ENGLEZ
Izvor: Kurir, 05.04.2006; Strana: 4

Najbogatiji srpski begunac od zakona poručuje da se uskoro vraća u zemlju jer će "kao premijer morati da izvlači Srbiju iz katastrofe"

Tajnim kanalima i preko posrednika, što je već postala ustaljena praksa u poslednje vreme, redakcija Kurira stupila je u kontakt s Bogoljubom Karićem, odbeglim predsednikom najveće porodične kompanije u Srbiji i liderom Pokreta snaga Srbije. U ekskluzivnom intervjuu, on je na početku potvrdio ranije pisanje našeg lista da se trenutno nalazi u Londonu, gde se krije od međunarodne poternice koja je za njim raspisana na zahtev vlasti u Beogradu.
- Kakvo je vreme u Londonu? Smeta li vam kiša?
- Lako ćemo za londonske kiše. Ljude više zanima kada će se u Srbiji razvedriti na ekonomskom i političkom nebu. Ta prognoza interesuje Srbiju.
- Priča se da vas štite uticajni politički krugovi u Engleskoj i da tamo imate status političkog azilanta...?
- Kao čoveka cenjenog u svetu, više država mi je ponudilo takvu opciju. Ja sam, uz zahvalnost, te ponude odbio. Srbija je za mene svetinja i niko mi ne može oduzeti pravo da budem njen građanin. Inače, ljudima u svetu je jasno da se u mom slučaju radi o političkom progonu. Sklonio sam se da bih sačuvao glavu, jer su oni angažovali ljude da me likvidiraju. Veliki novac je u igri. Samo "Mobtel" vredi dve milijarde evra. Zbog tog novca oni su spremni na sve, pa i na fizičku likvidaciju.
- S obzirom na to da ste na poternici, da li ste promenili lični opis (pustili kosu, bradu)?
- Ma, jok, isti sam ko pre. U punoj sam formi, trenutno spremam strategiju kako sutra, kao premijer, da spasem zemlju iz ekonomske katastrofe. Oni koji danas gospodare Srbijom prosto se utrkuju u njenoj rasprodaji. Očigledno je da su Kosovo otpisali. Pojedini visoki državni funkcioneri svojim izjavama to i potvrđuju. Vlast prećutkuje da je stvorena nova pokrajina na jugu Srbije, s namerom da se uskoro pripoji nezavisnom Kosovu. Učinili su sve da prognaju Crnu Goru iz državne zajednice. Sledeći korak samo može biti otcepljenje Vojvodine, Sandžaka i svođenje Srbije na beogradski pašaluk.
- Osim preko video-bima, na koji način komunicirate s "bazom" u Srbiji i kako se štitite od prisluškivanja?
- I ne pokušavam. I treba da me prisluškuju, jer je sve što kažem - istina. Nemam šta da krijem. S ljudima iz PSS se redovno čujem, i vidim da su oni aktivniji nego ikad. Naši omladinci svakodnevno dele letke od kuće do kuće, od stana do stana...
- Načuli smo da ste Miri Marković u Moskvi lično izjavili saučešće povodom smrti Slobodana Miloševića, i da ste s njom proveli dan kad je sahranjen njen suprug...
- Prvi put čujem za to. S Mirom Marković se nisam video od 1999. godine. Da smo se videli ili sreli, svakako bih izjavio saučešće i njoj i njenoj porodici. Da sam bio u Beogradu, svakako bih prisustvovao sahrani Slobodana Miloševića.
- Šta je za vas bio Sloba?
- O njemu će svoj sud reći istorija. Setimo se samo Karađorđa. Njegovu glavu nosili su u Stambol kao dokaz da je ubijen jedan od najvećih srpskih zločinaca, kako su ga tadašnji vladari sveta osuđivali. Dobro znamo kako danas istoričari vrednuju Karađorđa. Prema tome, istorija je najbolji sud svakome. Tragično je, međutim, ono što se dogodilo u parlamentu, kad su poslanici DSS, G17 plus i drugi odbili da na poziv poslanika iz kluba "Za evropsku Srbiju" odaju poštu Ivanu Stamboliću. Umesto minuta ćutanja, oni su se smejali. Sramota.
- Kad već pominjete vaš poslanički klub "Za evropsku Srbiju", on je pred raspadom, pošto vas je napustio Slobodan Živkucin. Imate li "rezervnog" poslanika?
- Što se tiče mog kluba, mi imamo zajednički interes da ostanemo zajedno ne bismo li Srbiju oslobodili loše vlasti. Što se gospodina Živkucina tiče, on je i u klubu delovao kao nezavisni poslanik. Pa šta ste drugo očekivali u zemlji u kojoj su poslanici budžet usvajali pod policijskom pretnjom. Koliko čujem, oni poslanicima nude gomile para kako bi mogli da rasprodaju i uzmu milionske provizije od prodaje EPS, NIS, "Telekoma" i "Mobtela".
- Država je našla formulu s Martinom Šlafom oko "Mobtela". Jeste li o tome razgovarali s Austrijancem?
- Vlada je, možda i u dogovoru s Austrijancima, uništila "Mobtel" da bi uklonila mene kao najoštrijeg kritičara. Ali, mi nećemo odustati od arbitraže. Može Koštunica da me voli ili ne voli, ali on mora da zaustavi ljude oko sebe koji uništavanjem "Mobtela" pljačkaju državu. On mora da udari svoje kriminalce po prstima i da kaže - neću da država gubi! A, ako ima sumnje da smo mi napravili neki kriminal, tu je pravosuđe, pa neka to istraži. Međunarodni eksperti koje smo angažovali u sporu protiv Vlade uputiće pismo premijeru Koštunici i predsedniku Tadiću, u kome potvrđuju da će, ako se vrati licenca "Mobtelu", početna cena kompanije biti milijardu i 500 miliona evra, a ako bi prestalo njeno dalje uništavanje, do 1. oktobra vrednost "Mobtela" bila bi dve milijarde evra. Samo je pitanje da li njih ti argumenti interesuju i da li će, posle svih pljački, završiti i ovu s "Mobtelom" po receptu za čije su sprovođenje najzaslužniji Parivodić i Bubalo. Inače, uskoro će se saznati i koji su ministri postali članovi austrijskog konzorcijuma. Zaklela se zemlja raju da se sve tajne saznaju, kaže moja majka Dana.
- Kad se vidimo u Srbiji? Hoće li pre članovi vaše familije preći da žive kod vas, ili ćete se vi vratiti na Dedinje?
- Vrlo brzo ću se vratiti. Šta mi drugo preostaje, moram da izvlačim Srbiju iz katastrofe. Ko će drugi, ako neću ja?!

Antrfile:

BK TV na milost i nemilost vlasti

Šta će biti s vašom televizijom i kolike su šanse da dobije nacionalnu frekvenciju?
- Što se BK TV tiče, po kvalitetu programa, tehničkoj opremljenosti i profesionalcima koji u njoj rade ona bi uspešno mogla da se nosi s konkurencijom. Ali, odluka o dodeli frekvencija je u rukama vlasti. Kakav je interes zemlje da proda strancima nacionalnu medijsku ikonu - Politiku, da Vlada sprečava Divca da kupi akcije Večernjih novosti, jer su opet nekom strancu namenjene, da se gasi Treći kanal, umesto da se on proda nekoj stranoj televiziji i tako napuni državni budžet? Očigledno da je onima koji su postali politički zaštitnici interesnih grupa važnije od bilo kakvog nacionalnog interesa da ućutkaju svaki potencijalni opozicioni medij.

YAHOO! GROUPS LINKS

Одговори путем е-поште