Primopredaja tela na Merdaru

  <http://www.bbc.co.uk/f/t.gif>          <http://www.bbc.co.uk/f/t.gif>
  <http://www.bbc.co.uk/f/t.gif>

<http://www.bbc.co.uk/worldservice/images/2005/06/20050608095944zorkadjukanovic5855.jpg>
        <http://www.bbc.co.uk/f/t.gif>        Zorka Đukanović
BBC, Beograd

  <http://www.bbc.co.uk/f/t.gif>

 Protesti članova porodica nestalih sa Kosova (arhivski snimak)
<http://www.bbc.co.uk/worldservice/images/2006/10/20061013152810kosovo_serbs_missing.jpg>

Porodice 28 Srba čija su tela pronađena u masovnoj grobnici Volujak na Kosovu,
preuzele ostatke svojih najbližih
Na administrativnom prelazu Merdare između centralne Srbije i Kosova
predstavnici UNMIK-a predali su članovima porodica 28 tela Srba pronađena u
masovnoj grobnici Volujak na Kosovu.

Do sada su porodice nestalih Srba preuzele 213 tela, dok se 700 osoba i dalje
vode kao nestale.

Članovima porodica i komisije za nestala lica Vlade Srbije danas su u Merdaru
predata 28 posmrtnih ostatatka lica, pronađenih mahom u masovnoj grobnici
Volujak kod Mališeva.

Među članovima porodica nestalih je i Olgica Kostić, udata Božanić, koja je
danas preuzela tela 15 svojih rođaka.

"Tela 11 članova porodice Kostić smo preuzeli danas, tragamo za još tri rođaka,
dok su sva četiri člana porodice Božanić predata sada. Ja sam danas zajedno sa
njima. Imam osećaj kao da su pored mene i da su mi oba brata, jedan sa jedne,
drugi sa druge strane, da me drže. Isključila sam danas emocije zbog moje mame
i moje braće. Žeim da budem dostojanstvena sestra", ukazuje Olgica Božanić.

Žrtve iz sela Opteruša i Retimlje

Reč je o nekadašnjim žiteljima sela Opteruša i Retimlje u opštini Orahovac,
koje je OVK sredinom jula 1998. godine zauzela.

"Muškarce, među kojima je bilo i dece, odvela u nepoznatom pravcu, a žene
predala Crvenom krstu", ističe predsednik komisije za nestale Gvozden Gagić.

Gagić smatra da je to bila najkrupnija akcija OVK u to vreme, obeleženo, po
njegovom mišljenju, terorističkim aktivnostima, napadima na vojsku i policiju,
pa i Albance, koji nisu želeli da im se pridruže.

U okviru dijaloga Beograda i Prištine, uz posredstvo UNMIK-a, utvrđena je
jedinstvena lista nestalih na kojoj se nalazi oko 2200 lica od kojih su njih
oko 1500 Albanci, dok je oko 700 nealbanaca, uglavnom Srba.

U mrtvačnicama na Kosovu je trenutno oko 400 neidentifikovanih posmrtnih
ostataka.

"Na području centralne Srbije do sada je ekshumirano 800 tela kosovskih
Albanaca i sva su predata porodicama", podseća Gvozden Gagić.

On ističe da na području centralne Srbije više nema masovnih grobnica, mada se
istražuje jedan lokalitet kod Raške gde traju pripreme za probno iskopavanje.

"Dok srpska strana istražuje sve informacije do kojih dođe u vezi sa
eventualnim postojanjem masovnih grobnica u Srbiji, a u toku su ili su već
okončani sudski procesi optuženima za zločine nad civilnim stanovništvom, to se
za kosovsko pravosuđe i UNMIK ne može reći, jer očigledno nisu spremni da se
pozabave ovim problemom", smatra Gagić, ističući da je skeptičan kada je reč o
mogućnosti da počinioci zločina nad Srbima na Kosovu budu izvedeni pred lice
pravde.

Sahrane u Beogradu

Sahrana 28 posmrtnih ostataka Srba, pronađenih u grobnici Volujak, biće
obavljena u subotu 14. oktobra na beogradskom groblju Orlovača.

Zašto ne na Kosovu, odgovara Olgica Božanić.

"Mi smo išli na treći dan Uskrsa u rodna sela Retimlje i Opteruša ne bi li
pokušali da vidimo da li možemo da ih sahranimo pored naših predaka, jer su nam
dole grobovi. Bilo je nemoguće. Imali smo neprijatnosti i kretali smo se samo
pod pratnjom. Zato smo odlučili da ih sahranimo u Beogradu gde nam neće trebati
pratnja i kada god budemo mogle, obilazićemo grobove i zalivati našim Srbima
cveće, koje ćemo saditi", amotivan je odgovor Olgice Božanić, inače sekretara
Udruženja porodica nestalih Srba i nealbanaca sa Kosova.

<*> Your email settings:
    Individual Email | Traditional

<*> To change settings online go to: