VLADIKA TEODOSIJE SAOPŠTIO

Albanci ne mogu da čuvaju Dečane

Kosovska policija neće biti uključena u proces preuzimanja čuvanja manastira
Visoki Dečani, izjavio je vikarni episkop lipljanski Teodosije, iguman tog
manastira.
"Kosovska policija nije ono što su vojnici Kfora i mi ne možemo dozvoliti da
ona čuva Visoke Dečane. Oni to ne mogu da rade iz više razloga. Do sada su
pokazali da nisu spremni za tako nešto i oni imaju svoju drugu ulogu i neka
rade svoj posao. Mi ih nećemo na neki način sprečavati, niti negiramo ulogu
koju ima kosovska policija. Ali, da oni direktno čuvaju manastir, to je zaista
nezamislivo u ovom trenutku", rekao je vladika Teodosije za frankfurtske
"Vesti". On dodaje da ta svetinja, sagrađena u 14. vijeku, kao i Pećka
patrijaršija, manastiri Devič, Gorioč, Budisavci i Zočište nisu u istom
okruženju kao Gračanica, gdje je KPS već preuzeo obezbjeđivanje, pa se nada da
će vojnici Kfora imati to u vidu prilikom odlučivanja.

(SRNA)

http://www.dan.co.me/index.php?nivo=3&rubrika=Politika&datum=2010-08-18&clanak=243293