http://www.b92.net/info/komentari.php?nav_id=167945

  Beograd -- Mladici koji se nisu odazvali pozivu za vojsku i nalaze se u
inostranstvu najverovatnije ce moci da otkupe vojni rok.

Kako je najavio nacelnik Uprave za obaveze odbrane pri Ministarstvu odbrane,
pukovnik Petar Radojcic, rec je o više od 14.000 ljudi, medu kojima je i
preko 2.500 onih protiv kojih su podnete krivicne prijave. Radojcic kaže da
ce se ta mogucnost odnositi, pre svih, na one kojima su vojni organi
odobrili boravak i na regrute s dvojnim državljanstvom u inostranstvu.

Koliko ce oni placati još se ne zna, ali se procenjuje da bi to trebalo da
bude na nivou troškova profesionalnog vojnika za osam meseci služenja, rekao
je Radojcic za "Vecernje novosti"
<http://www.novosti.co.yu/vest.php?vest=40167&rubrika=Društvo> .

Komentari

        Znaci sada se delimo na gradjane prvog reda (oni koji zive u
inostranstvu) i nas u matici koji smo gradjani drugog reda.
(Nesha, 7. maj 2005 12:39)

        Lepa vest za nase ljude koji se nalaze u inostranstvu, samo nije
lepo prema ljudima u otadzbini da se i njima ne daje takva mogucnost.
(Milica, 7. maj 2005 12:42)

        sta bre?????
kako ih nije sramota da pokusavaju da izvuku pare na ovaj nacin, kakva
vojska, kakvi bakraci. videli su da niko vise nece da ide u vojsku. ma
koliko oni mastali da nas pretvore u vojnike pa sada kada vide da ne ide:
daj sta das, da nam bar uzmu pare.
tu instituciju treba pod hitno zatvoriti, treba otkriti sta se desilo sa dva
mlada coveka u topcideru i kazniti odgovorne.
(ronaldinjo, 7. maj 2005 13:08)

        Ali samo pod uslovom da se ti vojnici zaista angazuju na globalnom
nivou i ucestvuju u kolektivnoj bezbednsti,jer zasto bi se delovanje vojske
SCG ogranicilo na zastitu samo teritorije SCG,ako znamo da su vojnici nekih
zemalja spremni da za svoju naciju obavljaju zadatke koji su na drugom kraju
sveta.
Zasto se nasi vojnici ne bi prikljucili ostalim medjunarodnim
kontigentima,ako znamo da ima preko 2 miliona srba u citavom svetu i da su
za njhovu bezbednost odgovorne oruzane snage USA,GB,Nemacke,Francuske,austr
alije...
Vojska SCG(i drzava)treba da brinu o svojim gradjanima kao i svaka druga
zemlja.
Zasto bi neko ko zivi hiljadama km daleko finansirao gardu(npr) koja cuva
glavesine na dedinju?
(veljko, 7. maj 2005 13:11)

        Ispod slema mozga nema, a ko plati ovu sumu takodje se ne moze
pohvaliti nekim bas narocitim intelektom.
(Cane, 7. maj 2005 13:19)

        Ljudi, po ustavu su svi gradjani jednaki i ne mozemo ih deliti po
tome gde zive, a i pored toga je predlog katastrofalan. Vojsku treba ukinuti
i ne maltretirati vise ljude, ne pretiti im i ne pokusavati da im iscripte
zadnju paru. Svaki dan je vojska u medijima sa nekim proglasom, dosta bre!!!
(Zarko, 7. maj 2005 13:25)

        Od mene nece dobiti ni dinara,zasto da im platim za
maltretiranje,upade na gajbu...Ja sam odlucio,po isteku sadasnje soske
odricem se naseg drzavljanstva i prelazim u strano tj zemlje u kojoj se
nalazim.Zbogom Srbijo konacno,dosta je bilo...Tuzno,za plakanje,ali to mi je
jedino preostalo.Ne vidim sebe negde na jugu Srbije sa kalijem u rukama,imam
zenu i dete hocu da zivim ko covek!!!
(Vanja, 7. maj 2005 13:41)

        Ko lio samo smislja ovakve predloge za reformu vojske? Koliko je ovo
daleko od elementarnih moralnih i civilizacijskih normi.
(Srba, 7. maj 2005 13:44)

        Moram znaci da odem u inostranstvo da bih dobio ovu privilegiju. Pa
dobro, onda ce tako i biti.
(MAKI, 7. maj 2005 14:06)

        Ja mislim da se vojni rok ne treba ukidati i da vojnu obavezu treba
vratiti na 12 meseci. Uostalom ovo je Srbija i pusti snovi o profesionalnoj
vojsci kao sto se to radi u evropskim zemljama mislim da nemaju perspektive.
Ko hoce profesionalnu vojsku neka ide za Evropu, a nas neka ostave ovde da
zivimo na isti nacin kao u prethodnih pola veka.
(Evroskeptik, 7. maj 2005 14:19)

        ma ne u pola veka proslog ,,,nego u proslih petsto godina !!!
(neko, 7. maj 2005 14:42)

        Razlog više da se ode iz zemlje. I posle toga odrekne državljanstva,
pošto je to mnogo jeftinije. Znao sam da vojsku vode "genijlaci", ali ovako
nešto ni od njih nisam ocekivao. Bežite ljudi iz Srbije, Srbija ne zaslužuje
da se u njoj živi!
(Mirko, 7. maj 2005 15:08)

        Ideja je OK, mnoge zemlje tako rade, ali za mene je malo zakasnila.

Da su ovo uveli 2000-te sa zadovoljstvom bih im platio. A sad, pet godina
kasnije,... nikako.

Ako me zbog vojske budu i dalje ganjali, nikad se i necu vracati.
(asterix, 7. maj 2005 15:21)

        Umesto ove, najblaze receno lose osmisljene (i pravno neodrzive)
"trgovine", bolje bi bilo za Srbiju, s obzirom na veliku nezaposlenost, da
uvede mogucnost otkupa odsluzenog vojnog roka, kao i godina studija
zavrsenog fakulteta, a te otkupljene godine da se priznaju kao radni staz.
Time bi Srbija uspela da dobije znacajna materijalna sredstva, a za tu
mogucnost bi trebalo odrediti vremenski rok, recimo dve ili tri godine.
Takodje, taj otkup bi donekle popravio prosek penzija buducih penzionera
koji ce, vecinom iz objektivnih razloga zbog opsteg stanja poslednjih 15
godina, imati minimalne penzije, nedovoljne za prezivljavanje. (P.S. Iako je
uvedena starosna penzija, visina penzije i dalje zavisi od godina staza. A
sto se redovnog sluzenja vojske tice, vojska ce morati biti
profesionalizovana, a redovna regrutacija ukinuta.)
(g.m., 7. maj 2005 16:01)

        Pa dobro bre dokle cete vise da nas maltretirate bre?
Sta mislite sto smo otisli iz Srbije?!Ko je normalan da ide u vojsku a zivi
u inostranstvu,koja ce firma da ti dopusti da uzmes slobodno 12 meseci da bi
"odsluzio" u tamo nekoj Srbiji?
Evo ovako: ja cu da idem u vojsku 12 meseci, i 24 ako treba , ali da mi
drzava Srbija plati mesecnu ratu za kucu u Americi i platu i zdravstveno
osiguranje za moju porodicu...i nema problema.
Sta vi mislite da je sladak zivot napolju...OVDE SE BRE RADI!
Uopste ne moram da se vracam u Srbiju ako ce vojska da mi pravi
problem.Nisam bre kriminalac.
(nesa, 7. maj 2005 16:10)

        U ustavu, kao i u zakonu o regrutaciji je napisano da osobe sa
dvojnim drzavljanstvom ne podlezu regrutaciji ukoliko imaju stalni boravak u
inostranstvu. Po kom osnovu ce VSCG da im nudi da otkupe vojni rok?!
(Alex, 7. maj 2005 16:13)

        Ni sekund! Ni dinar!
(Dezerter, 7. maj 2005 17:58)

        To je cista glupost - po zakonu, oni koji imaju dvojno drzavljanstvo
vojsku sluze na sopstveni zahtev - zasto bih onda nekome placao da me
oslobodi sluzenja. Kakva zemlja, takva i vojska. Najbolje resenje za sve je
da se ukine vojni rok - na taj nacin, niko nece biti diskriminisan, a kome
treba vojska?
(Jova, 7. maj 2005 18:44)

        Znaci oni koji zive u inostranstvo mogu dase odreknu vojske poslje
placanja znaci i oni koji nemaju para mogu uzeti kredit u inostranstvo dato
plati (nekome devize)?i slobodansi.Znacilito da ako nedaj bize izbije opet
neki rat na balkanu gospoda koja su platili dug prema otazbini ne treba da
dodju da brane domovinu jer cemo mi koji zivimo unjoj daje branimo aoni mogu
dase vrate tek posle rata da zive unjoj?.Danas je tesko biti srbin sa
devizama,bez deviza jos teze.
(Crnac, 7. maj 2005 19:06)

        ovi sto pricaju "kome treba vojska", ne znaju sta pricaju.
a ovi sto pricaju "kakvo je to resenje" - izvolite molim, predlozite vi
bolje.
(profesor, 7. maj 2005 19:07)

        ratovi "velikog vozda" su desetkovali srpsku mladez, sto ginuci,sto
bezeci po svetu od tog ludackog i bespotrebnog(za narod-ali vrlo isplativog
kao sto znamo za "velikog vodju" i njegove podrepase!!!) rata,a sada buduci
vojni penzioneri-citaj generali-smisljaju kako da se "transformisu" naravno
opet preko ledja srpske mladosti!!!!sramota!!!!naravno da im se ne menja
nista u sistemu vojske,jer bi se odjednom ogromna kolicina dembelana nasla u
penziji a oni sitniji cinovi- na ulici!!!maloj srbiji,da ne kazem, maleckoj
drzavici, trebaju profesionalci koji su specijalizovani u antiteroristickom
delovanju,koji bi vikendom,obucavali omladince koji to zele a ne da ih neko
tera na to i da ih hapse po granicama!!!ja se iskreno nadam da srpska nacija
vise nikada ne ce ratovati protiv nekoga iz okruzenja,jer bi u tom slucaju
evropa kao takva bila totalna utopija!!!
(joker, 7. maj 2005 19:17)

        Obavezno služenje vojnog roka je vid prinudnog rada. Prinudni rad je
oblik kazneno-popravnih aktivnosti koje su usmerene na korigovanje
negativnih aspekata kažnjenikove licnosti. Ovo sa otkupom izgleda kao da se
težište pomera ka formi prinudnog rada koja je zapravo robovski rad, te se,
kao takav može i otkupiti. Kad se neko osudi za prekršaj, taj može isto da
bira: ili da plati kaznu ili da ide u zatvor. Za krivicno delo se mora u
zatvor, nema otkupa. Sve ovo nas dovodi do pitanja: da li je prekršaj roditi
se u Srbiji sa pimpekom (pa se može platiti porez na izraslinu, možebiti po
centimetru), ili je to ipak zlocin?
(TkN, 7. maj 2005 19:23)

        A jos ako traze da se dodje licno i uplati, evo ja cu prvi, pa nek
me uapse i posalju u zatvor, pa u vojsku, ne zalim. Samo nek ministar kaze
da ne brinem, eto mene...
(Rasha, 7. maj 2005 19:34)

        Vojska je stalan izvor nestabilnosti za ovu vladu i drzavu i
predstavlja stalnu opasnost za gradjane ove drzave.
(podunavac, 7. maj 2005 19:35)

        Odlicno resenje,a vi gospodo sto se plasite a necete ni da platite-u
zatvor...
(goran, 7. maj 2005 19:42)

        NAPOKON!!!!!!!!
(bundes, 7. maj 2005 20:41)

        Podrzavam predlog. Ovde se bre krvavo radi ljudi!! Pa ko ce bre da
mi napravi papire i posao da mi nadje posle? Mozda vojska? Logika je
prosta-nema posla-nema placacnaj poreza, nema placanja poreza-nema vise ni
radnih boravisnih papira. I sad zbog vojnog roka da izgubim sve?! Pa zasta
sam onda studirao i radio istovremeno, placao skolarinu??!! Da bi zavrsio u
'crnoj rupi' odakle sam pobegao?
(Architetto, 7. maj 2005 22:15)

        Ja uskoro zavrsavam civilno sluzenje vojnog roka, tako da za mene
ova vest nema puno znacaja, no ipak mi je drago da se ka ukidanju vojnog
roka, doduse veoma sporim i trapavim koracima, sto dokazuje i ova vest. Ovo
je jedna nevidjena diskriminacija ljudi koji zive u Srbiji naspram onih koji
zive u inostranstvu, kao da nam nije dovoljna kazna vec ta cinjenica sto smo
ovde.
(Milos, 7. maj 2005 23:24)

        Ukupni troškovi (izdaci) za profesionalnog vojnika za osam meseci
služenja bi iznosili oko 40.000$ (5.000$ mesecno). Pa i da spuste harac na
5.000$ (ispod toga se sigurno ne bi zadovoljili), opet su to velike pare. Od
toga nema ništa. Prvo ce biti ustavnih problema zbog diskriminacije gradana.
Zatim ce se postaviti pitanje socijalne pravde - možda bi deca Karica,
Miškovica itd. trebalo da plate više...
(Vlada, 7. maj 2005 23:27)

        Ma oni nama trebaju dati pare za sve godine sto su nas maltretirali.
Nakon toliko ratova, bombardovanja, afera u vojsci ljudima je muka i kada
cuju rec vojska a kamoli da idu na odsluzenje. Jos sada da im placamo reket
da bi nas ostavili na miru. Pazi molim te.
(Mare, 7. maj 2005 23:38)

        Sve je to meni sumnjivo... A da im platim nema sanse! Uzecu strano
drzavljanstvo i reseno. Ionako ce proci jos 20 godina dok nas stave na belu
sengensku listu i jos 40 do europe. Hvala vam na druzenju. Zbogom.
(roker, 7. maj 2005 23:39)

        civilizovano rešenje, osim one gluposti o dvojnim državljanima
(koji, to svi znaju mogu u vojsku ako zatraže da im Generalštab to dozvoli).

Za ostale koji su odrasli ili otišli u inostranstvo i tamo se snašli, ovo je
OK rešenje i imaju ga i druge civilizovane zemlje (Turska medju prvima,
Italija, Grcka...) Svaka prica o diskriminaciji je neumesna, i imala bi
smisla koliko i žaliti se što neki voze skupe automobile, a ja idem biciklom
na posao.
Na žalost, naša vojska je napravila toliko loših poteza, izgubila
kredibilitet i i dalje je izvor loših vibracija po buducnost zemlje tako da
su mnogi ogorceni i tako ce i reagovoati. Ipak ovo je za mladice u dijaspori
dobra vest, tako što ce rešiti status vojske, nece morati da se odreknu
posla i usavršavanja, i jednog dana ce moci da se vrate u zemlju, ukoliko i
nama krene.
(buba, 7. maj 2005 23:57)

        Ovo je apsolutno monstruozno. Znaci ja sad treba da platim UCENU, da
bi mogao da vidim svoje roditelje da me neko ne bi uhapsio na granici jer
zivim u inostranstvu 5 godina.
NE PADA MI NA PAMET!
Bolje da se vlada Srbije opameti, ukine SVE zabrane slicne ovoj, pa cemo,
mozda, jednog dana, da investiramo neke pare u tu zemlju.
Inace, pozdravite se sa imigracijom.
(Tragicno, 8. maj 2005 02:35)

        Vec sam 10 godina u USA i ne pada mi na pamet ni da sluzim vojsku ni
dinara da dam toj i takvoj drzavi na ime te i takve vojske. Koga ta vojska
stiti? Mladica.
(Crnogorac, 8. maj 2005 03:31)

        Ja sam zavrsio fakultet sa visokim prosekom. Zaposlio sam se u nasoj
zemlji, sa idejom da ostanem. Uvodjenjem novog zakona, po kojem ce biti
dozvoljen otkup vojnog roka, samo za ljude koji su u inostranstvu, mi govori
da sam pogresio sto sam ostao. Posto jos uvek nije kasno, gresku cu
ispraviti i otici odavde. Jer ovaj zakon je poruka mladima da ne treba da
ostanu u zemlji.
(Miki, 8. maj 2005 10:05)

        Sta pobogu rade, domace i strane organizacije za zastitu ljudskih
prava? Kad ce zvanicno da odreaguju na ovo drasticno ugrozavabnje ljudskih
prava i dovodjenja u podredjen i ponizavajuci polozaj mladih muskih gradjana
koji zive u Srbiji i Crnoj Gori, u odnosu na dijasporu? Po kojim se to
zakonima samo dijaspora dovodi u privilegovan polozaj, kad Ustav Srbije i
Ustavna povelja SCG garantuju jednakost i ravnopravnost svim svojim
drzavljanima?!
(APSOLVENTI BU, 8. maj 2005 11:53)