"Deklaraciju o Srebrenici" Skupstini su uputili:

Komitet pravnika za ljudska prava,
Centar za kulturnu dekontaminaciju,
Gradjanske inicijative,
Helsinski odbor za ljudska prava,
Zene u crnom,
Beogradski krug,
Fond za humanitarno pravo
Inicijativa mladih za ljudska prava

U parlamentu ce ovu Deklaraciju zastupati poslanici Natasa Micic i Zarko
Korac.

* * *

11. juni, sedam i trideset isred Sava Centra. Za devet casova je zakazana
konferencija, o navodnom "genocidu"
u Srebrenici, uz podrsku Saveta Evrope, i u saradnji sa MKTJ Outreach
kancelarijom, a u organizaciji Fonda za
humanitarno pravo.

Polako pristizu policijski autobusi, kombi vozila i patrolna kola,
rasporedjuju se policajci u uniformi pod punom
"ratnom" opremom, policajci u civilu ... sve je spremno za "odbranu",
pitanje je samo - od koga. Da li od Srba koji
se bore za istinu i pravo na opstanak svog naroda, i koje zato treba
okarakterisati kao "ultradesnicare i fasiste",
kako su kasnije ispred sale "prestravljeno" saputali neki novinari.

Do pocetka konferencije osim mene stigao je jos samo jedan covek, koji je
kao i ja zeleo da udje na danasnji
skup "otvorenog" drustva, koje je danas ostalo zatvoreno za sve one koji
misle drugacije od Sorosevih placenika.

Zelela sam da udjem i da postavim pitanje tu gde se govori o nekakvom
genocidu, kada ce
"branitelji ljudskih prava"  pricati o jednom istinskom genocidu - genocidu
nad Srbima?
Kada ce se pricati o svim znanim i neznanim jamama i rupama gde su tokom tri
rata zakopavani,
kao jagnjad zaklani Srbi?
O nasoj pobijenoj deci u Sloveniji na pocetku raspada Jugoslavije?
O pobijenim Srbima u Srebrenici i oko nje?
O Naseru Oricu? O Mrkonjic gradu?
O srpskoj deci pecenoj u rernama i zakucavanoj sa nozevima u vrata?
O odsecenim glavama sruskih mladica u rukama ispod nogu srpskih mudzahedina?
O Kosmetu, rani koja ne prestaje da krvari?
O svim srpskim smrtima, i ranama, i rekama krvi? O bolu, jecaju, o tuzi
nepreglednoj, o ...
Htela sam sve to da pitam, i vise, ali nisam uspela.

Prosli smo pored policajaca i usli u Sava Centar, ali nismo pored
obezbedjenja organizatora konferencije koje je
stajalo na samom ulazu u salu. Trazili su nam propusnice i gledali nas
sumnjicavo. Verovatno su robotima,
oni (ljudi) koji gledaju pravo u oci, uvek i sumnjivi, obzirom da je
"strasno oruzje" (majica sa likovima nasih heroja
Mladica i Karadzica) jos uvek bila zakopcana ispod mantila i za robote
nevidljiva.

Ostali smo u hodniku ispred i posmatrali koji sve likovi (sa propusnicom)
radosno hitaju da cuju ili ispricaju jos malo
lazi o Srbima. Iznad ulaza u salu natpis: "Srebrenica van osnovane sumnje".
Neki hrvatski novinari tik pored mene
su "prestravljeno" saputali kako je brojno obezbedjenje napolju i "plasili"
jedan drugog da su videli neke iz studentske
organizacije Nomokanon, a zatim se kikotali i divili jedan drugome "kak su
vickasti, ne".
Pravljenje bilo kakve ekscesne situacije od strane "srpskih fasista" koje su
roboti silno prizeljkivali kako bi imali nove
"validne" dokaze za Haski tribunal (iako teska srca) im ipak nismo
priustili. Tako smo cutke (otrpeli) prebrodili i ostatak
zone sumraka u koju smo upali a pored nas su defilovali Natasa Kandic, Milan
Protic, Cedomir Jovanovic ...

Jedna "nasa" novinarka koja radi za Kanadsku televiziju mi pridje i rece da
je brine (?!) sto ne zna kada ce poceti
skup ultradesnicara napolju. Pomislih da mozda tendenciozno pita bas mene za
tu informaciju, i bila sam u pravu,
jer nakon sto sam je upitala kako je sigurna da samo ultradesnicari mogu
biti protiv ovakvog jednog skupa i zar joj
ne pada na pamet da se protiv organizovane lazi o srpskom narodu moze
pobuniti bilo koji prosecan gradjanin ove
zemlje,  sagnute glave iznad svog mobilnog rece da ne veruje u tako nesto, a
ja njoj, da upravo razgovara sa takvom
osobom, na sta je samo promrljala: "Pretpostavila sam", i hitro se udaljila
od mene. Ubrzo nam je prisao robot
iz obezbedjnja i ponovo rekao da nas dvoje nikako ne mozemo uci unutra sto
je u prevodu znacilo da je vreme da
se malo prosetamo (udaljimo).

Otisli smo u kafe na spratu gde se takodje nismo "uklapali" (uz tepih i
tapete), obzirom da smo zapanjili osoblje
narudzbinom kapucina sa slagom. Kapucino sa slagom, nikako nije "in" , pa
nam je nakon dugog vecanja podmlatka
robota iza sanka, najzad "odobrena" zeljno ocekivana dodatna doza secera (u
vidu slaga), koji nam je opao nakon
prezivljenog susreta sa zombijima i ostalim avetima iz prizemlja.

Oporavismo se nekako uz taj "neshvatljivi" kapucino, pa opet skupismo snage
da sidjemo u "had", kad tamo,
zanesvescena Gordana Susa kuka da joj je pozlilo od nekih "mirisa" koje
ispustaju u sali. Htedoh da joj kazem da
joj je pozlilo od smrada izdaje i "ljudske" trulezi koji se sirio salom, ali
se gospodja Susa neocekivano brzo
"oteturala" do izlaza da na vazduhu potrazi spas (naivno se nadam), od
napada grize savesti.

Posto su se vrata od sale pocela cesto otvarati, ja i onaj drugi "protestant
sapatnik" nismo hteli da rizikujemo da
tek nama pozli, te se polako udaljismo sa "mesta zlocina" i odosmo da vidimo
jesmo li i dalje "sami na planeti".
I bas kada smo setajuci okolo razocarano uvideli da jesmo, veru u ljude
(Srbe) nam vrati jedan glas, kao sa samog neba:
"Sestro, otvori taj mantil sirom i pokazi tu majicu koja proviruje, ne boj
se"!

Pogledah sa nevericom policajca kome se povicima pridruzise i njegovi ostali
drugovi i promucah srecna: "Hvala braco
moja sto ste mi ulepsali dan, hajde da to i srpske heroje na mojoj majci
ovekovecimo jednom zajednickom fotografijom".
Nisu smeli da prekidaju obruc u kome im je bilo naredjeno da stoje, ali
rekose da moze i zacuh da me vise njih zove da se
bas sa njima slikam. Posto nismo hteli da im pravimo probleme sa
pretpostavljenima, ja i moj danasnji drugar na brzinu
napravismo fotografiju samo sa par njih, koji su stajali na jednom od ulaza.
Hvala im na tome.

Pozdravljam nasu bracu, srpske policajce, koji su danas ispred Sava Centra,
uprkos naredjenju vlasti da
(od istine) stite srpske izrode, na trenutak otkazali poslusnost, i
zastitili istinu!

Neka ih Bog cuva i neka i dalje budu odani samo svome narodu, blagosloveni
bili!

Nasim junacima Mladicu i Karadzicu izrazavam najdublje postovanje i na
danasnji dan porucujem:
Vi ste Braco nasa draga sada jedina srpska NADA, PONOS I PRKOS, ne dajte se
zlotvorima NIKADA!

gradjanka
Vesna Mijailovic