http://www.vesti-online.com/Stampano-izdanje/01-09-2010/Dnevnik/78592/Srbiju-ne-zanima--istina-o-Srebrenici

01. 09. 2010. 00:00h | Đ. BAROVIĆ
KNjIGA ALEKSANDRA DORINA VEĆI ODJEK IMALA U NEMAČKOJ

*Planirao sam da dopunim i na srpski prevedem knjigu, obraćao se
vladinim i nevladinim organizacijama u Srbiji i RS ali nisam naišao na
razumevanje*

POTRESNO SVEDOČANSTVO: Sahrana Srba psle jedng d masakra Orićevih vjnika

Psle gdinu dana bezuspeš ptrage p Srbiji i Republici Srpskj za
finansijerm kji bi plati prevd sa mačkg jezika knjige &qut;Srebrenica -
istrija jedng salnskg rasizma&qut;, kja pvrgava tezu da su Srbi u vg
gradu pčinili gencid, njen autr, švajcarski istraživač, Aleksandar Drin
je ptpun dusta d te ideje i uz pmć mačkih zavisnih izdavača, za ktbar
planira prmciju nve knjige &qut;Srebrenica - kak je stvarn bil&qut;
sastavljenu d ftgrafija nastalih u i k Srebrenice d 1992. d 1995. gdi.

SRBE ĆE SKUPO KOŠTATI NESLOGA: Aleksandar Drin

- Reč je ftgrafijama kje sam planira da ubacim u dpunjen izdanje
&qut;Salnskg rasizma&qut; na srpskm. Ali, dusta sam. Obraća sam se za
pmć apslutn svima i u Srbiji i u Republici Sprskj, vladinim i vladinim
rganizacijama, srpskim nacinalnim udruženjima p svetu, uspešnim
privrednicima p Begradu i Banja Luci, predstavnicima pzicije, bivšim
plitičarima... U jednm trenutku sam se čak brati za pmć i zvaničnicima
Rusije. Mada me nik d njih nije dbi direktn, već su me svi tapšali p
ramenu, čestitali i bećavali pmć, nikad se nik nije javi - kaže ptpun
razčaran Drin, kji vljn priznaje da je Nemcima mng više stal da bjave
sprsku stranu priče g samim Srbima.

- Pa među Srbima pstji nikakva slga i ni maju apslutn nikakvu strategiju
kada je reč nacinalnim interesima. Sam se svađaju i krive jedni druge za
n št im se dešava. Zbg tga će platiti visku cenu - tvrdi Drin.

Knjiga &qut;Srebrenica - kak je stvarn bil&qut;, biće bjavljena u ktbru
za izdavačku kuću &qut;Ahriman&qut;, iz Frajburga, i sadržaće klik
sttina ftgrafija zlčinima nad Srbima u Biračkm kraju, ali i prpratni DVD
sa dkumentima kji ptkrepljuju njegvu tezu da se u 1995. gdi nije dgdi
gencid.
- Reč je kautrskm pduhvatu sa kadašnjim načelnikm Infrmativ službe
Drinskg krpusa Zranm Jvanvićem iz Milića. On je kasnije pun radi prilikm
ekshumacija žrtava s patlgm Zranm Stankvićem. On je tkm niza gdina
prikuplja ftgrafije snimlje tkm ratnih sukba i ustupi mi je sav
materijal kji je ima - ističe Aleksandar Drin.

Plaća ftgrafije
Među bjavljenim ftgrafijama nalaze se ppaljena srpska sela, masakrirani
civili d Vlasenice d Milića, srpska grblja, a psebnu vrednst či
ftgrafije muslimanskih braca pd kmandm Nasera Orića.
- Neke ftgrafije sm dbili, a ke platili. Međutim, penta je da se na
svebuhvatan način vidi tragedija jedng narda kji je na kraju ptužen za
gencid - zaključuje Aleksandar Drin.

Uplašena dijaspra
- Razumem vema dbr da ljudi u Srbiji i Republici Srpskj maju nvca, ali
mi je vervatn da ni kji ga imaju či ništa da pmgnu u prdiranju prave
isti u svetu. Tužn je i št se Srbi u dijaspri uglavnm plaše da gvre javn
dešavanjima tkm rata u Bsni, želeći da se zamere svjim kmšijama Hrvatima
ili muslimanima - kaže Drin.v

Одговори путем е-поште