http://www.glas-javnosti.co.yu/danas/srpski/P05022803.shtml

Glas javnosti,

Utorak, 1. mart, 2005.

Politika:
Batic: Agim Ceku sledeci
BEOGRAD - Kosovski premijer RamuÅ Haradinaj joÅ nije primio optuÅnicu HaÅkog
tribunala, receno je Glasu u PriÅtini. BivÅi ministar pravde u Vladi Srbije
Vladan Batic ocenio je za Glas da je krajnje vreme da Haradinaj bude optuÅen
za zlocine u Metohiji, ali zamera Åto na tome nije insistirala naÅa drÅava,
vec se ponaÅala po onom "brigo moja, predi na drugoga".

- Cetiri godine sam bio usamljen u tim zahtevima i podizanje optuÅnice bice
moja satisfakcija. Ima dovoljno dokaza i izjava svedoka o njegovim, ali i
zlocinima Agima Cekua. Pravda je spora, neka se pripremi Ceku - zakljucio je
Batic.

U PriÅtini, gde Haradinaja smatraju herojem, tvrde da ce premijer, ukoliko
bude optuÅen, bez pogovora otici u Hag. Tim potezom, smatra Batic, bice
zadat Åamar nama, jer ce Haradinaj pokazati navodnu dovoljnu demokratsku
zrelost. Podizanje optuÅnice protiv Haradinaja ocekivalo se joÅ pre pet
meseci.

Batic ocenjuje da se cekao rezultat pregovora Haradinaja, Sorena
Jesena-Petersena, Karle del Ponte i Kofija Anana, kako bi se pronaÅao
kompromis i odlazak premijera protekao najbezbolnije po radnike Unmika i
Kfora. Nije iskljuceno da je postignut dogovor da Haradinaj, uz garancije
Unmika, do sudenja bude na slobodi ili da mu se sudi na Kosovu. VaÅno je,
dodao je Batic, da bude optuÅen.

Pune cetiri godine traje moja borba za optuÅivanje Haradinaja. sa svojim
saradnicima sakupio sam dovoljno dokaznog materijala, kao i izjave 40
svedoka. protiv Haradinaja, ali i sadaÅnjeg komandanta Kosovskog zaÅttnog
korpusa Agima Cekua.

Lj. S.