Svasta, ko na Bozic gra.
BV

________________________________
From: angelina markovic <ni...@bitsyu.net>
To: sorabia@yahoogroups.com
Sent: Friday, February 20, 2009 10:21:51 AM
Subject: Re: [sorabia] SRBIJA PLAĆA 1.000.000 $ ZA MILADINA!

Obratatiti paznju na drugi deo teksta, kako i na antrfile na kraju -n.

http://www.kurir- info.rs/clanak/ politika/ kurir-20- 02-2009/nagodba

Nagodba

Ministarstvo spoljnih poslova pokrenulo u SAD pregovore o
rešavanju slučaja Kovačevića, koji je optužen za prebijanje
Brajana Štajnhauera. U Vladi ne znaju ništa o milion dolara
odštete

BEOGRAD - Povodom tvrdnji jednog dnevnog lista da je Vlada Srbije donela
tajnu odluku da plati milion dolara odštete američkom studentu Brajanu
Štajnhaueru da bi Amerikanci suđenje Miladinu Kovačeviću prepustili
Srbiji, svi zvaničnici koji su se juče oglašavali ograđivali su se od
toga i upućivali na Ministarstvo spoljnih poslova (MSP) kao krajnju
adresu, ali je ono ostalo nemo.

Kako Kurir saznaje, jedna od tema razgovora prilikom posete šefa
diplomatije Vuka Jeremića Americi pre nekoliko dana bio je i slučaj
Kovačević. Jeremić je, navodno, inicirao pregovore o tome i predložio
neku vrstu nagodbe, a sve u cilju poboljšanja međunarodne pozicije
Srbije i otklanjanja spora sa SAD.

Kako je objavljeno u dnevnoj štampi, Vlada je na sednici prošle nedelje
usvojila odluku da isplati 900.000 dolara oštećenom Brajanu Štajnhaueru
i uplati još 100.000 za kauciju. Ambasada SAD u Beogradu nije želela
juče da komentariše ovu informaciju.

"Upućujemo vas na srpsku vladu za detalje bilo kakvog razgovora između
Vlade Srbije i porodice Štajnhauer. SAD će nastaviti da traže rešenje
tog slučaja koje će obezbediti punu pravdu", rekla je ataše za štampu
ambasade Rajan Heris.

Milivoje Mihajlović, šef Kancelarije za saradnju s medijima, ne zna
pouzdano da li je Vlada donela takvu odluku.

- To nije bilo na dnevnom redu u regularnom delu sednice Vlade. A, ako
je kojim slučajem bilo pod tačkom poverljivo, onda to nije za javnost -
kaže Mihajlović.

Ministarka pravde Snežana Malović, upitana da li je Vlada odlučila da
plati milion dolara za slobodu Kovačevića, kazala je da je za te
informacije nadležno Ministarstvo spoljnih poslova. Ona je juče rekla da
Ministarstvo pravde čini sve da se Miladinu Kovačeviću omogući suđenje u
Srbiji.

- Vlada Srbije preduzima sve moguće korake kako bi se minimalizovala
šteta koja je nastala bekstvom Kovačevića iz SAD, kao i pomoći
službenika ambasade Srbije u SAD - kazala je ona.

***
Advokat Borivoje Borović, branilac Miladina Kovačevića, kaže da ne zna
ništa o dogovoru i da je sva priča o odšteti i kauciji pravno neosnovana.

- To nikakve veze nema s pravom. Kaucija od 100.000 dolara je plaćena i
ona je izgubljena jer se Kovačević nije pojavio. Nikakav sporazum o
krivici ne bi mu išao u korist jer su u Americi kazne za to delo
drakonske, oko deset puta veće nego u Srbiji. Ja bih, kao jedini
ovlašćeni pravni zastupnik, trebalo da budem obavešten da postoji takav
neki dogovor - rekao je Borović.

Majka Miladina Kovačevića Branka zgranuta je najnovijim medijskim atakom
i tvrdi da je u pitanju "bezočna laž", koja se plasira nakon što je iz
Amerike dobila informacije "da je utvrđeno veliko prisustvo kokaina u
krvi Štajnhauera kritične večeri".

- Svako normalan vidi da je to čista laž, pravno i logički neodrživa!
Kakva odšteta bez sudske odluke, bez suđenja, izvođenja dokaza? Valjda
ide prvo krivični, pa građanski sud... Kakva kaucija? Pa mi smo je
platili iako je bila prevelika, ali morali smo jer je tuđa zemlja.
Postoje papiri o tome, dokazi, krediti... Ovo je opasno šta se radi!
Jasna je pozadina ovog monstruoznog teksta, čim su na naslovnoj strani
objavili montažu Minje s puškom u rukama! - ogorčena je Branka.

*HOMEN: NISMO NADLEŽNI*

Državni sekretar u Ministarstvu pravde Slobodan Homen na pitanje o
"tajnoj odluci" ponovio je reči ministarke da da to nije nadležnost
Ministarstva pravde već Ministarstva spoljnih poslova.

- Za sva pitanja obratite se generalnom sekretarijatu Vlade. Nismo
zaista učestvovali u tome i ne mogu ništa da komentarišem - zagonetan je
bio Homen, koji je izbegao da komentariše činjenicu da ministarka
Snežana Malović, kao član Vlade, mora znati da li je u pitanju istina
ili laž.