Nikolic: DOS je razbio SCG

~Strah od istrazivanja afera u kojima su ucestvovali neki celnici G17 plus
nema ociju, naglasava Nikolic

Izmedu G17 plus i Srpske radikalne stranke vec tri dana traje pravi "rat",
koji je rezultirao zahtjevom Mladana Dinkica da se zabrani najveca stranka u
drzavi. Sukob je poceo jos u utorak, kada je poslanik SRS-a Zoran Krasic
nazvao porodicu Ivane Dulic-Markovic "ustasama". Stranke demokratskog bloka
stale su u odbranu ministra iz redova G17 plus, uglavnom podrzavajuci
Dinkicevu inicijativu da se zabrani SRS. Sta se iza brda valja i zasto je
demokratski blok krenuo u akciju protiv radikala za nas list komentarise
zamjenik predsjednika ove stranke Tomislav Nikolic.

- Vladajuca koalicija strahuje od izbora i to razlog za sve izrazenije
napade na radikale. Poslije razbijanja SCG i sticanja srpske nezavisnosti
Srbija mora odmah da dobije novi ustav, poslije cega slijede opsti izbori.
Isto kao sto je prije godinu DOS izbjegao izbore za Skupstinu SCG, i time
direktno ucestvovao u razbijanja drzave, tako i sada prave probleme da
pristanu na izborni ciklus. Treba traziti razloge za izbjegavanje izbora, a
jedan povod je istup Zorana Krasica u Skupstini Srbije. Krasica nijesam,
necu i nema od cega da branim. Moj stav je da Ivana Dulic-Markovic ne moze
da bude ministar, niti potpredsjednik Vlade. U Srbiji ne moze da bude
ministar neko ko ima tudi pasos. Situacija je preokrenuta i receno je da
radikali napadaju Hrvate - objasnjava Nikolic, dodajuci da ministar moze da
bude Hrvat, musliman, Albanac, Rusin... ali ne moze niko sa tudim pasosem.

- Taj ne moze da bude ni opstinski cinovnik. Takav nas stav je povod da se
digne buka od DS-a, G 17 plus, a ocekujem da se ubrzo izjasni i Vlada Crne
Gore. Ocigledno da su pojedini lobiji iz Hrvatske u Srbiji toliko jaki da se
cak oglasio i Pupuvac, Srbin iz Zagreba i napada SRS - tvrdi Nikolic. On
podsjeca da je pred Skupstinom Srbije bilo vise poslanika radikala nego
gradana koji podrzavaju G17 plus a dosli su da mitinguju protiv SRS-a.

- Strah od istrazivanja afera u kojima su ucestvovali neki celnici G17 plus
nema ociju. Vrijedali su oni nas ali i mi njih, i sve je to priprema za
izbore na kojima ce radikali pobijediti i poslije cega ce konacno da pocne
po srpskim zemljama nesto normalno da se desava. Siguran sam da ce radikali
sami formirati Vladu, iako ce biti jos pokusaja da nas ruse. Vlast dovoljno
radi za mene, da ne moram ni prstom da mrdnem. Ponasaju se kao da sam ih
platio, a nijesam. I da imam novca utrosio bih ga na nesto pametnije -
naglasava Nikolic.

On dodaje da ce sjednica odbora za ustavna pitanja, zakazana za ponedjeljak,
pokazati ko ce pokusati da blokira rad na donosenju novog ustava.
- Ako u roku od mjesec i po predlozimo Skupstini novi ustav, izbori bi mogli
da se odrze krajem ljeta, eventualno u septembru. Jedini put za rjesavanje
politicke situacije su izbori. Radikali i Demokratska stranka, druga po
snazi, nijesu u vlasti, pa prema tome drzava ne moze da funkcionise -
zakljucuje Nikolic.

U odbranu radikala stali su socijalisti, koji tvrde da su protivnci zabrane
bilo koje stranke.

- Pokusaj eliminacije neistomisljenika nije primjeren demokratskom drustvu.
Oni sto pominju zabranu radikala nijesu dosljedni i korektni. Nijesu podigli
glas u vrijeme vladavine DOS-a, kada su socijalisti kvalifikovani na
najruzniji nacin. Gotovo isti ljudi koji danas napadaju radikale prije su
blatili socijaliste - objasnjava potpredsjednik socijalista Zarko Obradovic.
Radikalima se, inace, vec prijetilo gasenjem, najvise za vrijeme vanrednog
stanja poslije ubistva Zorana Dindica.

Predsjednik Ustavnog suda Srbije Slobodan Vucetic izjavio je da taj sud moze
donijeti odluku o zabrani rada politicke stranke na predlog republickog
tuzioca, i da je o inicijativi G17 plus za zabranu SRS-a obavijesten preko
medija.
- Mi nijesmo dobili nikakvu inicijativu, i o tome sam cuo preko medija -
naglasio je Vucetic.

M.B.

http://www.dan.cg.yu/

Home is just a click away.  Make Yahoo! your home page now.
http://us.click.yahoo.com/DHchtC/3FxNAA/yQLSAA/NfOolB/TM