Sengenska viza na kukovo leto

<http://www.blic-europa.com/danas/broj/slike/slike_za_rubrike/evropa01.jpg>
Gradani SCG koji zive u Svajcarskoj, a nisu dosad izvadili sengensku vizu,
po svemu sudeci za vreme uskrsnjih praznika, katolickih i pravoslavnih, nece
moci da dodu u svoju zemlju kolima, vec iskljucivo avionom.

Naime, kako "Blic Evropa" saznaje u vecini konzulata koje izdaju sengenske
vize, kao sto su austrijska i italijanska, zasad zakazuju termine za
uzimanje tranzitnih sengenskih viza tek na leto.

- I to nije sve. Evo juce sam 20-30 puta pokusao da dobijem austrijski
konzulat u Cirihu i da zakazem termin za predaju dokumenata za dobijanje
sengenske vize. Tamo se niko ne javlja, posebno je cudno to sto morate dva
puta da ih zovete i to sve papreno kosta. Prvi put ih zovete da biste
ostavili podatke kako bi vam dostavili formulare bez kojih ne mozete da
dobijete vizu, i taj poziv se tarifira sa 6,90 svajcarskih franaka. Drugi
put ih zovete da zakazete termin i to vas kosta 2,40 franaka po minutu. Ako
sam ja samo juce zvao 20 puta da zakazem termin to znaci da ce mi telefonski
racun za ovaj mesec biti uvecan za minimum 50 franaka i jos da dodam da ih
uopste nisam dobio, ali ce se zato ti pozivi uredno naplatiti - kaze Sasa
Cvetkovic koji u Cirihu zivi 13 godina.

Po njegovim recima, u austrijskom konzulatu se formulari mogu i uzeti licno,
ali termin jedino moze da se zakaze telefonom.

- Ne znam o cemu se radi, ali mi se sve cini da austrijski konzulat ima
takav dogovor sa "Sviskomom", kompanijom koja drzi fiksnu telefoniju u
Svajcarskoj i vrlo dobro zaraduje na ovim pozivima. Posebna je prica da sam
saznao i da u austrijskom konzulatu termine zakazuju tek za pocetak jula, a
redovi za cekanje vize su i po 200 metara - navodi Cvetkovic.

Momirka Marinkovic, konzul SCG u Cirihu, potvrduje pricu nasih ljudi u
Svajcarskoj i kaze da je nekoliko puta dosad o tome razgovarala sa
austrijskim konzulom u Cirihu.

- Guzve su ogromne posebno sad pred pocetak uskrsnjih praznika. Na zalost,
moram da kazem da su nasi ljudi o tome morali da razmisljaju ranije. Naime,
pre nekoliko meseci kad sam sa austrijskim konzulatom pricala o ovom
problemu, rekli su mi da kod njih nema guzvi izvan praznika, vec iskljucivo
pred pocetak praznika. Posto je pred uskrsnji odmor zvalo mnogo ljudi, oni i
ne mogu da im zakazu termine pre leta, jer sa svojim osobljem ne mogu da
postignu da svim zainteresovanima podele vize - navodi Momirka Marinkovic.

Ona dodaje da ce nasim ljudima najverovatnije biti mnogo lakse sledece
godine kad bi Svajcarska trebalo da ude u sengenski sistem.

U austrijskom konzulatu gradanima SCG koji imaju svajcarsku vizu C
kategorije obicno se svake trece godine obnavlja sengenska viza, dok onima
koji imaju vizu B kategorije obicno se tranzitna viza obnavlja na godinu
dana.

M. Cvejic

http://www.blic-europa.com/