http://www.politika.rs/rubrike/Drustvo/Jovan-Hilandarac-kupio-laptop.sr.html

  Јован Хиландарац купио лаптоп

Јо­ван Хи­лан­да­рац и мо­нах До­си­теј, сни­мак на­чи­њен 6.12.2009. на
Светој го­ри

Најстарији монах Свете горе, Јован Хиландарац Радојичић, у 103. години
почео је да ради на рачунару. Необичну вест послао је манастиру
Студеница монах Доситеј са Свете горе, а игуман Студенице, архимандрит
Тихон, благородно је уступио „Политици” на објављивање.

Великосхимни монах Јован Хиландарац рођен је 10. маја 1907. године, из
Србије је пред крај Другог светског рата пребегао у Енглеску а отуда,
после смрти супруге, дошао у Хиландар и замонашио се. Он у лаври негује
башту и пише књиге.

Монах Доситеј поручио је Студеници са Свете горе:

„Отац Јован сећа се Првог светског рата. Написао је неколико књига,
посебно је позната она под називом ’Туђинче’. Пошто му је тешко да куца
на писаћој машини пролетос је купио лаптоп и већ га успешно користи. И
поред своје старости сачувао је оштроумност и свежину, врло је духовит и
интелигентан, испуњен љубављу...

...Пре три године, у цркви му је пришао један млад човек и рекао да му
жели да доживи 100 година. Отац Јован му одговори:

’Не желиш ми добро, брате. Ја већ имам 99 година’”.

У Васкршњем посту 2007. године Јован је примио завет велике монашке
схиме. Монаси постепено напредују по ступњевима, трећи је мала а четврти
велика схима и у њу се постригавају монаси који су напредовали у делима
и задобили опит молитве.

*Г. Оташевић*

[објављено: 21/12/2009]

Одговори путем е-поште