Artemiju dodeljena pa oduzeta nagrada

Komentara 8
<http://www.vesti-online.com/Vesti/Srbija/63671/Artemiju-dodeljena-pa-oduzeta-nagrada#comment-info>

Programski savet “Vidovdanskog pesničkog pričešća” oduzeo je nagradu
"Vidovdanski krst" umirovljenom vladiki raško-prizrenskom Artemiju, koju mu je
nekoliko dana ranije dodelio žiri tog tradicionalnog festivala, izjavio je za
“Vesti” Dragiša Bojović, predsednik žirija i član Programskog saveta
manifestacije.

Dragiša Bojović, član Programskog saveta ''Vidovdanskog pesničkog pričešća''
<http://www.vesti-online.com/data/images/2010-04-22/55426_untitled_f.jpg?ver=1277652765>

"Žiri koji ima tri člana i odlučivao je o svim nagradama koje se dodeljuju na
'Vidovdanskom pesničkom pričešću', legitimno i jednoglasno je doneo odluku da
se specijalni 'Vidovdanski krst' dodeli vladiki Artemiju za njegov veliki
doprinos u afirmaciji manifestacije 'Vidovdansko pesničko pričešće' i dostojnom
obeležavanju Vidovdana, bezmalo dve decenije koliko traje i manifestacija",
rekao je Bojović.

Stojanović: Pogrešna informacija

Saopštenje žirija, koji je zasedao u sastavu Dragiša Bojović, Dragomir Kostić i
Milan Mihajlović, preneli su još 24. juna vodeći mediji, poput novinske
agencije Tanjug i radija “Glas Srbije”, koji se, pored srpskog, emituje i na
stranim jezicima u svetu. Međutim, 26. juna Branimir Stojanović, direktor Doma
kulture u Gračanici, lokalnom srpskom KIM radiju iz Čaglavice rekao je, kako
prenosi taj radio, da “nije tačna informacija koja je objavljena u pojedinim
medijima da će ove godine specijalna nagrada ''Vidovdanski krst“, biti
dodeljena vladiki Artemiju.

Priznanje vladici Artemiju potom je ukinuo Programski savet manifestacije koji
je zasedao u nelegitimnom krnjem sastavu, sedam od 15 članova, preglasavanjem
je osporio odluku žirija zauzevši stav da se specijalni “Vidovdanski krst'' ne
dodeli vladiki Artemiju, tvrdi dalje Dragiša Bojović.

On nije mogao da sa sigurnošću precizira “zašto je usledio skandalozni obrt”,
ali predpostavlja, kako je rekao, da je “ izvršen strahovit pritisak na
programski savet kojim predsedava Goran Arsić predsednik Kosovskog okruga''.

On je dodao i da zbog toga večeras, u porti manastira Gračanica, neće biti
vladike Artemija kada se na “Vidovdanskom pesničkom pričešću'' bude uručivao
“Zlatni krst kneza Lazara” Brani Crnčeviću, “Gračanička povelja Svetislavu
Vlahoviću, “Kondir kosovke devojke'' Miroslavu- Ceri Mihailoviću i “Pero
despota Stefana Lazarevića'' Vidosavi Arsenijević.

Vladika Artemije: Čuvajte pravoslavlje

http://www.vesti-online.com/data/images/2010-06-27/73986_266894085527666059358952660550368837107670n_kf.jpg?ver=1277662809Umirovljeni
 episkop raško-prizrenski Artemije, posle jučerašnjeg useljenja u fruškogorski
manastir Šišatovac, služio je danas po prvi put liturgiju u manastirskoj crkvi
pred više stotina vernika iz raznih krajeva Srbije, kao i nekoliko desetina
monaha i monahinja. Obraćajući se prisutnima nakon bogosluženja, vladika
Artemije poručio je da treba čuvati pravoslavlje.

"Radostan sam danas što sam ovde sa vama , a tužan što sam prognan sa Kosova i
Metohije gde sam proveo 33 godine. Ali, zahvalan sam Bogu i dobroti vašeg
vladike Vasilija, a mog brata u Hristu, što se nalazim ovde u Šišatovcu",
naglasio je preosvećeni Artemije.

On je dodao  da "svi mi, kad nam se nešto događa, ne znamo razlog i uzrok tome“.

"Pitamo se zašto se to dogodilo meni danas i na ovaj način. Nekad tek posle 10
ili 20 godina novi događaji otvore nam oči i dobijemo odgovor. Putevi Božji su
nedokučivi i neispitivi i ne bi trebalo da se trudimo i otkrijemo tajne. Treba
verovati da sve što se događa je po volji i dopuštenju Božjem za naše dobro, za
dobro Crkve naše i našeg naroda. Neka nas Bog vodi da bismo sačuvali veru
pravoslavnu, jer ona jedina daje smisao ljudskom životu", poručio je vladika
Artemije.

Meštani Šišatovca nisu krili da su "zadivljeni brojnošću, molitvenoj atmosferi
i aktivnom učešću u bogosluženju prisutnih“, videvši da su "mnogi suzu pustili
tokom liturgije, a poneko i zajecao tokom besede vladike Artemija".

Nakon bogosluženja za sve prisutne priređeno je posluženje u manastirskoj
trpezi gde su monasi i monahinje sa narodom zapevali i stare srpske kosmetske
pesme.