Intervju: Ivica Dačić, predsednik SPS

JA SAM MALI SLOBA!

Ja sam novi predsednik SPS-a. A "mali Sloba" me zovu još otkako sam ušao u
politiku

SPS je velika stranka, za Bakija i Vučelića sigurno ima mesta na nekim
pozicijama

"Naravno da pozivam na rat za Kosovo. Ako Albanci prete oružjem u slučaju da ne
dobiju nezavisnost, pa šta mi možemo drugo da kažemo?!"

BEOGRAD - Ivica Dačić izabran je za predsednika SPS-a. Njegovi protivkandidati
Zoran Baki Anđelković i Milorad Vučelić od juče su samo "obični" članovi
Glavnog odbora SPS-a. Za potpredsednike stranke i članove Predsedništva juče su
izabrani "dokazani dačićevci".
- Meni je žao što neki drugovi nisu prihvatili moj predlog uoči Kongresa i nisu
odustali od trke za lidera da bismo sada napravili jedan tim. Pravila su bila
jasna: onaj ko izgubi ne može da bude potpredsednik stranke ili član
Predsedništva. Žao mi je, ali znali su u šta se upuštaju... - kaže Dačić za
Press.
Znači, Vučelić i Anđelković su završili karijere? Hoće li biti kandidati za
poslanike?
- Oni su već na listi. Razgovaraću sa njima narednih dana. SPS je velika
stranka, za njih sigurno ima mesta na nekim pozicijama. Ipak, ne mogu da
preciziram na kojim, jer o tome odlučuje stranka.
Kongres SPS-a je protekao u burnoj atmosferi, pominjala se i "afera kofer",
pretilo se potezanjem novih afera...
- Nije bilo baš tako. Možda je u tri diskusije bilo takvih stvari jer su
pojedinci pokušali Kongres da pretvore u lični obračun. Ali sve ostalo je bilo
vrlo korektno i konstruktivno.
Da li je tačno da se Zoran Baki Anđelković povlači iz politike?
- Nije mi to poznato. Šta god da uradi, biće to njegova odluka...
Izabrano je novo rukovodstvo, ali ne i generalni sekretar...
- Nema više generalnog sekretara. Ubuduće će te poslove obavljati predsednik
Izvršnog odbora, a to je Branko Ružić.
Jesu li Vam čestitali Baki i Vučelić?
- Jesu, svi su mi čestitali posle proglašenja rezultata.
Da li je bilo proslave pobede?
- Otišao sam sa mlađom ekipom iz SPS-a na picu i piće u jedan restoran posle
Kongresa.
Jeste li vi "novi Sloba"?
- Ja sam novi predsednik SPS-a. A "mali Sloba" me zovu još otkako sam ušao u
politiku.
Da li ćete, ako SPS ne pređe cenzus na izborima, podneti ostavku?
- Naravno, podneću ostavku. Tako se ponašaju odgovorni ljudi. Ipak, uveren sam
da ćemo ostvariti dobar rezultat i ponovo biti parlamentarna stranka od koje
mnogo toga zavisi.
U svom govoru ste pozvali na rat za Kosovo?
- Naravno da jesam. Ako Albanci prete oružjem u slučaju da ne dobiju
nezavisnost, pa šta mi možemo drugo da kažemo?! Nećemo valjda da mirno gledamo
kako nam otimaju teritoriju. Pazite, mi nismo za osvajačke ratove, ali svoje ne
damo. To sam rekao i Tadiću i Koštunici.
DSS je reagovao na vaše saopštenje tvrdnjom da je neprihvatljiv svaki vid
ratovanja?
- Nisam to video i čuo. Ali i Koštunica je u Skupštini rekao da niko ne sme da
nam otme Kosovo i da će Kosovo zauvek ostati sastavni deo Srbije.
Zar nije bilo dovoljno mržnje i žrtava?
- Srbija nikada nije izazivala ratove. Pa, i u Prvom svetskom ratu Srbija je
izgubila 50 odsto stanovništva, pa je opet ušla u Drugi svetski rat. Nije
Srbija neka sekta kojoj pravila zabranjuju da koristi oružje! Srbija je država
koja mora da se brani ako je ugrožena.
Da li biste lično uzeli pušku u ruke i ratovali za Kosovo?
- Ja sam to već radio, tako da mi ne bi bio problem.
D. Isailović

Ne plašim se seks-afere

Neki kažu da ćete tokom predizborne kampanje biti "junak" seks-afere. Navodno,
slikali su Vas sa nekim devojkama...
- To su laži i izmišljotine! Ne plašim se seks-afere, prosto zato što nemam
čega da se plašim. Savest mi je čista. Pazite, ja sam oženjen, ozbiljan
porodičan čovek.
(D. V.)

http://www.novinepress.co.yu/