TOMISLAV NIKOLIC ZA "DAN"
Nijesam pozivao ni na oruzje, ni na rat

~Svi bjeze od toga da pitaju predsjednika drzave i premijera sta ce uciniti
u slucaju nepovoljnog raspleta situacije oko Kosmeta, kako im ne bi ugrozili
rejting - kaze Nikolic
Nijesam pominjao nikakvo oruzje, birao sam rijeci i prebacio svu odgovornost
za ono sto ce se desiti u buducnosti na predsjednika drzave i predsjednika
Vlade, trazio da se izjasne unaprijed kakve ce poteze povuci poslije "dana
poslije" kako bih znao da li cu da ih podrzim poslije eventualnog
nepovoljnog rjesenja za Kosovo i Metohiju. I, nema tu nista lose. Naravno,
novinari su imali zadatak da me provociraju, da pozovem u rat. Bilo im je u
interesu samo da pomenem rijec rat kako bi to koristili u kampanjama, ali ja
kao predstavnik opozicione politicke stranke o tome ne mogu da govorim. Ni
ja, ni moja stranka, nijesmo na vlasti - objasnjava za "Dan" Tomislav
Nikolic napade koji su uslijedili na njega poslije ucesca u emisiji RTS i
tvrdnje da je pozivao na oruzje i rat.
- Naravno, to mi nije padalo na pamet, jer bi tako nesto politickim
protivnicima dobro doslo: ja sam jednostavno rekao da je Srbija vec jednom
branila Kosovo i Metohiju 1999. godine - precizira Nikolic.
On kaze da takva pitanja treba da postave drugima , onima koji vrse vlast u
Srbiji i koji vode pregovaracki tim:
- Svi bjeze od toga da pitaju Tadica i Kostunicu kakve ce poteze da povuku u
slucaju nepovoljnog raspleta situacije na Kosmetu. Ne zele da im diraju
rejting.Ne da Zapad da Tadic i Kostunica moraju da odgovore sta ce biti sa
Kosovom i Metohijom, nego, hajde, udri na Tomislava Nikolica. Kad Kostunica
kaze da je Kosovo bilo Srbija i da ce biti Srbija niko ne komentarise da on
poziva na oruzje! I jos nesto! Svi ti iz medunarodne zajednice i njihovi
domaci izaslanici, ovdje u Srbiji, sto tako reaguju ni jednom ne digose
direktan glas protiv stalnih napomena da je oko Kosova "stvar gotova" da ce
"biti nezavisno", da Albanci o tome otvoreno govore i prijete oruzjem, a da
mi, Srbi, ne smijemo da kazemo da nesto sto je nase treba i moramo da
branimo - kaze Nikolic.
On kaze da je ocigledno da je snaga "SRS impresivna" i da su se svi uhvatili
" u kolo" da bi "oborili radikale". Mi nemamo nista protiv, cinjenica je da
na politickoj sceni Srbije nemamo saradnika, ali tako cemo nastaviti -
napominje Nikolic.
Na nasu opasku da o rejtingu SRS drugacije govori istrazivanje agencije
"Marten Bord", koje kaze da je popularnost SRS opala za pet procenata,
Nikolic kaze da je to "vec videno".
- Na to uopste ne obracam paznju - ni kad kazu da imamo 40, ni kad kazu da
imamo 20 procenata. Mi radimo svoj posao i uvazavamo ono sto gradani misle.
A to ko je narucio i kad je vrijeme da se srozaju radikali - to me ne
interesuje. Jer, nemoguce je da prije dva dana jedna agencija kaze da imamo
40, a druga ("Marten bord") poslije samo dva dana kaze 30 postoji. To je
jednostavno nemoguce - kaze za "Dan" Tomislav Nikolic.

N.P.

Brankovic: Radikalski glasaci se sele kod Ilica

Direktor agencije "Marten Bord" dr Srbobran Brankovic kaze da je evidentno
da popularnost radikala opada "mada je i dalje stranka sa najvise podrske".
- Pad je zapocet poslije napada na Ivanu Dulic-Markovic, u vezi sa
diskusijom poslanika Krasica u parlamentu. Cinilo se do tada da je SRS
izasla iz faze "seseljezacije", ali je ocigledno da nije i da se vraca istoj
retorici. Zbog toga je i pad rejtinga - kaze Brankovic i dodaje:
- Sada se radikalski glasaci "sele" kod Velje Ilica u Novu Srbiju. Zato je
ta stranka neocekivano presla cenzus u istrazivanjima. Tesko je glasacima
koji su simpatisali radikale da odmah "prelome", pa da se opredijele za DS,
G17, ili stranke demokratske opozicije. Treba da prode vrijeme - objasnjava
Brankovic.

http://www.dan.cg.yu/