http://www.politika.rs/vesti/najnovije-vesti/index.1.sr.html#v148410

Пипл: Бивши британски војни шеф демантовао тврдње Блера

ЛОНДОН – Тврдњу бившег премијера Велике Британије Тонија Блера, изнету у
његовим недавно објављеним мемоарима, да је његова лична интервенција
спречила избијање Трећег светског рата, демантовао је бивши британски
војни шеф генерал сер Мајк Џексон.

Блер је у мемоарима „Путовање” навео да је апеловао на генерала Џексона
да не послуша америчко наређење и не нападне Русе, чији је авион први
слетео на приштински аеродром 12. јуна 1999, дан по завршетку НАТО
бомбардовања тадашње СР Југославије.

Генерал Џексон је рекао магазину „Пипл” да се нити сећа нити његов
секретар има запис о наводном Блеровом телефонском позиву, пренео је
Би-Би-Си.

И сам Блер је синоћ признао да је можда нешто побркао, што доводи у
питање и друге наводе у његовим мемоарима, навео је британски лист.

Генерал Џексон је заправо 1999. одбио наређења тадашњег америчког
команданта НАТО снага Веслија Кларка да блокира приштински аеродром и не
дозволи Русима да слете, рекавши: „Господине, ја нећу отпочети Трећи
светски рат због вас”.

Сада у пензији, овај омиљени британски генерал познат по надимку Мачо
Џеко, каже да би радије поднео оставку него напао Русе, пренео је „Пипл”.
Танјуг
објављено: 05.09.2010. 21:19

Одговори путем е-поште