http://www.blic.rs/reportaza.php?id=72486

Otvoreno pismo Sreæka ©ojiæa Borisu Tadiæa

Dragi moj predsednièe

Autor: Sreæko ©ojiæ | Foto:Z. Ra¹ | 31.12.2008. - 05:00

Gospodine Predsednièe,

S neizmernu sreæu i ushiæenje, obave¹tavam va¹u funkciju da æu se vrnem u
na¹ javni ¾ivot, na zahtev brojnih obo¾avatelja. A znam i da me vi lièno
obo¾avate, jer sam iz pouzdanih izvora obave¹ten da ste nebrojeno puta rekli
svojima u okru¾enje: "Gori ste od onog ©ojiæa!" - èime ste mi dunuli ko
vetar u leða.
Moj povratak s "Belu laðu" biæe u nedelju, 25. januara u osam uveèe. Zato,
odlo¾ite dr¾avne poslove kako bi na miru i s razigrano srce videli moj
politièki come bek. Pa da i vama lakne, jer ste sa sve strane okru¾eni s
ale, vrane i gavrani, o èem ste bolje obave¹teni nego ja.
Dragi Boki, malo je reæi da sam iznenaðen i uvreðen sa ovim ¹to se de¹ava s
politièku situaciju. Umesto da se dr¾ava bavi s privreðavanje, svi se bave
samo sa svaðanje i gaðanje.
Svi prièaju da æe Vlada da prdalekne, pa ja zato pi¹em na vreme, da ne bude
posle: "Kasno ©ojiæ krenuo u borbu". Zato vi, dragi Bokule, ne brinite dok
imate mene. Jer, nema tog u Vladu kog ja ne mogu da zamenim, a da se ni¹ta
ne primeti. Bio to mu¹ki ili ¾enski ministar. Svejedno. Kog god da sklonite
i mene da stavite - niko nema da vidi razliku, jer narod ionako odavno za
sve politièare ka¾e: "Isti je ©ojiæ". Pa ako su ministri isti ko ©ojiæ, ¹to
i ja ne bi bio isti ko ministar?
To ¹to su se neki èlanovi Vlade rasprdekali po mediji i protiv vas i protiv
gasa koji ste nam podarili, mene je dovelo do toga da sam ja kao ja -
¹okiran i iznerviran, a ja kao graðanin sam dubiozno zgro¾en i ugro¾en. Zato
je moja du¾nost da celog sebe uguram u vlast, jer s poziciju voajera nema ni
dejstva, a ni zadovoljstva.
Zar sad, kad je propala koncesija i kad nas je uzjahala recesija, da
ministri ljuljaju va¹u i na¹u laðu, koja plovi u nepoznatom pravcu - koji
smo sami, demokratski, odredili? Graðani su ne samo obmanuti, nego i
zblanuti. I, ¹to je najgore - postaju sumanuti.
Ja sam se toliko razbesneo, sve je Æirko mor'o da me savatava, kad sam u
medije èuo da je jedan ministar napao ne samo vas, lièno i politièno, nego i
va¹ marketing - kol'ko god da ga ima. To ¹to se okomio na vas lièno, to mi
deluje nekako logièno i ljudski, a i sasvim na¹ki. Al' to ¹to vas je ubo u
marketing i ¹to je duboko zaèeprko po va¹i marketin¹ki struènjaci, to je i
inkognito i toliko jezovito, da ja to osuðujem svom svojom moralnom te¾inom.

Po¹to neki prete da æe i ovu Vladu da surduknu, ja predla¾em da svi oni
odmah puknu u taj vladajuæi organ. Jer su dosadni ko tesne gaæe, s to stalno
obaranje izvr¹nog organa. Zato me slobodno iskoristite da popunim svaèiju
prazninu. Ako ljudima tada odmah lakne - ja æu, kao oni, da im zagorèam
¾ivot, jer nije dobro da se u politiku naglo preokreæe, makar i u dobrom
smeru.
Zato se zala¾em za najo¹trije mere da se preduzmu i da se hitno o¹i¹a sve
¹to ¹trèi iz Vlade i da se tu poseju zdrave snage, kao ¹to sam ja, kojih, na
¾alost, nema u veæem broju. A kad mene vidu u fotelju da sam zaseo, biraèi
ima da zaborave sva predizborna obeæanja, od ¹vedski standard do mostovi u
Beogradu, jer ne¹to mi govori da kad sam ja u Vladu, na biraèko telo ima da
delujem ko mamba na pernatu ¾ivinu. Biraèi ima da se pokoèe od nevericu u
pozitivne promene koje su ih zadesile, ¹to vama otvara manevarski prostor da
se stvari zaba¹ure.
Po¹tovani, mi ne smemo da se opu¹æamo, nego da vatamo korak s reformu, s
finansijski tokovi i prilivi, da vaæamo Evropu, da vaæamo svet, da vaæamo
koga god mo¾emo da navaæamo. Jer je vaæanje svakog sa svima, danas znak
najveæeg patriotizma. Tu smo mi isti.
Kad ste vi drmnuli rukom u astal, na va¹ Glavni odbor, i rekli, da
parafriziram va¹e reèi: "Drugovi, neæe da mo¾e ovako", ja sam shvatio da ste
vi poruèili: "Neæe slonèe u lonèe". Ako nema dovoljno slonèiæa, il' neko
neæe u lonèe, ja sam tu da pripomognem i re¹im problem.
Sa mnom u njoj, Vlada æe biti evropskija. Jer, narod je ubeðen, a bogami i
uvreðen ¹to u Vladu kradu, a drugima ne dadu. I stvarno nije u redu da
ministri pretaèu med i li¾u prste i ne daju drugima da li¾u, nego se li¾u
samo meðu sobom. A mi ni¹ta. Ne da ne li¾emo, kao narod. Nego ni da liznemo,
ko sav normalan svet.
A u vezi bud¾eta, ako i to slonèe ne mogu da uguraju u lonèe, predla¾em da
to lonèe je uzmem u svoje ruke, s tim da budem ogranièen samo na rashode, a
o prihodima nek se brine neki izanðali ministar. Jer nije red, ako se veæ
¾rtvujem - da me odmah zamrze, na samom poèetku mandata. Ja mogu biti od
koristi za sve funkcije. Samo se ne bi bakæao s Hag, sa sirotinju i s
penzioneri. Po¹tujem sve ako su po¹tuju osnovni principi, a to je da budem u
vlast. Ja drugih uslova nemam. I sa mnom nema da boli glava - ja neæu da
ucenjivam, sve dok imam. A ¹ta je za vas u vlast da i ja imam, kad svi drugi
veæ imaju? Zato, pregovore mo¾emo poèeti i od platforme - Dajem policiju za
koaliciju. Èime bi pao kamen sa srca i mnogima u vlasti.
Dragi Bocko, u ovu te¹ku situaciju, kad se general i ministar vojni spopliæu
po novinama, kad se popovi dovaæaju za gu¹e, a mantije im se tresu od borbe
za vlast, kad neki poslanici jedni drugima sede kose èupaju, a drugi
poslanici glavom o klupe lupaju dok govore neprijateljske formacije, kad se
zbog ma¾njavanje i kraðenje javna preduzeæa zovu javne kuæe, moj ulazak u
vlast ohrabriæe mnoge koji su veæ izgubili nadu.
Sve vreme dok me nije bilo na malom ekranu govorili su "©ojiæ je slika i
prilika na¹ih politièara. Svi oni lièe na njega". Dosadilo mi je da drugi
lièe na mene, 'oæu i ja da lièim na nekog ili na ne¹to.
S duboko po¹tovanje i iskreno nadanje da æete, u va¹em interesu, da me
ugurate u Vladu - uz pesmu "®eljno èekam tvoje pismo..." - ja vam èestitam
Novu godinu, sa ¾eljom za sve nas, da na¹ narod, uz crne prognoze, sledeæe
godine ima i neku svetlu taèku - to jest mene.
Partner od pouzdanje

<*> Your email settings:
    Individual Email | Traditional

<*> To change settings online go to: