Novo poniženje
<http://www.fokus.ba/nov/index.php?option=com_content&view=article&id=9394:novo-ponienje&catid=33:puls-komentar&Itemid=181>

<http://www.fokus.ba/nov/index.php?view=article&catid=33%3Apuls-komentar&id=9394%3Anovo-ponienje&format=pdf&option=com_content&Itemid=181>

<http://www.fokus.ba/nov/index.php?view=article&catid=33%3Apuls-komentar&id=9394%3Anovo-ponienje&tmpl=component&print=1&layout=default&page=&option=com_content&Itemid=181>

<http://www.fokus.ba/nov/index.php?option=com_mailto&tmpl=component&link=aHR0cDovL3d3dy5mb2t1cy5iYS9ub3YvaW5kZXgucGhwP29wdGlvbj1jb21fY29udGVudCZ2aWV3PWFydGljbGUmaWQ9OTM5NDpub3ZvLXBvbmllbmplJmNhdGlkPTMzOnB1bHMta29tZW50YXImSXRlbWlkPTE4MQ==>

ponedjeljak, 30 avgust 2010 23:21

Srpske žrtve i predstavnici nestalih Srba još jednom su u Sarajevu poniženi.
Centralna izborna komisija BiH odlučila je da Amor Mašović, predsjedavajući
Kolegijuma direktora Instituta za traženje nestalih BiH i poslanik u federalnom
parlamentu, nije u sukobu interesa, a predstavnicima nestalih iz RS na sjednici
povodom Međunarodnog dana nestalih, nije omogućeno da pričaju o ovoj
problematici.

Nespojivost funkcija i postojanje sukoba interesa kod Amora Mašovića postoji
već godinama. Još kad je 2006. godine postao poslanik u Predstavničkom domu
Parlamentrarne skupštine FBiH uložio sam prigovor CIK BiH i tada CIK BiH ništa
nije uradila.

S obzirom da su sad utvrdili da ne postoji sukob interesa, pitanje je i kako će
se završiti priča o utvrđivanju nespojivosti funkcija. Ne bi trebalo zaboraviti
ni da su glasački listići za predstojeće izbore odštampani i da se na njima
nalazi i ime Amora Mašovića, kandidata SDA za poslanika u Skupštini Sarajevskog
kanotana. Sada jedino preostaje da se uloži prigovor CIK i podnese apelacija
Ustavnom sudu BiH.

Mašović je najveća kočnica za pravičan proces traženja nestalih, a od samog
početka bio sam protiv formiranja Instituta. Posebno je sada problem Mašović
koji se bavi samo traženjem nestalih Bošnjaka.

Mašović je i juče u parlamentu BiH, prilikom obilježavanja Međunarodnog dana
nestalih lica, potvrdio priču da zloupotrebljava poziciju na kojoj se nalazi.
Gotovo polovinu govora iskoristio je da baci ljagu na RS i na predsjednika
Vlade RS, a onda je uopšteno govorio o traženju nestalih ističući da je prošle
godine identifikovano oko 1.200 nestalih.

Međutim, nije želio da kaže da je od ovog broja samo 29 Srba, a ni nama,
predstavnicima iz RS, nisu dozvolili da o tome pričamo. Predsjedavajuća
Zajedničke komisija za ljudska prava, prava djeteta, mlade, imigraciju,
izbjeglice, azil i etiku u parlamentu BiH, Lejla Klokić, nije nam dozvolila da
i mi javno, za govornicom, pričamo o traženju nestalih.

Pred skupštinskom salom došlo je do verbalnih napada, a čak je jedan
predstavnik nestalih iz Kalesije pokušao da me fizički napadne, zbog čega je
intervenisalo obezbjeđenje, a sve zato što sam se zalagao da se govori i o
identifikaciji nestalih pripadnika srpskog naroda. Negodovali smo pred
skupštinskom salom na ovakav stav, jer su predstavnici iz FBiH, te nadležni s
nivoa BiH, imali mogućnost da govore i generalizuju proces traženja, ne želeći
da kažu koliko je identifikovano Srba, Hrvata i Bošnjaka, a niko iz RS nije
imao pravo ni na jednu jedinu riječ.

Slavko Jovičić