Despot Boris Europski

Autor Branko Draga¹

Friday, 08 August 2008

Presudno je va¾no da se odupremo manipulacijama Despota Borisa. Srbiji ne
treba
nova despotija nego demokratske institucije. Srbiji ne treba lep¹i despot
nego
predsednik dr¾ave koji po¹tuje Ustav. Srbiji ne treba teledirigovani
predsednik, koji se puni svaki put kada poseti Va¹ington, nego dr¾avnik koji
æe razumeti svoju istorijsku odgovornost. Istorijska uloga dr¾avnika je da
Srbiju uvede u svet globalizacije. Prvi sam tvrdio, nakon pada Berlinskog
zida,
da nama Srbima odgovara globalizacija u svakom pogledu i da je zadatak
dr¾avnika da nas uvede u taj svet. Ali ne smemo da izgubimo svoje nacionalne
osobenosti. Ne smemo da postanemo bezlièni potro¹aèi jedne civilizacije koja
se nalazi na pogre¹nom putu. Srbija i Srbi imaju potencijal. Graðani Srbije
tra¾e ne¹to novo. Dosta je bilo obmana i manipulacija. Srbija je evropska
dr¾ava. Nama je mesto u EU. Ali tamo nas ne mo¾e odvesti Despot Boris
EUropski. On nije dr¾avnik. On je nedorastao za veliku istorijsku ulogu. Ali
on, takav kakav je, mo¾e biti koristan za dr¾avu. Recimo, Boris Tadiæ mo¾e
da bude odlièan ambasador u Briselu. To je njegovo pravo mesto.

Ministar policije ne zna ko je uhapsio Radovana Karad¾iæa. On tvrdi da
policija nije uèestvovala u hap¹enju. To znaèi da je neka neidentifikovana
grupa uhapsila ha¹kog optu¾enika. Ako neka grupa ljudi poène samovoljno da
hapsi po Srbiji, onda se ponovo vraæamo u vreme despota, kada su ozlogla¹eni
kriminalci isto to radili. Kasnije se otkrilo da su to èinili po nalogu
Tajne
slu¾be. Ali, sam taj èin je kriminalan, jer u pravno ureðenim dr¾ava mo¾e
da hapsi samo policija po nalogu suda ili tu¾ila¹tva. Despot je imao svoje
kriminalne odrede smrti. Njegova despotija je propala u oktobarskom
prevratu.
Takav despotski sistem vladavine je bio poguban po dr¾avu i graðane. Graðani
su morali da ustanu u odbranu svojih demokratskih i civilizacijskih prava.
Despotija je sru¹ena i otpoèela je tranzicija. Na¾alost, nakon osam godina
sprovoðenja strogo kontrolisane i uslovljavane demokratije, ponovo smo se
vratili na poèetak. Zapravo, ispostavlja se da je slogan - sve je isto samo
njega nema - taèan. Odnosno, programirani haos veæi je danas u doba la¾nih
reformatora, nego u vreme mrskoga despota.

Ako smo na poèetku vi¹epartijskog sistema ustali protiv despotove
manipulacije
naivnim i lakovernim narodnim masama, za¹to to ne mo¾emo danas?
Totalitarizam
je isti... Despot se nije ni trudio da sakrije totalitarnu strukturu svoje
vladavine. Prezirao je strance, opoziciju i nepotkupljive pojedince. Ljude
je
delio na one koji su veæe budale i one koji su manje budale. Imao je svoju
veènu Ljubav sa cvetom u kosi i zadovoljan je bio da se ogleda u njenom
zadivljenom pogledu. Ona je bila muza njegovog sumanutog i prkosnog otpora
novom
svetskom poretku. Predano su verovali da su ba¹ njih dvoje Karl Marks i Roza
Luksemburg novog socijalistièkog pokreta u svetu. Donkihotovski su poèeli da
se bore sa multinacionalnim vetrenjaèama, verujuæi da æe zapaliti vatru u
srcima meðunarodnog proletarijata. Poslednji poku¹aj je bio za vreme
zlikovaèke NATO agresije. Ostali su u uverenju da je trebalo izdr¾ati jo¹
samo malo bombardovanja osiroma¹enim uranijumskim bombama do konaènog
poèetka
svetske revolucije. Ali graðani Srbije su ih izdali. Graðani to ludilo vi¹e
nisu hteli da trpe. Punih trinaest godina graðani su sledili svoga voðu ne
shvatajuæi da je slep. Kada su shvatili da su obmanuti, isporuèili su ga
Hagu.
Ha¹ki satrapi su tra¾ili da to bude ba¹ na Vidovdan kako bi nas dodatno
ponizili. I Ðinðiæ je na to pristao. Upao je u zamku, ne razumevajuæi
istorijske paralele. Kada je poèeo da izuèava srpsku istoriju, bilo je
kasno.
Vi¹e nije mogao nazad.

O vladavini despota i njegove ¾ene sam sve davno napisao. Predvideo sam ¹ta
æe se sve dogoditi. Na¾alost, sva moja predviðanja su se pokazala taèna.
Dr¾avni i nacionalni interesi su uni¹teni u vreme vladavine la¾nih
nacionalista. Govorio sam i pisao u vreme kada su anga¾ovani intelektualci
bili
despotove sluge i dvorski lakeji. Govorio sam i pisao javno ono ¹to je
veæina
mislila, ali nije smela da izgovori. Zastupao sam izvorna demokratska
naèela...
Smatrao sam da bez demokratije i slobode nema opstanka dr¾ave i nacije.
Svako
ko je zloupotrebljavao demokratske institucije i sputavao slobode bio je
predmet
moga napada. Tako sam se razi¹ao i sa Ðinðiæem. Nisam hteo da radim protiv
svojih ubeðenja. Ðinðiæ je bio Ideolog vulgarnog pragmatizma. Uprkos
neospornoj inteligenciji, propustio je veliku istorijsku priliku. Nije mogao
da
pobedi pohlepu i sujetu. Kada je shvatio svoju gre¹ku i kada je hteo sve da
promeni, izveli su ga na streljanje. Tako je Srbija propustila jo¹ jednu
priliku. Ko¹tunicu sam nazvao Ideologom verbalnog legalizma. Na¹ narod to
zove
- mrsomuðenje. Predvideo sam da æe izgubiti vlast i da æe zavr¹iti u
pra¹njavoj fioci nekog instituta za politièke studije. Neka, tamo mu je i
mesto. Poku¹aj prosipanja naknadne pameti je sme¹an.

Ko¹tunica danas prièa da su tajkuni formirali novu srpsku vladu. Taèno. Ali
to su i njegovi tajkuni. Bolje bi bilo da nam odgovori - za¹to nije postao
srpski Putin? Zar nije video ¹ta radi jedan uspe¹an dr¾avnik? Za¹to nije
pohapsio tajkune? Za¹to im nije nacionalizovao imovinu? Za¹to je sprovodio
banditsku i pljaèka¹ku privatizaciju? Za¹to Ko¹tunica ni¹ta nije odgovorio
na hiljade dopisa manjinskih akcionara? Za¹to je æutao pred kr¹enjem svih
zakona? Ko¹tunica je neuspe¹na politièka pro¹lost Srbije. On izlazi iz
vidokruga moga javnog interesovanja.

Danas postoji politièar koji je velika opasnost za demokratiju i slobodu.
Politièar koji se razuzdao, raspojasao i koji bahato obesmi¹ljava
demokratske
institucije u dr¾avi. Politièar koji je spreman na sve i kome demokratska
javnost mora da se suprotstavi. Boris Tadiæ je taj koji daje naloge za
hap¹enje mimo znanja ministra policije. Boris Tadiæ organizuje neku svoju
paralelnu policiju koja hapsi po Srbiji. Boris Tadiæ dr¾i ljude u pritvoru
tri
dana i to javno negira. Boris Tadiæ prekida rad Skup¹tine. Boris Tadiæ
formira vladu mediokriteta. Boris Tadiæ pregovara o sastavu Vlade. Boris
Tadiæ
u kabinetu predsednika Republike trguje sa stranaèkim prvacima. Boris Tadiæ
vodi kampanju svoje stranke sa mesta predsednika svih graðana. Boris Tadiæ
preti graðanima Srbije i ¹iri strah ako ne glasaju za njega. Boris Tadiæ
pla¹i biraèe povratkom u devedesete godine, a posle izbora pravi koaliciju
sa
SPS-om. Boris Tadiæ ne dozvoljava da se formira opoziciona vlast u Beogradu.
Boris Tadiæ je, u noæi izbora, zapretio da nema vlasti bez njega. Kod Borisa
Tadiæa 39 odsto glasova njegovih biraèa èine parlamentarnu veæinu koja
odluèuje. Boris Tadiæ izjavljuje - ''JA nisam dr¾ava''.

Psihoanalitièari ka¾u da ovakve izjave zapravo znaèe, u podsvesti onoga koji
to izjavljuje, upravo suprotno. Dakle, JA, Boris Tadiæ - JA sam dr¾ava. JA
sam
dobio mandat svoje partije da sastavljam vladu. JA sam Demokratska stranka.
JA
odluèujem ko èe voditi Beograd. JA sam garant evropskih integracija. JA
preuzimam sudbinu Srbije u svoje ruke. JA mogu da raspustim Skup¹tinu i da
zabranim odbornicima Beograda da doðu na sednicu. JA sam uhapsio Radovana
Karad¾iæa. JA sam postao vodeæi evropski politièar. Boris Tadiæ je potpuno
poludeo. Boris Tadiæ je sam sebe izabrao za despota. Boris Tadiæ je postao
Despot Boris EUropski.

Ako je na poèetku vi¹epartijskog sistema Demokratska stranka bila stranka
intelektualaca, u kojoj je bio najveæi srpski pisac Borisav Pekiæ, ako se za
vreme vladavine Ðinðiæa stranka pretvorila u preduzeæe, onda mo¾emo da
ka¾emo da je Boris Tadiæ stranku pretvorio u marketin¹ku agenciju. Njegove
pobede na izborima su plod marketin¹kih manipulacija i obmana upla¹enih i
osiroma¹enih biraèa. Strah od ratova, iseljavanja i hiperinflacije Despot
Boris ve¹to koristi da zavede biraèe. Obmane da æe njegovim odlaskom
krahirati berza, da æe se povuæi strani investitori koji nas pljaèkaju, da
æe dinar propasti, da æe akcije biti bezvredne, da "Fijat" i "Mercedes" neæe
doæi, da æe nas EU izolovati, da neæemo moæi da se leèimo, ¹kolujemo i
putujemo po svetu... samo su deo marketin¹kih propagandnih trikova za
pla¹enje
i sluðivanje naroda. To je izborni program Borisa Tadiæa.

Èovek bez svojstava je opasan kada dobije neogranièenu vlast. Nedokazan
èovek
spreman je na sve da bi se pokazao.To se vidi iz svakog nastupa Despota
Borisa.
Naèin na koji je jurio onog momka u Guèi, koji mu je ne¹to neprijatno rekao,
naèin kako govori, gestikulira, mangupski dr¾i ruke u d¾epovima, kako
nadmeno
tap¹e sagovornike po ramenu, dr¾i ih za vrat i glavu, iznenadni i
neoèekivani
odlazak na Sekin koncert, ko¹arka¹ki pozdravi na zvaniènim mestima, svirka i
dranje u kafani "Reka", uz naruèene fotografije paparaca, i sve ostalo ¹to
javno uradi, najbolji su dokazi da se radi o frustriranoj, nezreloj i
nevaspitanoj osobi. Boris Tadiæ poku¹ava da stvori imid¾ doræolskog frajera.
Ali taj umi¹ljeni frajer je samo takav dok su horde telohranitelja oko njega
dok sevaju blicevi i zuje upaljene kamere. Kada to nestane, on postaje
praznoglavi meku¹ac. Psiholog, struènjak za telekomunikacije, ministar
odbrane, predsednik stranke i dr¾ave, premijer u senci, komandant tajnih
slu¾bi, za¹titnik i partner japijevaca tajkuna, ljubimac ¾ena i mladih,
evropski politièar i marketin¹ki mag nema nikakvu dr¾avnu viziju i
strategiju, osim ¹to neprekidno ponavlja jednu istu mantru o evropskim
integracijama.

Boris Tadiæ spada u red modernih politièara tipa D¾ord¾a Bu¹a,Tonija Blera,
Sarkozija i Berluskonija.To su estradni politièari koji su eksponenti
krupnog
kapitala. Njihova narcisoidnost je toliko razvijena da su spremni sve da
urade
da bi ostali na vlasti. Vlast im vraæa samopouzdanje i veru u ¾ivot. Njihova
modernost se sastoji u naèinu komunikacije sa medijima. Oni su odlièno
pripremljeni glumci spremni na sve uloge. Oni su glumci u reklamnim
spotovima.
Tekstove im pi¹u drugi i kontroli¹u njihovo pona¹anje. Za uzvrat, oni
dobijaju moguænost da uveseljavaju javnost svojom glupo¹æu. Rezultati
njihove
vladavine su katastrofalni. Amerikanci danas tvrde da je diletant Bu¹
najgori
predsednik u istoriji SAD. Bojim se da srpski Ken ide tim putem. Zbog toga
je
va¾no da se graðani odupru Despotu Borisu EUropskom. Nastavljamo borbu za
institucije. Graðani slede novog voðu ne shvatajuæi da je on ¹arlatan. Kada
to budu shvatili, dr¾ava æe biti podeljena i uni¹tena.

Tabloid broj 160 7. avgust 2008.
http://www.dragas.biz/content/view/5813/69/

<*> Your email settings:
    Individual Email | Traditional