Tadića su pogrešno obavestili, Jeremić jeste postavljao diplomate u Njujorku

03.03.2009.

Nemanja Stevanović, smenjeni vicekonzul Srbije u Njujorku, na čije mesto je
postavljen Igor Milošević, glavni osumnjičeni za izdavanje putne isprave
Miladinu Kovačeviću, tvrdi u izjavi za „Borbu“ da je Boris Tadić bio pogrešno
obavešten kada je na Glavnom odboru Demokratske stranke (DS) izjavio da su za
slučaj Kovačević krivi konzularni predstavnici „koje mi nismo postavili“.

Tadić je u nedelju kao predsednik DS u obraćanju članstvu izjavio da iako „mi
nismo postavljali konzularne predstavnike u tim vremenima, sad moramo da
plaćamo račune i rešavamo probleme koji su drugi stvarali“.

Igor Milošević, glavni akter afere Kovačević, postavljen je na mesto
vicekonzula Srbije u Njujorku 1. oktobra 2007, a praktično je počeo da radi 25.
oktobra iste godine.

Nemanja Stevanović kaže da je samo delimično tačna izjava Borislava
Stefanovića, političkog direktora Ministarstva spoljnih poslova i šefa kabineta
ministra Vuka Jeremića. On je u poslednjoj emisiji B92 „Utisak nedelje“ rekao
da je Igor Milošević dobrodošao kadar iz Vašingtona koji je „na neki način
hitno pomogao u momentu kad je generalni konzul bio sam u Konzulatu u
Njujorku“.

Međutim, Borislav Stefanović u svojoj izjavi izostavlja to da je, neposredno
pre te odluke, bez ikakvog objašnjenja smenjen raniji vicekonzul Srbije u
Njujorku Nemanja Stevanović.

“Ja, Nemanja Stevanović, bio sam vicekonzul u Generalnom Konzulatu, prvo Srbije
i Crne Gore, a posle raspada državne zajednice SCG u junu 2006. godine samo
Srbije. Krajem jula 2007. godine (27. jula) povučen sam s te dužnosti
telegramom bez potpisa, kao u staljinistička vremena, bez ikakvog obrazloženja.
Na moje mesto odlukom MSP Vuka Jeremića postavljen je Igor Milošević. To
nedvosmisleno znači da su glavnog okrivljenog za čitav skandal ipak postavili
„oni“ ili „mi“, da se poslužimo elegantnom formulacijom samog predsednika. Sve
ostalo je posledica tog čina“, objašnjava Stevanović.

Pismo oca predsedniku Tadiću

Povodom smene Nemanje Stevanovića s mesta vicekonzula Srbije u Njujorku, leta
2007, koji je, inače, sin pisca Vidosava Stevanovića, književnik Stevanović se
tada obratio otvorenim pismom predsedniku Srbije Borisu Tadiću.

Vidosav Stevanović je u pismu, koje je tada objavio dnevni list „Pravda“,
tvrdio da je Nemanja smenjen ne zbog lošeg rada, već zato što je njegov sin .

http://www.borba.rs/content/view/3156/123/