standard.rs
<https://standard.rs/2019/05/09/episkop-irinej-moguce-je-naci-kompromisno-resenje-sa-albancima/>

Епископ Иринеј: Могуће је наћи компромисно решење са Албанцима - Нови Стандард

http://newlookworld.com/

4-5 minutes

  _____

четвртак 09. мај 2019. 11:47

Има рецепата у Европи, може се наћи неки модел. Србија не може да призна
посебну државу на територији која је извор Србије

Његово Преосвештенство Епископ новосадски и бачки др Иринеј угостио је 4. маја
2019. године у свечаној дворани Црквене општине новосадске учеснике семинара
„Доживети Европу, причати о Европи”. Пријему је присуствовао и Владика мохачки
г. Исихије. Поздравивши студенте из Немачке и Србије, стипендисте Фондације
Конрад Аденауер (Konrad-Adenauer-Stiftung, KAS), владика Иринеј је истакао да
је веома радостан поводом сусрета и да је наведена Фондација једна од ретких
политичких организација која има аутентичан интерес за питање Цркве и вере:

– Желим да вас све поздравим у атмосфери и радости Празника изнад свих празника
– Васкрсења Христова, јер у обема традицијама, Западној и Источној, ове године
је врло блиско био датум Васкрсења, свега недеља дана разлике. Код нас у
традицији Православне Цркве од првог дана Васкрса до празника Вазнесења
Господњег увек постоји само један поздрав ‒ „Христос воскресе”, и сви ти дани
се посматрају као један дан Васкрсења. У овом периоду треба да једни друге
сагледавамо у контексту да смо не осуђени него даровани да будемо сви вечно
заједно, само ако то хоћемо, и са Богом и једни са другима, навео је Епископ
бачки.

Студенти су имали прилику да постављају питања владици Иринеју, а један од
присутних стипендиста замолио је владику да прокоментарише актуелну ситуацију
на Косову и Метохији.

– Ја мислим и данас да Албанци нису превише муслимани, али не треба да
заборавимо да екстремни муслимани са Блиског и Средњег Истока, уз огромне
финансије, раде на реисламизацији Албанаца. У ратовима Исламске државе на
Истоку, највећи проценат добровољаца је са Косова, а онда тек из Босне. Ја
лично мислим да Западна Европа уопште није свесна са каквом ватром се игра. Они
ће вероватно дати визну либерализацију Албанцима и огромна маса косовских
Албанаца ће отићи у Западну Европу. Они су сада главни трговци дрогом у
Западној Европи. Ја нисам против муслимана ‒ у глобалном конфликту сматрам да
су муслимани жртве Запада, а не обрнуто. Мислим да данас, док влада ова
криминална гарнитура на Косову и Метохији, неће бити компромиса између нас и
Албанаца, али ако Американци и Европљани схвате да тамо треба довести неке
нормалне људе, онда је могућ компромисни дијалог између Срба и Албанаца. Решење
видим у томе да се њима дâ највећа могућа аутономија: где су они већина – они
имају главну реч, где су Срби већина – Срби имају главну реч. Има рецепата у
Европи, може се наћи неки модел. Србија не може да призна Албанцима посебну
државу на територији која је извор Србије. Првобитна Србија је тамо, најважнији
наши манастири и све је тамо. До дана данашњега, после пет векова турске
окупације, ми имамо 1.500 цркава и манастира на тој територији. Албанци немају
ништа, објаснио је владика Иринеј.

Преосвећени Епископ мохачки г. Исихије студентима је истакао значај
Светоархангелског манастира у Ковиљу, манастира који је основао Свети Сава у
13. веку. По завршетку срдачног сусрета, Епископ бачки г. Иринеј уручио је
гостима пригодне дарове и изразио је наду да ће бити још таквих пријатних
разговора и дружења.

Извор Епархија бачка/СПЦ
<http://spc.rs/sr/zapadna_evropa_uopshte_nije_svesna_sa_kakvom_vatrom_se_igra>
, 08. мај 2019.