B92  Info  Vesti  Drugi pišu
Dodik: Sever Kosova kompenzacija5. avgust 2010. | 00:26 | Izvor: Blic, NIN
Beograd -- Politika "Kosovo je Srbija" jeste jedina politika koja može da se
vodi dok se ne dobije određena kompenzacija, kaže za "NIN" Milorad Dodik,
premijer Srpske.

Minimum koji Srbija mora da dobije je i specijalni status njene manjine u
ostalim delovima Kosova, kao i status naših manastira i kulturnog blaga, kaže
on.

"Mislim da Srbija treba da nastavi da vodi ovakvu politiku da bi u jednom
trenutku mogla da dobije satisfakciju", rekao je Dodik u intervjuu nedeljniku
NIN.

On kaže da je odlukom iz Haga nastavljen kontinuitet lošeg odnosa sveta prema
Srbiji, koja je još jednom ponižena.

"Makar i zbog te poniženosti ne sme da promeni politiku prema Kosovu. Ali
Srbija
mora da zna i da se volja velikih zapadnih sila po tom pitanju sigurno neće
promeniti", kaže premijer RS.

Dodik navodi da je apsurdno što bi trebalo da RS, gledajući čisto svoje
interese, bude zadovoljna posle ovakvih mišljenja MSP-a, ali i da mu je
pozicija
Srbije kao matične države najbitnija.

Na pitanje u kakvim je odnosima sa Beogradom, Dodik kaže da RS nema kapacitete
ambicije da modelira političku scenu Srbije.

"Sarađivaćemo sa svim demokratskim predstavnicima Srbije. I naravno da sam u
redovnom kontaktu sa sadašnjim rukovodstvom Srbije i predsednikom Tadićem, kao
što sam bio u kontaktu i kada je predsednik Vlade bio Koštunica. Ali to nisu
razgovori tipa 'uradi nešto ili nemoj' i ni sada nije bilo takvih poziva. Mi
smo
racionalni ljudi, znamo kako treba da se ponašamo", kaže on.