Srpska Pravoslavna Crkva
Informativna sluzba

Vladika Grigorije: "Ohrabren sam razgovorima u SAD"

VASINGTON, 15. aprila (Tanjug) - Episkop zahumsko-hercegovacki Grigorije, koji predvodi delegaciju Srpske pravoslavne crkve u zvanicnoj poseti SAD, izjavio je danas Tanjugu da je ohrabren razgovorima delegacije s najvisim zvanicnicima Ujedinjenih nacija i americke administracije.

"Ohrabren sam razgovorima u SAD jer smo postigli nekoliko vaznih stvari", rekao je on na kraju posete u intervjuu nacionalnoj novinskoj agenciji i objasnio da ima u vidu povratak izbeglica, zastitu manastira, obnovu manastira i crkava i sprecavanje da Kosovo i Metohija postane etnicki cisto.

"Jedan od bitnih momenata je podrska koju smo dobili za inicijativu da prilikom povratka izbeglica mora da postoji fleksibilnost, tacnije da se ljudi ne mogu vracati u svoje kuce ako u tim sredinama ne postoji sansa za normalan zivot, nego da im se omoguci povratak u sredine u kojima ce biti bezbedni".

Episkop je dodao i da su se sagovornici u SAD saglasili da povratnici moraju da imaju i mogucnost da ekonomski opstanu.

"Takodje je na podrsku naisao nas predlog za stvaranje zasticenih zona oko manastira, a dobili smo i obecanje da ce ubrzo poceti sprovodjenje zakljucaka deklaracije koju smo potpisali, tacnije da ce poceti obnova nasih porusenih crkava i manastira", istakao je on.

Vladika Grigorije je dodao da je ohrabren cinjenicom da je u svim razgovorima sa americkim zvanicnicima "postigunta apsolutna saglasnost" da se ne sme dozvoliti da Kosovo i Metohija postane etnicki cisto, niti da budu unisteni tragovi hriscanske civilizacije i kulture.

Prema njegovim recima, dosta toga ce zavisiti od narednih koraka SPC, ali i medjunarodne zajednice: "Mi sada zelimo da delujemo proaktivno, da budemo ti koji zele da se nesto ocini, a onda cemo videti da li smo u tome spreceni ili ne".
"To je nesto sto nismo imali, obicno smo reagovali tek kad se nesto desi, a sada... hocemo da privremene institucije na Kosovu, UNMIK, Kfor, pa ako hocete i americku administraciju, nateramo da pokazu postoji li s njihove strane dobra volja da se nesto ucini u poboljsanju situacije na Kosovu i Metohiji".

Vladika je dodao da u razgovoru sa americkim zvanicinicima nije bilo nikakvog uslovljanja, niti je od SPC nesto trazeno.
"Nista od nas nisu konkretno trazili, posto smi mi u takvoj situaciji da od nas nemaju ni sta da traze", rekao je on. "Ono sto oni od nas ocekuju i traze je da ostanemo tamo, a to je upravo oni sto mi hocemo".

"Medjutim, pitanje je kako mozemo ostati kad ljudi nemaju ni osnovnu slobodu kretanja. To je ono sto smo isticali u svim razgovorima, a pored toga smo ih pozvali da dodju na Kosovo i Metohiju i iz prve ruke se uvere kako zivimo".

Vladika Grigorije je najavio da ce SPC pokusati da u Peckoj patrijarsiji organizuje medjunarodnu konferenciju koja bi okupila verske i politicke lidere iz sveta tokom koje bi se upoznali s polozajem srpskog naroda i srpske crkve u pokrajini.
On je ponovo odbacio kritike nekih krugova u Srbiji da je ovom posetom SPC pokusala da preuzme ulogu drzave, isticuci da i crkva i drzava imaju isti cilj - zastitu srpskog naroda.

"Ako bi ova poseta ili bilo kakva druga poseta ovog tipa pomogla barem malo Kosovu i Metohiji, spreman sam da trpim pljuvanje i kritike nasih ljudi. Ne mislim da je ova nasa poseta nista spektakularno, mi smo jednostavno dosli da razgovoramo".

"Crkva ne zeli da se bavi politkom niti da preuzima ingerencije drzave. Mi radimo po svojoj savesti i to cemo nastaviti da cinimo", zakljucio je episkop Grigorije..

Yahoo! Groups Links

<<church_grb.gif>>

<<vlgrigorije.jpg>>

Одговори путем е-поште