VESTI iz Frankfurta,
americko izdanje
objavljeno 31.mart 2006.

VLADIKA GEORGIJE O PROBLEMIMA U CŠO "SVETI NIKOLA" NA NEŠ ROUDU U HAMILTONU

CRKVA ŽIVI SVOJ ŽIVOT

• Sukob je na relaciji crkvenih vlasti i samovoljnog necrkvenog vladanja
pojedinaca, tacnije njihovog pokušaja da crkvu u Hamiltonu vode bez episkopa
i eparhijskih vlasti, kaže episkop Eparhije kanadske

  <http://bgd.frvesti.com/2006/03/31//033151s2.jpg>

Kao što su "Vesti" u više navrata pisale, u Crkveno-školskoj opštini "Sveti
Nikola" na Neš roudu u Hamiltonu mesecima traje sukob bivšeg rukovodstva i
dela vernika iz ove CŠO i Eparhije kanadske, odnosno vladike Georgija. Tim
povodom zamolili smo za razgovor vladiku Georgija, episkopa Eparhije
kanadske.
• Vaše preosveštenstvo, molimo Vas da nam odgovorite šta je, po Vašem
mišljenju, glavni razlog evidentnog sukoba koji tinja vec mesecima?
- Sukob je izmedu bivše uprave, koja svejedno nije legalno izabrana, vec
postavljena od Eparhijskog upravnog odbora. Na prošlogodišnjoj skupštini,
februara meseca, sa manje od jedne trecine, što je norma (od 586 prisutnih
bilo je 120 - 124, kako stoji u zapisniku) izabrana je ta uprava. NJih je
kasnije POSTAVIO Eparhijski upravni odbor uslovno. Oni su odmah po potvrdi
krenuli u sukob. Sve je to išlo do samog svetogrda, koje su ti isti
upravitelji napravili na Veliku Gospojinu (28. avgusta 2005), kada su
prekinuli službu i pozivali narod da izade iz crkve. Tada su razrešeni.
Dakle, sukob je na relaciji crkvenih vlasti i samovoljnog necrkvenog
vladanja pojedinaca, tacnije njihovog pokušaja da crkvu u Hamiltonu vode bez
episkopa i eparhijskih vlasti.
ŽMEÐUNAS:Sprecena vanredna skupština
• Šta Eparhija kanadska, s Vama na celu, cini da se problemi prevazidu i da
li ima mesta optimizmu da ce crkva na Neš roudu u Hamiltonu uskoro biti
pravi verski objekat, a ne mesto koje ce vernici, koji u crkvu idu da se
Bogu mole, zaobilaziti u širokom luku?
- Dezinformacija je da neko "zaobilazi tu crkvu u širokom luku". Crkva
funkcioniše normalno, naravno, na nezadovoljstvo onih koji više nisu
upravnici. Takvih nema mnogo, ali su bucni, beskrupulozni i od njih ne može
da dode do izražaja ona mnogo veca grupa cestitih, pobožnih i mirnih
vernika. To se najbolje može videti po tome što je crkva puna svake nedelje
i praznikom. Ne oseca se smanjenje u molitvi i svetom pricešcu - od slave
hrama, Božica, srpske Nove godine, sve su svecanosti obavljene u redu i
miru. To je pokazatelj da crkva živi svojim životom. Eparhija je na
Eparhijskoj skupštini donela odluku da se uz ucešce Eparhijskog saveta 5.
marta održi vanredna skupština u crkvi Svetog Nikole u Hamiltonu i na njoj
izabere Upravni odbor. Ta skupština nije uspela jer neki vikom i galamom
nisu dozvolili da se održi. Time su pokazali koliko su spremni za red i
poredak, a time nisu ništa ni za sebe postigli. Uostalom, vreme ce to
pokazati. Nažalost, neki im daju prostor da i svašta kažu, pa cak i u vašim
"Vestima", što stvara drugu sliku o razmerama tog sukoba.
ŽMEÐUNAS:Hoce da menjaju crkvu
• U crkvi Svetog Nikole na Neš roudu Vi ste na Pokrov presvete Bogorodice,
14. oktobra 1984. godine, ustoliceni za prvog episkopa Eparhije kanadske
SPC. Kako objašnjavate cinjenicu da tamo gde ste ustoliceni za episkopa,
tako reci isti ljudi ne žele s Vama dalju saradnju?
- I to je tek delimicno tacno. Ja sam redovno, prema programu, prisutan u
toj crkvi. Nije se desilo da je neko na mene nasrnuo, da me je neko vredao,
da mi je stao na put i rekao da ne mogu da udem. Dakle, odakle ta ideja da
"ti isti ljudi ne žele sa mnom saradnju". Ponavljam, bivši upravnici protive
se odlukama koje ja ili Eparhijski upravni odbor donosimo. U crkvi postoje
dva principa: prvi - za crkvu kroz disciplinu crkvenu, tj. kanonski poredak,
i drugi - protiv tog poretka, tj. sekularizam, kojim se neki u crkvi
zaodenu, pa hoce da menjaju crkvu. Takvi su ne samo protiv mene kao
episkopa, vec protiv celokupnog ustrojstva crkve. Za takve ne važi ni Sveti
arhijerejski sinod, jer su i savet Svetog arhijerejskog sinoda odbacili, a
jedan je, cak, izjavio: "Mene ne interesuje ni crkva, ni Bog, vec narodna
volja". Pa ako su takvi protiv mene - i neka su. Takvi verovatno nikada nisu
bili za mene. Oni koji su protiv crkve, Boga i reda u crkvi nemaju šta da
traže. Ona plejada dobrih i cestitih koji su želeli i ostvarili eparhiju u
Kanadi su uglavnom umrli, a došli su neki novi koji nisu dovoljno upoznali
šta je to crkva. Žao mi je takvih, a još više onih sveštenika koji takve
nisu naucili veri, a dozvolili su da rukovode imovinom crkve. Dakle, crkva
živi svoj život. Tamo je trenutno privremeno povereništvo koje obavlja
poslove uprave. Dva sveštenika nesmetano rade svoju sveštenicku misiju.
Redovno bogosluže. Sve se odvija u granicama normalnog. Kada situacija bude
zrela, održace se skupština te CŠO i izabrati redovna uprava - kaže na kraju
razgovora vladika Georgije.

  <http://bgd.frvesti.com/2006/03/31//033151s1.jpg>

V. MACAR

<http://bgd.frvesti.com/vest.asp?t=414596&s=amerika.gif&e=am&d=2006/03/31/#t