Hoće li biti autonomije za sever KiM?

16.08.2010. 14:02

„Međunarodna zajednica i prijatelji Kosova stavili su ponovo Kosovo u tešku
poziciju da otpočnu pregovore sa Beogradom o specijalnom statusu za sever
Kosova, najavljuje dopisnik Koha Ditore iz Brisela. Oliver Ivanović kaže da to
jeste jedna od tema dok Bajram Redžepi u potpunosti isključuje tu opciju.

„Ali ako, kao i mnogo puta ranije, kao što je bio slučaj u Hrvatskoj kada su
Srbi odbili predlog autonomije, plan Z-4, i sada kažu ne, to odbijenje može
Kosovo spasiti od komplikacija“ izveštava iz Brisela, Augustin Paljokaj.

Reagujući na ovakve najave državni sekretar u Ministarstvu za Kosovo i
Metohiju, Oliver Ivanović, izjavio je KIM radiju da su razgovori o posebnom
statusu za sever Kosova aktuelna tema, ali da to nije jedino o čemu treba da se
razgovara.

„To jeste jedna od tema ali nije jedina, jer teme su generalno od statusa
Kosova i Metohije do tehničkih pitanja. Kao posebno pitanje u okviru svega toga
se nalazi pitanje severa Kosova. Ja mislim da je pogrešno da se koncentrišemo
samo na tu temu jer to nije jedina otvorena tema“, kaže Ivanović.

Ministar unutrašnjih poslova u Vladi Kosova Bajram Redžepi je međutim u izjavi
KIM radiju kazao da nikakav specijalni status za sever nije prihvatljiv za
albansku zajednicu pošto kako navodi „za kosovske institucije postoji samo
jedan dokument koji treba da se implementira a to je Ahtisarijev paket“.

„Specijalni status za sever Kosova je želja Srbije ali mi nismo spremni za to.
Samo Ahtisarijev paket je validan za nas i ne postoji druga alternativa“, kazao
je Redžepi.

Oliver Ivanović veruje da za razgovore Srba i Albanaca nije uvek potrebna
inicijativa međunarodne zajednice.

„Ali pošto takve političke svesti nema, mislim da će onda inicijativa
međunarodne zajednice biti usmerena prema Prištini, možda i prema Beogradu, ali
ovde u Beogradu postoji jasan stav da su razgovori potrebni i da treba da se
dogode“.

Vlasti Srbije, prema njegovim rečima insistiraju na neutralnom formatu
razgovora uz posredovanje UNMIK-a.

Početak pregovore sa Beogradom nije isključio ni Bajram Redžepi ali samo o
pitanima koja, kako je kazao, mogu biti rešavana „na nivou dve suverene države“.

„Možemo razgovarati o registarskim tablicama, dokumentaciji, infrastrukturi.
Ono što ulazi u unutrašnje stvari Kosova ne može biti predmet razgovora sa
Srbijom“, zaključio je Redžepi.

http://www.radiokim.net/index.php?cid=3,7,7440