http://www.blic.rs/srbija.php?id=80899

Farmer iz Trgovišta namerava da tuži policiju
Jaganjci uginuli od stresa posle hapšenja čobanina
Autor: Veselin Pešić | 26.02.2009. - 05:00

TRGOVIŠTE - Farmer Radivoje Veličković iz Zlatokopa kod Vranja tužiće
policiju jer su njegove ovce doživele stres kada su ostale same zbog
privođenja čobanina Dragana Pešića iz Tibužda koji ih je čuvao. Policija
je privela Pešića zbog krađe, a Veličković tvrdi da su ovce ostale same,
na milost i nemilost vukova i pasa lutalica, te da su zbog straha
pobacile osam jaganjaca, što ga je koštalo nekoliko hiljada evra.

Neobičan slučaj počeo je kada je Pešić od žene u Novom Glogu ukrao
poklopac za rakijski kazan. Mada je on odmah vratio poklopac, ipak je
usledila tužba. Raspisana je poternica, pa su se po nalogu vranjskog
Opštinskog suda policajci Miroslav Stanimirović i Miroslav Tomić
službenim džipom zaputili u zabito selo, da bi uhapsili i pravdi priveli
ovčara, koji je za pare čuvao Veličkovićevo stado. Farmer Veličković
optužuje policajce što nisu čobaninu Pešiću omogućili da ovce zatvori i
što njega nisu sačekali da dođe na farmu i zbrine stado. Veličković
tvrdi da su ovce ostale bez čobanina, prepuštene na milost i nemilost
gladnim vukovima i seoskim psima i da su zbog toga doživele stres! Ovce
su do sada ojagnjile osam mrtvih jaganjaca.

- Dragan me pozvao na mobilni. Kaže mi da su po njega došli policajci i
da mora na sud. A ovce, pitam. On ćuti. Kažem, ne mrdajte dok ne dođem.
On opet ćuti. Pošto sam osetio da se nešto opasno dešava, uđem u džip i
pravac Novi Glog. Sretnem ih u Bareliću. Pitam policajca Micka „na šta
bre ovo liči da ostavite ovce same”. Odgovorio mi je drsko „ja da ti
čuvam ovce”. Odbrusim i ja „tebi nisam ni poverio da čuvaš moje ovce”.
Kada sam stigao u selo, ovce su bile raštrkane i raščupane, što navodi
na zaključak da su ih napadali psi lutalice. Kada sam uz pomoć komšija
doterao ovce u tor, uveče je od stresa ovaca svih šest jaganjaca bilo
mrtvo. Pre nedelju dana još jedno. Juče još jedno. U policijskom
zapisniku piše da su ovce bile bezbedne kada su odveli Dragana u Vranje.
Pitam se da li su policajci razgovarali sa vukovima i psima i zamolili
ih da ne diraju moje ovce dok ja ne dođem. Žaliću se ministru Ivici
Dačiću da zna koliko su mu profesionalni policajci - kaže Veličković.

Oštećeni farmer ističe i to da razmišlja da zbog štete koja još nije
konačna tuži vranjsku Policijsku upravu i da se za pomoć obrati resornom
ministarstvu, jer ima registrovano stado kvalitetnih ovaca. Veličković
je svojevremeno dobio kredit od 3.000 evra i kupio 40 jaganjaca. Matično
stado formirao je u Zlatokopu, a onda ga je preselio u rodni Novi Glog,
gde trenutno ima 57 ovaca i 12 jagnjadi. Planirao je da oformi farmu od
300 ovaca, ali je posle nemilog slučaja odustao.

Policajci postupili profesionalno
U Policijskoj upravi ističu da su optužbe Veličkovića neosnovane i da je
policijska patrola prilikom hapšenja Dragana Pešića postupila
profesionalno. Navodi se i to da su policajci Veličkovića u Novom Glogu
čekali da dođe više od pola časa. Krenuli su tek kada je vlasnik farme
rekao čobaninu da je pošao u Novi Glog.

Одговори путем е-поште