R A D I O M I L E V A
Broj 465
godina XIV - vek II
Beograd 4. septembar 2006.

Imam i ja dusu. Bili smo malo na odmoru, pa se vratili, pa malo krecili po
kuci, a ceka nas sada...

Mile
----

[EMAIL PROTECTED]

http://host.sezampro.yu/radiomileva/   (1998-2005)
http://www.yurope.com/news/mileva/  (1993-1998)

Uvodnik

     Kad god se vracam s odmora ja se setim kako je to bilo kad sam se kao
dete vracao s letovanja. Iz voza bih posmatrao ima li neceg novog i
uzbudljivog na beogradskim ulicama, dok voz polako klizi ka Zeleznickoj
stanici. Nakon tih prvih uzbudjenja, trcanja po kuci, dvoristu, basti...
suocavao sam se sa surovom cinjenicom da skola pocinje uskoro i da cu morati
da pisem domaci zadatak na temu: "Koje godisnje doba najvise volim".
Naravno, svi smo to znali, da se ocekivalo za pozitivnu ocenu da se napise
da volimo sva cetiri.

     Sada se sve nekako meteoroloski razmestilo, pa ce sada deca verovatno
tu temu izbeci. Obaska, od pre nekoliko dana deca u skoli ce biti olaksana
da uce napamet jednu planetu manje. Pluton je "najuren"  iz druzine planeta.
Koja bi strahota za decu bila da je nadjacala grupa koja se bori da se
prizna skupina od dvanaest planeta, ili sta!

Putovanje u CG i nazad

     Brodom je komlikovano, zeleznicom je rizicno, autobusom opet ne vredi
jer tamo u Gornjem polju, od  Niksica 8 kilomera  udaljenom (gde nam je
kuca),  bez kola biva nezgodno da se covek dokopa grada radi svakodnevnog
snabdevanja.

    Seli smo u "Golf"  28 godina star,  Vesa, Duda, Neda i ja. Nove gume,
kocnice uredne, karburator servis, reglaza trapa, sirena ispravna, brisaci
stakla ispravnni, sajla za vucu, trougao, rezervne sijalice, rezervna guma,
psihodelicni fluorescentni prsluci (komada dva u slucaju nekog kvara) ...
Do Ljiga smo stigli rutinski, a na onoj uzbrdici kada se izlazi na Rudnik
bese usporeno jer se jedna traka radi. Vozim i pazim, pa smo tako u
ispravnom stanju stigli do Nove Varosi uz par kratkih zastoja izmedju Cacka
i Uzica i na Zlatiboru gde se na par mesta  "peglanjem" premoscuju one
uzasne krivine na pravcu ka Kokinom Brodu. Kod Prijepolja smo skrenuli na
pravac za Pljevlja. U mestu Jabuka je granica izmedju Srbije i Crne Gore.
Sve je isto kao i prethodnih godina kada sam tuda prolazio, a razlika je sto
sam ove godine morao da pokazem licnu kartu i saobracajnu dozvolu za kola.
Vesi i deci nisu trazili dokumenta. Tu smo se zadrzali tri-cetiri minuta i
nastavili dalje. Prethodne godine sluzbenik na granici me je samo pitao da
li muvam nesto, a na moj odrecan odgovor, rekao mi je, odmahnuvsi rukom,
"onda cheraj". U povratku istim putem bese jos jednostavnije. Bez
zaustavljanja i kontrole,  iz Crne Gore stigli smo u Srbiju. Naravno da po
tom pitanju nije bilo nikakve panike jer nista nismo ni svercovali, osim
tegle meda koju smo kupili u jednom selu iznad Savnika. Da, bilo je
uznemirene aktivnosti kada sam Dudi i Nedi rekao da sam ugledao antenu koja
hvata mobilnu 064 mrezu u Srbiji. Momentalno su rasklopile svoje mobilne
telefone, ubacile 064 kartice i poslale poruke u Beograd.

    Na drumovima od policije nigde ni traga, osim u zasedama u naseljenim
mestima  sa ogranicenjem brzine.  Tu naravno, oni vozaci koji dolaze iz
suprotnog pravca, ablenduju i upozoravaju na "zasedu", pa tako nekaznjeno
ostaju i oni normali koji su samo malo prekorcili brzinu , a i oni manijaci
koji za "par sati" od Beograda stignu do  CG mora. To sve a propo
svakodnevnih izginuca na nasim drumovima.

   Odmor u nasem visegodisnjem stanistu u Gornjem polju kraj Niksica bio je
uglavnom radni. Vec prvog dana smo krenuli u akciju da prijavimo novi
strujomer u kuci. Komplikovano je objasnjavati zasto, al nakon sto su nam
objasnili koje sve papire bi trebalo da pribavimo, krenuli smo prvo u Mesnu
zajednicu Vidrovan. Tamo je trebalo da dobijemo nekakvu potvrdu sa kojom bi
dalje isli u proceduru. Zatekli smo Mesnu zajednicu zakljucanu, ali se
raspitali kod lokalnih ljudi koji su u hladu zgrade poste pili pivo i
bistrili politiku. Rekose nam da je Milorad otisao da preuzme gradjevinski
materijal, a posto su prozori MZ zatvoreni, oni cene da se nece tog dana ni
vracati. Dali nam broj njegovog mobilnog, a jedan od njih nas pozvao na kafu
u kucu. Naravno da smo morali tada i da se identifikujemo. Licne karte nisu
bile potrebne. Vesa je objasnila iz koje je familije poreklom - otac, djed,
pradjed... Milorad nam je objasnio da on sa tim nema veze vec nam dao
telefon kolege koji u svojoj kuci obavlja te administrativne poslove. Kod
Miloradovog kolege sam otisao u kucu gde sam sa njim na terasi popio lozu i
dobio neophodnu potvrdu Mesne zajednice da se ide dalje. Otisli smo tada u
Elektrodistribuciju u Niksicu gde nam je jedna ljubazna sluzbenica Mileva
objasnila da idemo kod Zorice u Opstinu na osmom spratu (rece fina jedna
zena). Zorica sa osmog sprata nam je objasnila da je posedovni list stariji
od sest meseci, pa da moramo da odemo na sedmi sprat da ga "osvezimo".  Na
sedmom spratu nam rekose da posedovni list moramo da overimo u prizemlju u
prostoriji koja se zove "Gradjansko", a da istovremeno u "SDK" koja se
nalazi u zgradi preko puta uplatimo taksu. U istom "Gradjanskom"  rekose da
pored ovih papira mora da se dobije i potvrda da su izmirene sve obaveze
prema Opstini Niksic. Ja rekoh Vesi, ajde da ja platim te takse u SDK, a ti
furaj na cetvrti sprat Opstine po tu potvrdu. Kada sam stigao u SDK, shavtio
sam da ne znam broj ziro racuna. Kako sam Vesu izgubio, morao sam liftom
opet da idem na sedmi sprat da se dokopam ziro racuna, pa nazad u SDK. Usput
sam sreo Vesu koja je stajala s nekim papirom u ruci i potpuno sludjena nije
znala sta da radi. Vise se ne razdvajamo, od sada radimo timski, rekoh ja.
Elem, u "Gradjanskom" su joj objasnili da tu, odmah pored, uplati taksu i sa
tim papirima da ide na cetvrti sprat. Prvo smo otisli u SDK i, naravno,
pogresno popunili uplatnice. Sluzbenica je bila ljubazna i ispisala nam
nove. Tada smo otisli u Opstinu na cetvrti sprat gde smo dobili potvrdu koju
je trebalo overiti u "Gradjanskom" u prizemlju, pa zatim na sedmi sprat sa
uplatnicama za... Konacno smo sa svim neophodnim papirima otisli na osmi
sprat gde nam rekose da sve to sada nosimo u prizemlje u "Gradjansko" da nam
overe.  Tamo su nam tada objasnjavali sta bi jos trebalo da uradimo, a mi
vec na pragu nervnog rastrojstva pocesmo da se smejemo. Sluzbenica se malo
unorvozila, al' sacuvavsi prisustvo duha razlozno nam je objasnila da moramo
da uplatimo jos jednu taksu za...? Taksu smo uplatili, pa opet otisli kod
iste sluzbenice koja se izbecila na nas ugledavsi da nismo popunili
formular! Mi slegli ramenima i rekosmo da se plasimo da ga popunjavamo jer
nista ne razumemo. Sta ako nesto pogresimo, pa dobijemo grdnju? Tu je
sluzbenica Vesi objasnila sta treba da se popuni, al' Vesa poce da smeje i
rece da vise nista ne razume. Sluzbenica vec pomalo ljuta, misli dosli smo
da se zezamo, dohvatila je onaj papir i sama popunila, pa dade Vesi da upise
datum. Misli, valjda, umece bar to Vesa da popuni. Vesa je datum uspesno
popunila, pa smo u istoj prostoriji na salteru broj 1 sve overili. Tada su
nam saopstili da ce kurir sve neophodne papire odneti na osmi sprat , a mi
da dodjemo za dva dana da preuzmemo svu overenu dokumentaciju. Nakon dva
dana, kada smo se pojavili u Opstini, oni iz "Gradjanskog" su nam mahali
radosno da nas pozdrave i verovatno mislili - hvala Bogu da smo s ovim
ludacima zavrsili. Napokon dva dana kasnije, sve neophodne papire smo odneli
u Elektrodistribucuju. To nije kraj. Nakon nekoliko dana dosao je njihov
covek da vidi kako je to prikljucenje uradjeno. Gledao je, vrteo glavom,
napisao zapisnik, pa otisao. Posle je dosla jos jedna ekipa od troje ljudi,
pogledali i rekli da je sada sve u redu. Uh, konacno imamo svoj strujomer u
kuci.

    Burek

     Taman smo se vratili u Beograd, pa ispade da Neda putuje u Banja Luku
na par dana kod svoje drugarice. Mi je ispratili sabajle u sest sati na
autobus i usput kupili burek, jogurt  i hleb. Seli tako za sto da
doruckujemo, a Vesa rece: "Nikad te do sada nisam videla tako izbezumljenog
da jedes". Nikad me nisi sigurno videla nakon cetiri-pet sati sna kako jedem
burek nakon, bice, godinu dana apstinencije, uzvratih ja. Bese i jogurt
pride, pa je seansa bila potpuna.

   Pijaca

    Sta bi drugo, nego da se u ovo doba godine na pijaci posmatra kvalitet i
cena paprika, jer vreme je da Beograd zamirise na pecene paprike. Skupe su
bre, al' manje kolicine dobro je priustiti za dnevne potrebe. Tako sam juce
ugledao na Vozdovackoj pijaci jednu tezgu s paprikama koja mi je privukla
paznju. Kupio sam izvesnu kolicinu. Ajde da kazem, samo kilo i po. Bacio ih
na vrelu plotnu i sta da kazem, taj miris pecenih paprika je nesto posebno
sto meni pricinjava neobjasnjivo zadovoljstvo predosecajuci da dolaze jesen
i zima. To opet na temu koje godisnje doba najvise volim. Elem, te ispecene
paprike sam udavio u jabukovom sircetu i ulju. Isprobali smo danas. Odlicne
su, a ostalo je i za sutra

Mile

 http://host.sezampro.yu/radiomileva/?id=153