залаже. И ми смо се договорили, пошто је то тако, а наставићете
да лажете, не ви, него говорим о нашим политичким противницима, наставиће да
лажу преко медија који су им доступни, како, не знам, радикали неће изборе а
они чезну за изборима. Чуј, ми нећемо изборе, ми који имамо дупло више од
Тадићеве странке. И то слушамо, приморани смо да слушамо те глупости сваки дан.
И договорили смо се, сад тражимо, дакле, ако хоће нека кажу, да заједнички
одреде датум избора, само нека га одреде, шта год хоће, нека ураде по том
питању. Али сад позивамо Бориса Тадића, пошто се његова странка наводно залаже
за изборе, посебно њега позивамо – поднеси оставку и истог тренутка имамо
изборе на свим нивоима. Само то уради, ништа више. Један потпис и идемо на
изборе на свим нивоима. Што се нешто ломатају, што причају приче о не знам ни
ја чему, хоће да тргују са овим, хоће да купују овог, шта ће да каже Уставни
суд, шта ће да им каже Врховни суд. Немој да се млатите ни Врховним ни Уставним
судом, ви из Демократске странке, нека Тадић напише своју оставку у две
реченице, само потпис стави на то и имамо изборе на свим нивоима. И да идемо на
изборе. И то је суштина целе приче.

            Тома Николић покушава и Српска радикална странка покушава да има
рационалан однос са нашим политичким противницима, па кажемо – па добро, ево
сад су у току преговори, хајде да имамо у септембру, октобру изборе. Не, који
је њихов одговор? “Лажу они, неће они изборе, они би да подржавају Владу”. Е,
ми нећемо да подржавамо никога. Ми подржавамо своју странку и очекујемо подршку
од грађана Србије. Хоћете изборе, ево вам прилика, урадите то на најбољи начин.
Ми смо могли да наставимо вербално залагање за изборе тако-тако. Не, ево сад
имамо директну понуду. Распиши изборе тако што ћеш да потпишеш оставку.
Скраћујемо мандат свима. И онда морамо да се договарамо, иначе је криза у земљи
потпуна. Договоримо датум избора на свим нивоима, и чисто као сунце, нико нема
да се буни низашта. Избори и за председника и за Народну скупштину. Значи,
долази нова Влада, ова Влада технички завршава посао док се изборни процес не
оконча, идемо на изборе за локалну самоуправу и за градове. И нема велике
филозофије. Да видим шта ће да одговоре. Хоће ли да каже – не, ја сам света
крава, ја не треба да идем на изборе, а неки други морају да иду на изборе.
Ево, да проверимо тај легитимитет. И ја мислим да је то најпоштенија,
најјаснија, најбоља могућа понуда коју су добили, понуда коју не могу да
одбију. Е, ако је одбију, онда ћемо да видимо како из зашто су је одбили, и да
ли заиста тако желе изборе као што причају. Знамо им ми све тактике, да знате,
и о томе како би се они тукли да Борис Тадић има једног посланика више од ДСС-а
ДСС да има једног посланика више од Бориса Тадића, па да ови имају премијера, а
у овом случају да ови имају премијера, јер би се сви тобоже удружили против
радикала. Хајде да видимо хоће ли сви заједно да имају колико имају радикали.
Ево, ми немамо ништа против, ми смо спремни за ту отворену утакмицу. Сви нека
иду на једну страну, српски радикали на другу страну. И да видимо како ће да
вам причају да је демократски потенцијал оних који су опљачкали седам стотина
милиона евра. Не седам милиона динара, или седам милиона евра, седам стотина
милиона евра. Демократски потенцијал. И то је демократска Србија.

            Новинар: Да ли је можда знак да се ближе избори и чињеница да се
стално одлаже седница Скупштина Србије, јер је требала да буде, да ли ви можда
знате када ће бити одржана?

            Александар Вучић: Па, не знам тачно, знам да је Тома Николић
заказао, немојте ме питати тачно за који дан, тек ћу добити информацију,
заказао седницу Административног одбора за наредну недељу. Што се тиче
Скупштине Србије, то, као што знате, зависи од председника Скупштине и
скупштинске већине. Али, ево ми желимо те изборе и зато очекујемо да не би се
размишљало о томе ко је где и кога купио, ко је с ким трговао и на који начин.
Најбоља могућа варијанта за Србију, за све њене грађане, јесте да Борис Тадић
истог тренутка поднесе оставку и потпише то, и идемо на изборе на свим нивоима.
И за председника Србије изборе, парламентарне изборе и за локалну самоупаву.
Чисто као сунце. Идемо на изборе и нема више даље да нам се хвале. Докле смо ми
дошли, да нам кажу – споран је мандат Драгише Ђоковића. Сад ја вас све питам
овде – а шта је спорно у мандату Драгише Ђоковића? Па, није ваљда да мандат
Драгише Ђоковића треба да припада Демократској странци? Изабран је на листи
ДСС, они украду мандат, људи, и онда кажу – ево, ми смо лопови, а лепо што смо
ми лопови, немојте сада нама лоповима да украдете оно што смо ми украли. О чему
ми овде причамо, људи. Е, то је нешто што је апсолутно неприхватљиво. То је
нешто што је потпуно невероватно. И свашта се у овој држави дешава. Е, да се то
више не би дешавало, можемо да се договоримо чак и око изборног законодавства.
Ако хоће Тадић да потпише оставку у року од месец дана, хајде да видимо шта је
то што у изборном законодавству треба да се договоримо, да се спречи отимачина
и крађа мандата у наредном периоду. Да то изгласамо јединствено и једногласно у
Скупштини Србије, и да идемо на изборе. И то је једино што можемо да урадимо. А
овако, овакво мрцварење, малтретирање – аха, а ови хоће, а ови неће. Хајде да
идемо на изборе. И ово је најбоља могућа варијанта. А немој да се Борис Тадић
крије иза неког другог. Нека једном у животу не гледа у огледало, нека погледа
у папир испред себе и нека потпише тај папир, и да решимо проблеме за грађане
Србије. А иначе, нико жив не зна кад ће да буде та седница Скупштине Србије.

            Ми ћемо, наравно, у недељу имати посебну конференцију за новинаре
везану за Хашки трибунал, а и тада ћете чути неке одговоре за ово што је један
од лидера ове лоповске коалиције изјављивао око Војислава Шешеља и Српске
радикалне странке. Добиће поруку, претпостављам и лично, односно одговор лично
на то шта мисли о њему и његовом демократском потенцијалу. Ако се потенцијал
мери тиме колико ће ко милиона евра да украде, онда имају заиста велики
демократски потенцијал, та чувена коалиција Тадић-Чанак-Карић. Та коалиција има
највећи демократски потенцијал на кугли земаљској. Мало је партија у Америци и
Немачкој које имају такав демократски потенцијал, у милионима евра које су
покрали од грађана Србије.

            Хвала вам најлепше што сте били на нашој конференцији.