Kanadska firma tajno traži oružje iz BiH

<http://www.facebook.com/sharer.php?u=http%3A%2F%2Fwww.intermezzo.ba%2Flatn%2F%3Fpage%3D4%26kat%3D2%26vijest%3D37131%26vijest%3D37131&t=Kanadska%20firma%20tajno%20tra%C5%BEi%20oru%C5%BEje%20iz%20BiH&src=sp>
 Podijeli

BiH 21.06.2010 09:28

U povjerljivom pismu koje je u ime kanadske firme ''Caina/Longbranch Defence
System Limited'' uputio njen predsjednik i izvršni direktor Kristofer S.
Bakster šefu odsjeka za održavanje u sektoru za logistiku u Ministarstvu
odbrane BiH Amiru Odobašiću 7. juna, traži se da se nađe načina da se toj firmi
isporuči borbena tehnika i oprema za koju Bakster zna da se nalazi u Bihaću.

  _____

U pismu kanadskog zvaničnika NATO-a, koje je u posjedu "Glasa Srpske",
pojašnjava se da to oružje traže u zamenu za oružje koje su ranije kupili od
Ministrstva odbrane, ali koje je uništeno i nikada im nije isporučeno.

Izvor "Glasa Srpske" u OS BiH kaže da je iz dopisa koji je upućen lično
Odobašiću jasno da je ruheč o tajnim kanalima, da se od njega traži povherljiva
osoba sa kojom bi se kontaktiralo u daljim akcijama kada je o oružju ruheč.

"Kada smo poslhednji put kupili mitraljeze od Ministarstva odbrane, mi smo
kupili 512 jugoslovenskih M-53 "šarac" i šest nemačkih MG-34 mitraljeza. M-53
su bili uspješno otpremljeni u Englesku, međutim šest MG-34 su bili uništeni od
strane Ministarstva odbrane ili SFOR-a, i mi nismo još uvijek dobili nikakvu
zamjenu za to", stoji u pismu Bakstera.

Dodaje se da je "jedino odgovarajuće i ispravno da mi primimo zamjenu za puške
koje smo kupili i koje smo platili sa povjerenjem, poslije moje opsežne
inspekcije i putovanja kroz cijelu BiH" .

U pismu dalje stoji da je otvoren i za zamjenu sa borbenom tehnikom ili opremom
kao što su "šest mitraljeza zastava tip M-84 7.62 dž 54R PKM, ili šest
belgijskih MAG-58 ili šest kanadskih 8 mm bren pušaka koje sam vidio u Bihaću".

"Spremni smo da prihvatimo tri kompleta seta nišanskih sprava za jugoslovensku
D-30J haubicu 122mm", navodi se u pismu i konstatuje da "kada se dobije bilo
koja od mogućih opcija cijela stvar će biti završena".

Dalje piše "ako ste se premjestili sa vaše prethodne pozicije koju ste pomagali
od 1999. godine, molim da nam kažete ko je vaša zamjena tako da se mi možemo
direktno raspitivati kod njih".

"Da se u Oružanim snagama zaista još uvijek dešavaju nedozvoljene stvari jasno
je i poslije pisama koja stižu u Ministarstvo odbrane i tačno određenim
licima",konstatovao je banjalučkom listu zamjenik ministra odbrane BiH Živko
Marjanac.

On kaže da, ako nije riječ o nekim starim ugovorima koje je potpisivalo
Federalno ministarstvo odbrane i koji nisu realizovani, onda je zaista riječ o
sumnjivom poslu.

"Da je sve legalno onda bi ovaj zvaničnik trebalo da se na transparentan način
obrati MO, a ne jednom čovjeku. To što u ovom pismu traži poverljivog čovjeka
za dalje aktivnosti na prodaji oružja ukazuje da je riječ o nelegalnim rabotama
što će inspekcijski organi svakako morati da razjasne", kazao je Marjanac.

I član Zajedničke komisije za odbranu i bezbjednost Dušanka Majkić naglašava da
je nebrojeno puta dokazano da MO BiH uopšte nema kontrole nad izvozom i
uništavanjem vojne opreme i minsko-eksplozivnih sredstava.

(Vestionline)

http://www.intermezzo.ba/latn/?page=4&kat=2&vijest=37131&vijest=37131