nedelja 09.01.2005.

            Aleksandar VuÄiÄ: Dame i gospodo novinari, tim za odbranu
Vojislava ÅeÅelja zahteva od advokatske komore Holandije i posebno advokatske
komore Roterdama da interveniÅe i spreÄi dalju zloupotrebu obavljanja
funkcije tzv. branioca u pripravnosti, izvesnog Van der Spula, koji suprotno
volji dr Vojislava ÅeÅelja Åeli da obavlja tu funkciju, Åeli da obavlja iz
iskljuÄivo kriminalnih pobuda, kriminalnih razloga, jer se sa svojim zemljakom
Hansom Holcijusom, poznatim mafijaÅem, dogovorio oko finansijskih uslova, kako
i na koji naÄin da opljaÄkaju organizaciju Ujedinjenih nacija, koliko novca
da izmeÄu sebe podele a da time i dalje nanose ogromnu Åtetu Vojislavu
ÅeÅelju.

            Vojislav ÅeÅelj neÄe da vidi tog Äoveka. Oni su samo njemu,
jedinom Äoveku na kugli zemaljskoj pokuÅavaju da nametnu branioca u
pripravnosti ili stend baj adokvata, kako oni to nazivaju. Ovaj to prihvata da
bude, iako Vojislav ÅeÅelj ne Åeli Äak ni da ga vidi. Koliko li je to
nemoralan Äovek, o kakvom je to Äoveku reÄ? I mi zahtevamo da advokatska
komora reaguje, jer iza svega se krije samo stotine hiljada dolara koje Van der
Spul i Hans Holcijus Åele da podele izmeÄu sebe, a naravno, ukoliko bi se
tako neÅto ostvarilo, znaÄilo bi da u ulozi jednog Äoveka istovremeno biste
imali i tuÅioca i branioca i sudiju, sve bi bilo kako oni kaÅu.

            U skladu sa tim, mi Äemo pokrenuti Åiroku medijsku akciju i na
prostoru Holandije, da ukaÅemo i holandskom javnom mnjenju, ali i celokupnom
evropskom i svetskom javnom mnjenjzu Åta se dogaÄa u sluÄaju protiv dr
Vojislava ÅeÅelja. I mislim da Äemo naiÄi na razumevanje svih istaknutih
pravnika, pravnih eksperata meÄunarodnih struÄnih organizacija.

            TakoÄe, u naÅoj zemlji se vodi velika i uÅurbana aktivnost ka
ubeÄivanju ljudi da se dobrovoljno predaju u HaÅki tribunal. Primer dr
Vojislava ÅeÅelja je svakome dovoljno dobar pokazatelj da to ne Äini.
ZaÅto? Äovek je joÅ mesec dana pa dve godine u pritvoru HaÅkog tribunala.
Dakle, oni njega pa makar ni zbog Äega moraju da osude posel izvesnog vremena,
zato Åto je on defakto veÄ izdrÅao zatvorsku kaznu od dve godine bez
poÄetka postupka. A potpuno je sam otiÅao. I to nigde na kugli zemaljskoj ne
postoji. Da vi imate vremenski neograniÄeno trajanje pritvora, da se ne zna
kad Äe da poÄne postupak, da se ne zna kako, koliko i na koji naÄin Äe da
traje, i bude oslobaÄajuÄa presuda. Ili na ovaj naÄin hoÄe da nam kaÅu:
"E, zato Åto si veÄ bio toliko u pritvoru, ne sme da se dogodi oslobaÄajuÄa
presuda". To je odliÄan primer svima koji danas pozivaju da idu u Hag da to ne
Äine, zato Åto je potpuno jasno da sluÄaj dr Vojislava ÅeÅelja neÄe biti
usamljen, da je to pravilo u odnosu prema pripadnicima srpskog naroda, prema
onima koji Åele da Åtite naÅe drÅavne i nacionalne interese. I oni koji
danas insistiraju na tome kako je najvaÅnije da se ljudi hapse, da im se
ponovo stavljaju crne kese na glavu, zaboravljaju da Srbija nikada od toga nije
imala niÅta osim velikog poniÅenja, uroÅavanja naÅih interesa i velike
sramote koju smo sami sebi nanosili.

            Srpska radikalna stranka za 23. januar u Sava centru priprema
veliki nauÄni skup, na temu "Pravni i politiÄki aspekti optuÅnice HaÅkog
tribunala protiv prof. dr Vojislava ÅeÅenja". To Äe biti jedan eminentan
nauÄni skup, sa velikim brojem naÅih najpoznatijih i pravnih eksperata, i
politiÄara, i advokata, i medijskih poslenika, ljudi koji Äe iz svog ugla
ukazati na sve Åtetne posledice i na sve ono Åto je potpuno besmisleno i
nelogiÄno u optuÅnici koja je podignuta protiv predsednika srpskih radikala.
Mi Äemo u februaru mesecu odrÅati na dvogodiÅnjicu odlaska Vojislava
ÅeÅelja u Hag i veliki skup, kojim Äemo podsetiti graÄane Srbije na sve ono
Åto je govorio Vojislav ÅeÅelj, ali naravno i na ono zbog Äega je on
toboÅe nekome kriv i Åta se danas kod Srba ili, rekao bih, onih koji su
vodili srpski narod najviÅe osuÄuje, naÅalost.

            Izvolite, ako imate neko pitanje, mi smo spremni na vaÅa pitanja
da odgovorimo. Samo da vas obavestim da Gordana Pop-LaziÄ putuje u Hag, ide u
posetu Vojislavu ÅeÅelju sutra, a u februaru oÄekujemo da i meni kao i
pravnom savetniku ali i generalnom sekretaru Srpske radikalne stranke bude
omoguÄen odlazak u Åeveningen.

            Novinar: Da li vi ovime u stvari pozivate ljude da se ne predaju
HaÅkom tribunalu? Da li je ovo javni poziv na to ili...?

            Aleksandar VuÄiÄ: Primer Vojislava ÅeÅelja je dovoljno jasan.
Mislim da nikome ne treba drugi primer. Äovek koji je sam otiÅao u Hag, sam
platio svoju kartu, ni to im nisu refundirali, Äovek koji nikoga nije, dakle,
nijedan Äovek se nije angaÅovao da bilo Åta uradi po tom pitanju. Oni su ga
saÄekali tamo na aerodromu, nikakve troÅkove nisu imali, nigde nikakav
problem nisu imali. Dve godine nema postupka, ljudi. Dve godine neko ne vidi
svoju porodicu, ne vidi svoju decu, svoje unuÄiÄe, zato Åto je nekome palo
na pamet da to traje Åto je duÅe moguÄe, jer nema niÅta u toj optuÅnici,
jer je optuÅnica blesava. U ovoj proÅirenoj optuÅnici mu pominju neka mesta
za koja Äovek niti je kad Äuo niti ima pojma o Äemu je reÄ. Dakle, toliko
su poblesavili, da sam ÅeÅelj kaÅe: "Åta je to tamo, o Äemu je to tamo
reÄ?". To moÅete nekoga ko je bio moÅda predsednik drÅave ili negde, pa da
mu kaÅete â eto, zbog neÄega ima odgovornost. A nije bio niÅta od toga.
Oni viÅe nemaju pojma Åta da mu stave na teret. I ja sam siguran da Äe da
bude joÅ neko proÅirenje optuÅnice za jedno pola godine, godinu, kad im bude
trebalo joÅ godinu dana da prolongiraju poÄetak postupka. E, ako je to nekome
dobar primer, onda neka ljudi razmisle. I pozivamo sve ljude da dobro razmisle,
zato Åto nisu u pitanju samo liÄne sudbine, a o liÄnim sudbinama se ne treba
igrati, veÄ su u pitanju drÅavni interesu, jer ako se na taj naÄin odriÄete
svojih graÄana ili najviÅih vojnih funkcionera, najviÅih politiÄkih
funkcionera, a dobijete ovakav odnos kao Åto je prema gospodinu ÅeÅelju,
onda je potpuno jasno da tu ne da nema nikakve korektnosti, nego nema niÄega
Åto je normalno, nema niÄega Åto je uobiÄajeno.

            Jer moÅete vi meni da objasnite kako je moguÄe da neko prihvati
da bude neÄiji branilac u pripravnosti, kako oni to nazivaju, a da optuÅenik
ne Åeli da ga vidi, da odbija svaku pomisao da mu ovaj bude branilac u
pripravnosti? Jer postoji neki pravni poredak u svetu koji to omoguÄuje? Vi
znate da prestaje branilaÄka funkcija onog trenutka kad vam ja otkaÅÅem
punomoÄje, dakle, kad vam na nedvosmislen naÄin otkaÅem punomoÄje pisanom
izjavom ili bilo Äime, vi viÅe niste branilac. Ovde Äovek neÄe da ga vidi,
nikad mu nikakvu saglasnost nije dao. E, oni tu tako odluÄili, zato Åto hoÄe
dva kriminalca da dele pare.

            I stvari treba nazivati pravim imenom. ZaÅto se pokrenula onakva
hajka i zaÅto su gospodina ÅeÅelja stavili u teÅi poloÅaj? Zbog tog
mafijaÅa Hansa Holcijusa. Zbog njih. I sad, ljudi, niko ne sme to da kaÅe,
niko ne sme to da objavi, zato Åto je to veÄ jedna velika kriminalna
druÅina, koja otima pare Organizaciji Ujedinjenih nacija. Dakle, uzima pare od
siromaÅnih graÄana sveta, kojima je taj novac neuporedivo vaÅniji, i sad â
hajde da mi naplatimo advokatske honorare. NeÄe ÅeÅelj advokata, prvo i
pravno je obrazovaniji, i doktor je pravnih nauka, upoznat sa kompletnom
ÄinjeniÄnom strukturom svega Åto mu se stavlja na teret, i sad Äe neki Van
der Spul to da radi. ZaÅto? Da bi oni podelili pola miliona dolara. Ogromne
provizije, ogromne pare. Nego Åto niko ne sme na kugli zemaljskoj da govori o
njihovom kriminalu, zato Åto raÄuna: "Aha, zameriÄemo se tome i tome".

            I kad je usledio taj naÅ zahtev i taj naÅ postupak ceo koji smo
pokrenuli pred advokatskom komorom Roterdama i Holandije, tu se veÄ ozbiljan
postupak vodi, imali smo veÄ viÅestruku prepisku, onda stiÅe odgovor, kaÅe:
"Hans Holcijus mu uspostavio imunitet, kao braniocu". Hans Holcijus ovom Van
der Spulu, braniocu u pripravnosti, uspostavlja neki imunitet. Pa neverovatne
stvari.

            Novinar: Åta to znaÄi?

            Aleksandar VuÄiÄ: Pa, ne znaÄi niÅta. Eto, kao on je rekao on
moÅe da bude branilac u pripravnosti, iako ga Vojislav ÅeÅelj neÄe. Eto, to
mu to znaÄi. A njih dvojica mogu i dalje da kradu pare. I sad svi ostali
morate da Äutite na kugli zemaljskoj, a oni ako se drznu, oni mogu da kaÅu:
"Aha, doÄi i ti u Hag, pa da i vi dobijete dve godine robije zbog toga Åto
ste tako i tako govorili o HaÅkom tribunalu". A sve go lopov i kriminalac, pre
svega, pre svega drugog.

            Ali mi oÄekujemo da ove godine, i kao Åto vidite, krenuli smo,
Äak i ne moÅete da vidite ako pratite sajt i ako ste uÅli na sajt, onda
moÅete da vidite zaista more, rekao bih, podnesaka koje je gospodin ÅeÅelj
sam napisao, more podnesaka koje je tim za odbranu gospodina ÅeÅelja napisao.
Krenuli smo u jednu potpunu ofanzivu i mi Äemo ovo pismo o nemoralnom
delovanju Van der Spula uputiti svim holandskim medijima, na dutch jeziku,
dakle na holandskom jeziku. Svim holandskim medijima, svim medijima u zapadnoj
Evropi. I boriÄemo se i na njihovom terenu. BoriÄemo se, neÄemo dopustiti da
zarad lopovluka i kriminala oni krÅe sve meÄunarodne pravne norme, da krÅe
sve poznate principe i naÄela savremenih pravnih poredaka. Jer ovde, znate,
nema razlike izmeÄu kontinetalnog, precedentnog ili meÅovitog pravnog
sistema. U precedentnom pravu joÅ od sluÄaja Fareta vs Kalifornija dozvoljena
je samostalna odbrana. Ne postoji pravni okvir u kojem bi neko mogao da vam
zabrani da se sami branite, sem kad se dogovore Hans Holcijus i neki njegov
zemljak kako da opljaÄkaju pare Ujedinjenih nacija. To je suÅtina.

            I mislim da Äemo uspeti u tome. I zato sam ja rekao na kraju
proÅle godine, kalendarske, da mi oÄekujemo do kraja ove godine da zbog
besmislice, da zbog besmislene optuÅnice protiv Vojislava ÅeÅelja, da on
bude u zemlji. Znamo da postoji veliki politiÄki pritisak iz ove zemlje da se
to ne dogodi, znamo da postoje stalni zahtevi pojedinih politiÄkih stranaka i
pojedinih politiÄkih lidera, koji se ionako niÄim drugim ne bave, osim
olajavanjem srpskog naroda i svojih politiÄkih protivnika. Ali, mislim da Äe
razlozi za njegovu slobodu biti toliko oÄigledni i jasno pretpostavljeni svima
u svetu, da Äe to teÅko moÄi da se izbegne.

            Novinar: MoÅete li samo neÅto viÅe o sutraÅnjoj poseti Gordane
Pop-LaziÄ gospodinu ÅeÅelju?

            Aleksandar VuÄiÄ: Gordana Pop-LaziÄ putuje sutra, avionom u pola
devet za Amsterdam, odatle ide ua Hag. BiÄe tamo tri ili Äetiri dana,
razgovaraÄe sa gospodinom ÅeÅeljem. Putuje i njegova supruga Jadranka.
Naravno, o svemu Åto se zbiva, dogovarati se sa predsednikom stranke, nema tu,
ne znam Åta bih vam joÅ rekao. Pa to je neÅto Åto je uobiÄajeno, znate. Mi
smo u svakodnevnom kontaktu, i jutros smo razgovarali sa predsednikom naÅe
stranke, i to nije niÅta Åto je novo. On je, ako me pitate Åta on misli o
politiÄkoj sceni i sve ovo Åto radimo, on misli da je 2005 prelomna godina po
mnogim pitanjima i oÄekuje veliku pobedu Srpske radikalne stranke i njenu
odluÄujuÄu ulogu na politiÄkoj sceni Srbije. I mislim da to danas znaju svi.
Vidim da Äak i oni koji su se zaklinjali kako neÄe s radikalima, danas to
traÅe.

            Novinar: Jedno pitanje, malo je van ovoga. Da li ste vi traÅili
sazivanje anketnog odbora za preispitivanje postupka privatizacije Knjaza
MiloÅa? HoÄe li to biti odrÅano sutra?

            Aleksandar VuÄiÄ: Pa, mi danas u principu uvek govorimo o onome
Åto se zbiva u Hagu, ali mislim da dan. Ako vas interesuje ta informacija,
mislim da da. Trebalo bi sutra da bude, tako mi je Vjerica Radeta rekla.

            Novinar: Jesu li stigli moÅda ovi dokumenti koje ste traÅili?

            Aleksandar VuÄiÄ: Ne. Dakle, to je suÅtinska stvar. Posle
poslednje naÅe konferencije za novinare, hvala vam na tome Åto ste me
podsetili, mi nikakvu ozbiljnu dokumentaciju nismo dobili koja je veÄ data
Karli del Ponte. I ja sad traÅim i insistiram od Saveta ministara i
Nacionalnog saveta za saradnju sa haÅkim tribunalom da se viÅe sa nama ne
igraju, jer ovo nije politiÄka igra. I neÄu da dobijem odgovor: "Znate, to je
pitanje politike, to je pitanje naÅih, ne znam, meÄupartijskih ili ne znam
kakvih veÄ nesuglasica". To nema veze sa tim. Dobili smo neke blesave papire
koji nemaju veze sa temom, koji nemaju veze sa HaÅkim tribunalom, posebno ne
nikakve veze sa Vojislavom ÅeÅeljem. Kakve veze ima Vojislav ÅeÅelj sa
nekim postavljanjem tuÅilaca i sudija po Srbiji, BoÅe saÄuvaj. Te papire su
nam poslali. NiÅta Åivo nismo dobili od onoga Åto su priÄali da se
pojavljuju.

            Dakle, mi znamo Åta bi tu trebalo da piÅe. Znamo i imena laÅnih
svedoka koji treba da svedoÄe protiv Vojislava ÅeÅelja, ja ne smem vam javno
da ih saopÅtim, znate veÄ zbog Äega, ali mi ih znamo sve. To su uglavnom
prevaranti belosvetskih razmera, na neke smo vam veÄ ukazali, doduÅe ne
govoreÄi direktno da Äe se oni pojaviti na suÄenju protiv Vojislava
ÅeÅelja, a valjda ste to mogli da shvatite. Neki su i glumili novinare, neki
su glumili i borce, a u stvari trudili se na svakom mestu samo negde neÅto da
opljaÄkaju, da otmu i da onda rade za neke druge sluÅbe i da laÅima
zaraÄuju novac do kraja Åivota. Ali mi to sve znamo, i te papire oÄekujemo
da dobijemo a nikako da ih dobijemo. I to pokazuje samo da u ovoj zemlji i
ljudima na vlasti mnogo viÅe stalo i mnogo im je vaÅnije da se podvuku pod
suknju Karle del Ponte, da njoj sluÅe, njoj i njenim interesima, nego da bilo
Åta urade za svoje graÄane, nego da bilo Åta urade za pripadnike svog
naroda. Zato Åto Äe onda moÄi da odu bilo gde na Zapad, da kaÅu: "Aha, ja
sam bio taj koji je rekao da mi sve moramo da uradimo kako traÅi Karla del
Ponte, a znate onaj drugi, on nije hteo odmah da prihvati, on tu neÅto koÄi i
ne znam ni ja Åta sve radi".

            Ali, ja oÄekujem odgovor. Neka nam kaÅe Rasim LjajiÄ, neka nam
kaÅe Vuk DraÅkoviÄ. I ne mora da nam priÄa koliko je para pokrao, kolika mu
je kuÄa na KoÅutnjaku, ovde ili onde, neka nam kaÅe samo kad Äemo da
dobijemo dokumenta koja je dao Karli del Ponte. I niÅta drugo. To je ono Åto
nas interesuje. Da i mi dobijemo tu dokumentaciju. Da mi dobijemo crno na belo
Åta su dali veÄ HaÅkom tribunalu, odnosno tuÅiocu HaÅkog tribunala. Jer ne
moÅe tuÅilac da ima prednost u odnosu na optuÅenog. Ili moÅe, ako je u
pitanju Srbija ili Srbija i Crna Gora. Ali, to pokazuje da se ta vrsta
politiÄke hajke na Vojislava ÅeÅelja nastavlja. Kao Åto je optuÅnica
pisana protiv njega delimiÄno u Beogradu, i to vam sad otvoreno kaÅem, a mi
Äemo u toku 2005 naÄi dokaze za to i ljude koji Äe to da potvrde. Dobar deo
optuÅnice su pisali lideri DOS-a, lideri dosmanlijskog reÅima, zato Åto
viÅe nisu znali kako i na koji naÄin da zaustave rast popularnosti srpskih
radikala i posebno Vojislava ÅeÅelja u tom trenutku. I onda su rekli â
pozovite ga u Hag, obezglaviÄete ih, nestaÄe, naruÄili pet tekstova u
novinama, nestaÄe sa politiÄke scene i tako dalje. I na njihovu Åalost,
hrabro drÅanje Vojislava ÅeÅelja samo je podiglo rejting srpskim radikalima.
I ta akcija im nije uspela. Ali Äe oni zavrÅiti iza reÅetaka, u to nemojte
da imate nikakve sumnje. Svi ti koji su uÄestvovali u pisanju optuÅnice
protiv Vojislava ÅeÅelja ovde u Srbiji, zavrÅiÄe iza reÅetaka. I neka to
znaju. I neka ne spavaju mirno. Govorim to zbog ovoga a ne zbog neÄega drugog,
naravno. I ako niÅta drugo, neka ne spavaju mirno zbog toga Åto znaju da su
odvojili oca od Äetvoro dece i od dvoje unuÄadi. I da ne misle da se te tajne
mogu skrivati doveka.

            Ja znam da mnogi misle da smo mi to rekli tek onako. Ne, nismo.
Imamo dosta pouzdanih informacija, samo traÅimo dokaze. Äak znamo precizno
imena ljudi koji su uÄestvovali u pisanju optuÅnice.

            Novinar: MoÅete li nam reÄi neko?

            Aleksandar VuÄiÄ: Ne, uskoro Äete, oÄekujemo da ih do kraja
februara dobijete, sa preciznim dokazima i gde se pisala optuÅnica. Äak imamo
podatke i o tome, na kojim mestima. I ko je na koje laÅne svedoke koga
upuÄivao, tzv. istraÅiteljima HaÅkog tribunala. Zato Åto su mislili da su
samo oni ti koji mogu da buÅe ovu zemlju, da rade ovoj zemlji Åta hoÄe, a da
neko ko Äe da se ponaÅa suprotno od njih taj pritisak ne moÅe da izdrÅi.
Kao Åto vidite, moÅe. I bez ikakvog straha, i bez ikakve panike na sve da im
odgovori, i na kraju da ih pobedi.

            Mi Äemo drÅati konferenciju za novinare i naredne nedelje, a 23.
januara vas oÄekujemo u sali 1 dvorane Sava centra, mislim da oko hiljau ljudi
prima. ImaÄemo viÅe od stotinu uÄesnika, koji Äe Åto u pisanom referatu
dostaviti svoja razmiÅljanja, iz razliÄitih uglova, Åto naravno usmeno
izloÅiti ih na samom nauÄnom skupu. A onda Äemo to publikovati i na cd-u, i
u specijalnim knjigama i broÅurama.

            NaÅa borba se za ovo nastavlja i mislim da time pokazujemo kako i
na koji naÄin moÅete da promenite i odnos i mnogih medija u svetu, ali i,
rekao bih, celokupne struÄne i pravniÄke javnosti. Danas neÄete naÄi
nijednog pravnika u svetu, i sem onog nesreÄnog i jadnog Vojina
DimitrijeviÄa, u Srbiji ne moÅete da naÄete nijednog javnog pravaÅa u
Srbiji koji Äe da stane iza toga. Nijednog. Iza optuÅnice protiv ÅeÅelja,
ili iza onoga Åto radi HaÅki tribunal. A ja sam zavrÅio taj fakultet,
razmiÅljao sam o svim profesorima, o svim asistentima, i nema viÅe nijednog,
bukvalno nijednog. I svi ovi novi asistenti, svi koji im dolaze, svi su na
suprotnim stanoviÅtima od Vojina DimitrijeviÄa. I toj e njihov problem, Åto
su u struci ne mogu da dobiju nikog. Zato moraju da izmiÅljaju neke
nesreÄnike, da ih guraju po svojim novinama, televizijama, Blicu, B92 i ne
znam ni ja gde veÄ, da lupetaju gluposti. Ali Åta da radite. Kad nemaju
argumenta, onda moraju i time da se sluÅe. I jedini argument im je â pa i da
je sve to tako, a Åta Äemo mi da radimo, kad mi moramo da saraÄujemo sa
HaÅkim tribunalom, inaÄe Äemo da imamo sankcije. Kao Åto vidite, Karla del
Ponte je govorila u Ujedinjenim nacijama i niÅta nije bilo. Njihov uticaj Äe
dramatiÄno da pada. Jer ako vi mislite da je Amerika sluÄajno smanjila za
dvadeset puta svoje donacije HaÅkom tribunalu, nije. Nisu ni oni blesavi da ih
potkrada Hans Holcijus i svi drugi doveka. I znaÄaj HaÅkog tribunala Äe da
pada u svetu, uvereni smo u to.

            Hvala vam Åto ste bili na naÅoj konferenciji.

 SRS