JOŽEF KASA ZA "POLITIKU"

Prvo Hag, potom autonomija

Dok Miloševića ne isporučimo tribunalu i dok njegovi najbliži saradnici ne budu pred sudom nema donacija, a privreda je u kolapsu. - Razum treba da prevlada i neprimereno je sada otvarati novi front, kaže potpredsednik republičke vlade

Subotica, 20. juna

- Čitava zemlja nalazi se u brojnim problemima i otvarati sada novi font svakako je neprimereno, rekao je za "Politiku" Jožef Kasa, potpredsednik republičke vlade, povodom učestalog insistiranja lidera pojedinih partija na što hitnijem rešavanju pitanja statusa Vojvodine. Kasa smatra da prvenstveno treba rešiti osnovni problem ratnih zločinaca i da se nakon toga otvara mogućnost za šire rešavanje ostalih problema.

- Moguće je stvoriti i "vojvođanski blok" unutar DOS-a, od autohtonih vojvođanskih partija kao što predlaže Mile Isakov. Međutim, na osnovu iskustva iz proteklog vremena kada su blokovske partijske podele dovele do sukoba, ja sam protiv takvih blokova, iako je Isakov u suštini u pravu. Pre toga, ipak treba pokušati probleme razrešavati dijalogom, razgovorom i razumevanjem.

Drugo, korektno bi bilo - ako već jedna politička partija izlazi u javnost sa idejom o formiranju "vojvođanskog bloka" od stranaka koje sedište imaju u pokrajini - da konsultuje pre toga i ostale, a ne da budemo zatečeni kada se ideja iznese u javnost. To inače "dolikuje" Miletu Isakovu, rekao je Kasa komentarišući ideju lidera vojvođanskih reformista o potrebi povezivanja pokrajinskih partija, kako bi ispunile predizborna obećanja data biračima.

Potpredsednik Kasa je takođe podsetio da između republičke vlade i Pokrajinskog izvršnog veća neprestano traje usaglašavanje i pitanje Vojvodine se pokušava rešavati korak po korak. Dodaje da se već osam ili devet zakona, dogovorenih sa PIV-om, nalazi pred vladom Srbije i da će biti dostavljeni republičkoj Skupštini na usvajanje. Sledi usaglašavanje novog paketa zakona i Kasa je uveren da će se na taj način, u dogledno vreme, prevazići sve nedoumice oko položaja Vojvodine.

- Sada je bitno da znamo - dok Miloševića ne isporučimo Hagu - dok njegovi najbliži saradnici ne budu odgovarali pred sudom, nema Donatorske konferencije, nema pravih donacija, a nama je privreda u kolapsu. Oživljavanje i pokretanje privrednih aktivnosti naš je osnovni problem a ne stvaranje novog žarišta između teritorijalnih jedinica iste države.

I ja sam nezadovoljan zbog sporosti rešavanja nekih pitanja, ali ipak u ovoj situaciji razum treba da prevlada. Nama je bilo dosta žrtava, dosta ratova, napetosti, treba nam staloženost, mir i rad, izjavio je za "Politiku" Jožef Kasa.

A. Meandžija

Back