http://www.politika.rs/rubrike/Ekonomija/Punto-bez-gasa.lt.html

„Punto” bez gasa
Posle problema sa vodom, „Zastava” juče ostala i bez gasa, pa se prešlo
na alternativna goriva. – U „Srbijagasu” demantuju

da je bilo isključenja
Sa montažne linije (Foto: M. Ignjatović)

Kragujevac – Tek što je prevaziđen problem sa vodom, „Zastavu” je juče
zadesio novi peh. Pogoni u kojima se sklapa „punto” ostali su bez gasa,
a montaža vozila je ponovo obustavljena. Doduše nakratko, pošto je
gradska toplana, kako saznajemo, prešla na – ugalj. Ovo su juče za
„Politiku” izjavili predstavnici sindikata i pojedini direktori
kragujevačke fabrike automobila, a iz ovdašnje filijale „Srbijagasa”
stigao je demanti svih ovih informacija, s obzirom na to da, kako nam je
rečeno, isključenja gasa uopšte nije bilo.

Prema rečima predsednika Samostalnog sindikata „Zastava automobila”
Zorana Mihajlovića, farbanje školjki u „Lakirnici” prekinuto je tačno u
11 sati, nakon što je ovaj pogon ostao bez energije.

– Montaža „punta” ponovo je obustavljena, pošto „Lakirnica” ne može da
funkcioniše bez gasa. Ne znam kako je došlo do isključenja i zbog čega,
niti da li i koliko „Zastava” duguje za gas. Jedini što znam jeste da je
ovo prevršilo svaku meru i da se ljudi iz „Fijata” ne snalaze u ovoj
cirkusijadi – izjavio je Mihajlović za naš list, navodeći da očekuje da
će posle isključenja vode i gasa „na red, najverovatnije, doći i struja”.

Predrag Džajević, direktor kragujevačke ispostave „Srbijagasa”,
demantovao je, međutim, ove informacije. U izjavi za „Politiku” on je
rekao da je nakon vesti koje su stigle do njega odmah pozvao nadležne u
Beogradu, te da mu je iz vrha poslovodstva „Srbijagasa” rečeno da tokom
jučerašnjeg dana „Zastavi” nije isključivan gas.

– Čitavog prepodneva novinari su me zvali da pitaju šta se dešava i da
li je istina da je „Zastavi“ isključen gas. Odmah sam pozvao svog
direktora u Beogradu, koji mi je rekao da nije bilo nikakvog isključenja
– izjavio je Džajević za naš list.

Problema sa montažom „punta“ ipak je bilo. To je potvrdio upravo
direktor „Lakirnice“ Milenko Vuković, koji je u izjavi za „Politiku“
rekao da je farbanje školjki juče obavljeno uz ogromne poteškoće. Prema
njegovim rečima, montažu „punta” od samog početka prate problemi, a juče
je, kako je naveo, bilo problema u snabdevanju sa svim energentima.

– Umesto u šest sati, farbanje vozila je počelo oko pola osam. Imali smo
problema sa svim energentima, a poteškoće su nas pratile tokom čitavog
jučerašnjeg dana. Ipak, nekako smo uspeli da se iskobeljamo i završimo
farbanje pristiglog kontingenta. Ovako više, međutim, ne može. Ako ja
nešto planiram za šest, a ne mogu da počnem ni posle dva sata, od tog
posla nema ništa – poručio je Vuković.

Inače, „Zastava” je krajem prošle nedelje uspela da izmiri prvu ratu
duga za vodu u iznosu od 1,6 miliona dinara. Sredstva za ovu obavezu su,
prema rečima radničkog lidera Mihajlovića, pronađena u fondu iz kog se
zaposlenima isplaćuju zarade.

B. Kartalović
[objavljeno: 07/04/2009]