AFERA TOPCIDER"

ZATASKAVANJE!

Istragu o ubistvu gardista u Topcideru preuzeo sudija Goran Rasic, bivsi
vojni tuzilac!

Porodice ubijenih gardista optuzuju mocnike da pokusavaju da zataskaju
strasnu istinu

BEOGRAD - Istragu ubistva gardista Dragana Jakovljevica i Drazena
Milovanovica u kasarni na Topcideru preuzeo je nekadasnji zamenik vojnog
tuzioca Goran Rasic! Ovo u izjavi za Kurir otkriva Vladan Batic, advokat
porodice Jakovljevic. On upozorava da neko ocigledno pokusava da zataska
"pravu istinu o streljanju gardista". Prema Baticevim saznanjima, sudija
Rasic je, posle ukidanja vojnog pravosuda, postavljen za zamenika okruznog
tuzioca u Beogradu.

Odluku o tome da bas Rasic preuzme istragu ubistva na Topcideru doneo je
novopostavljeni sef vojnog odelenja Okruznog tuzilastva Zoran Dosic
(prethodno je zamenik javnog tuzioca Tomislav Kilibarda cetiri meseca
odugovlacio istragu, on je preduzeo samo jednu jedinu istraznu radnju -
izvrsio je uvidaj 13. marta!).

Odluka da se istraga ubistva gardista na Topcideru ponovo poveri vojnom licu
izazvala je sok kod porodica poginulih gardista i njihovih advokata. Vladan
Batic, advokat porodice Jakovljevic, otvoreno sumnja u dobre namere Okruznog
tuzilastva.

Gardisti Drazen Milovanovic i Dragan Jakovljevic
- Mislim da oni ne zele da otkriju istinu. Bio sam sedam, osam puta kod
vrsioca duznosti okruznog tuzioca Marije Susnjevic i insistirao da se stvar
pokrene sa mrtve tacke. Ona me, medutim, vec mesecima zavlaci izgovorima.
Mislim da otkrivanje istine o Topcideru ne odgovara odredenim politickim
strukturama, koje drze tuzilastvo kao taoca i zele da glorifikuju vojsku kao
nepogresivu - istakao je Batic.

Janko Jakovljevic, otac ubijenog Dragana, krivi Vojsku SCG za ovu odluku
okruznog tuzilastva.
- Ne mogu da imam poverenja u vojnog tuzioca posle onakve istrage koju je
sproveo Vuk Tufegdzic. Ne znam sta ce da bude od svega. Trazicu ponovo
prijem kod predsednika Srbije Borisa Tadica, koji je obecao da ce mi pomoci.
Istina o tome kako je moj sin poginuo mora da se otkrije! - izjavio je za
Kurir Janko Jakovljevic.

Petar Milovanovic, otac poginulog gardiste Drazena, zestoko je optuzio
Okruzni sud u Beogradu za odugovlacenje postupka.
- Vec mesecima predmet i svi spisi stoje u tom sudu. Odugovlace i to nije u
redu. Neka ih je sramota! Uopste mi se ne svida ideja da predmet prebace u
vojno odelenje Okruznog suda. Pa, tu sad radi i nekadasnji vojni sudija Vuk
Tufegdzic, koji je javno klevetao mog mrtvog sina - rekao je za Kurir Petar
Milovanovic. Biljana Milovanovic, Drazenova majka, kroz suze nam se
izjadala:

  Gde su nestale krivicne prijave?

Porodica gardiste Dragana Jakovljevica podnela je cetiri krivicne prijave
Okruznom javnom tuzilastvu u Beogradu, protiv generala Branka Krge,
nekadasnjeg nacelnika Generalstaba, protiv pukovnika Radomira Cosica,
smenjenog komandanta Gardijske brigade, kao i protiv kapetana Vuka
Tufegdzica, bivseg vojnog sudije, ali nijedna od ovih krivicnih prijava nije
usla u zakonsku proceduru! Nezavisna komisija, koja je i osnovana zbog
sumnji u rad vojnih istraznih organa u "aferi Topcider", u svom izvestaju
izricito je navela da u radu vojnih pravosudnih organa ima znacajnih
propusta.

- Neka je sramota ovu drzavu. Dozivela sam da mi sina vrate mrtvog u
kovcegu, a niko zbog toga nije odgovarao. Mislili su da ce da se zaborave,
ali istina ce se otkriti - rekla je ucveljena majka.

Jovica Mitic, advokat porodice Milovanovic, nije mogao da sakrije
iznenadenje kada smo mu rekli da ce predmet "Topcider" preuzeti bivsi vojni
tuzilac Goran Rasic. On podseca da je upravo Rasic bio angazovan u vojnoj
istrazi tog slucaja.
- Ne znam da li je to uopste moguce. Mozda postoji neko objasnjenje... -
rekao je Mitic u neverici. Medutim, niko od zvanicnika juce nije hteo da
komentarise ili "objasnjava" ovaj skandal.

Podsetimo, gardisti Drazen Milovanovic i Dragan Jakovljevic ubijeni su 5.
oktobra 2004. godine u kasarni "Karas" na Topcideru. Vojska je najpre
tvrdila da su se vojnici medusobno poubijali, ali je drzavna Nezavisna
komisija kasnije utvrdila da su dvojica mladica ubijena sa strane.

  "Iznutra, iznutra..."

Predsednik drzavne komisije Bozo Prelevic izneo je 14. decembra prosle
godine rezultate istrage nezavisnih eksperata. Oni su iskljucili mogucnost
da je vojnik Dragan Jakovljevic izvrsio samoubistvo, kao sto je zakljucio
vojni sudija Vuk Tufegdzic.
- Samoubistvo gde nema prislona, koje nije iz rafala, samoubistvo u stomak,
gde pocinilac pokusava da pusku sto vise odalji od sebe, jeste nemoguce,
odnosno nije zabelezeno, a tu je i nacin kretanja tela. Dakle, sve to ne
moze da se upodobi sa samoubistvom... - rekao je tada Prelevic.
Drugi vojnik, Drazen Milovanovic, je nakon ranjavanja bio ziv 50 minuta, a
ono sto je tada rekao iskljucuje mogucnost da je u njega pucao Jakovljevic,
objasnio je Prelevic.
- Milovanovic je jedini svedok dogadaja. Vodniku Kovacevicu, koji je prvi
dosao do njega, na racionalno pitanje odakle je pucano, on je odgovorio:
"Iznutra." Psiholozi i psihijatri su zakljucili da osoba na samrti nikada ne
laze, a drugo, da zna ko je u njega pucao, on bi to i rekao. Da je u njega
pucao Dragan Jakovljevic, on bi rekao: "Dragan:" - rekao je tada Prelevic.

http://www.kurir-info.co.yu/Dnevne-vesti/index.shtml